  • 41. Data: 2012-08-14 22:18:01
    Temat: Re: TP-Link TL-WR1043ND bylo: Co zamiast WRT54G?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    > Do tego widze, ze oryginalny firmware ma wlasciwie wszystko co potrzebuje
    > i wykorzystam, oraz sporo wiecej...

    Tylko, że oryginalny soft ma swoje humory. FTP czasem nie działa po stronie
    WAN itp. Odkąd u siebie wgrałem openwrt jestem zadowolony ze sprzętu (chodź
    nie ukrywam, że wydajność CPU mogłaby być większa - u mnie router dużo
    robi).

  • 42. Data: 2012-08-14 22:28:55
    Temat: Re: Co zamiast WRT54G?
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Rafal Lukawski napisał:

    > Jednak nie oczekuj od WiFi cudow, zasięg bardzo ograniczony,
    > jakiekolwiek zbrojenia w ścianach stwarzają problemy, więc proponuje
    > traktować to ostatecznośc, najbardziej niezawodne sa (w tej klasie)
    > połączenia skrętką. Do tego zdecydowanie szybsze (1Gb/s)

    Jak pisalem nie pociagne kabla (nie bede wiercil przez zelbet, ani
    puszczal na widoku ;)

    Bede teraz powoli testowal to Wifi N. Poki co wymienilem glowny ruter i
    juz dziala - podmienilem wlasnie ;) /sora za blogowanie/ wszystko smiga
    pieknie juz w jednym pomieszczeniu pus wifi w drugim. Tam czeka mnie
    jeszcze pozniej albo dokupienie AP-ka bo switcha Gb mam. Albo pojscie na
    calosc i dokupienie apka ze switchem 1Gb (a takie) lub drugiego ruterka.

    Poki co musze chywba wymienic kable na kat 6 - teraz mam kat 5e (robi to
    roznice znaczaca?)

  • 43. Data: 2012-08-14 22:30:06
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
> [...]
    > stronie WAN itp. Odkąd u siebie wgrałem openwrt jestem zadowolony ze
    > sprzętu (chodź nie ukrywam, że wydajność CPU mogłaby być większa - u

    U mnie ruter malo robi. FTP nie bede uzywal. Wlasciwie to pierwsze co to
    powylaczalem te USB, printservery i inne FTP.

  • 44. Data: 2012-08-14 23:36:55
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-14 22:28, Mr Misio pisze:

    > Poki co musze chywba wymienic kable na kat 6 - teraz mam kat 5e (robi to
    > roznice znaczaca?)

    W jakim celu chcesz wymieniać? Tylko po to, aby mieć szóstkę zamiast
    piątki? Czy coś Ci obecnie źle działa? Szóstka to do PoE się przydaje,
    bo tam są grubsze żyły.

  • 45. Data: 2012-08-14 23:45:46
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Z drugiej strony - moge stracic gwarancje. Jak sie ruter popsuje tak, ze
    > nie bede mogl przywrocic oryginalnego FW to moga mi nie uznac gwarancji...

    Uwalil mi sie niejeden tp-link z alternatywnym firmware.
    Nigdy problemow z gwarancja nie bylo.
    Tylko to czekanie (ostatnio ponad miesiac na mr3220), eh...

  • 46. Data: 2012-08-15 00:53:23
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik BQB napisał:

    > W jakim celu chcesz wymieniać? Tylko po to, aby mieć szóstkę zamiast
    > piątki? Czy coś Ci obecnie źle działa? Szóstka to do PoE się przydaje,
    > bo tam są grubsze żyły.

    No wlasnie pytam, czy robi to znaczaca roznice, czy po gigabicie bedzie
    szybciej z kat 6 czy zostawic kat 5e?

    Pytanie dodatkowe - czym mierzyc transfer po lanie? :)

  • 47. Data: 2012-08-15 01:09:52
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-15 00:53, Mr Misio pisze:

    > No wlasnie pytam, czy robi to znaczaca roznice, czy po gigabicie bedzie
    > szybciej z kat 6 czy zostawic kat 5e?

    Znacząca różnica może być na kiepskich przewodach i wtyczkach - na
    gorsze. Kategoria to określone parametry, akurat parametr szybkości w
    obu kategoriach jest ten sam.

    > Pytanie dodatkowe - czym mierzyc transfer po lanie? :)

    Nie tyle szybkość, co jakość ping -t -l 65500 x.x.x.x
    tak łatwo znaleźć gdzie jest problem z kabelkiem (kiepski styk)

  • 48. Data: 2012-08-15 08:03:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    > U mnie ruter malo robi. FTP nie bede uzywal. Wlasciwie to pierwsze co to
    > powylaczalem te USB, printservery i inne FTP.

    U mnie to podstawa.

  • 49. Data: 2012-08-15 18:56:39
    Od: Krzysztof Szatanik <d...@g...com>

    W dniu 2012-08-13 21:14, Michal pisze:

    > obsługa modemów, w tym aero2 jako łącze backupowe,

    Możesz rozwinąć temat? Jaki modem, jaki soft, namiary na jakiś opis
    konfiguracji?

    --
    K.

  • 50. Data: 2012-08-15 19:00:21
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Szatanik" napisał w wiadomości grup
    > Możesz rozwinąć temat? Jaki modem, jaki soft, namiary na jakiś opis
    > konfiguracji?

    Na zwykłym sofcie tego nie zrobisz.