  • 21. Data: 2012-08-13 15:05:26
    Temat: Re: Co zamiast WRT54G?
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Znalazlem:
    >
    > 2.4-2.4835GHz
    >
    > Wiec pytanie - czy nie szukac czegos 5GHz (lubie kupowac przyszlosciowo, a
    > jedno co wiem przyszlosciowo - to, ze ilosc danych np. HD 1080p - bedzie
    > sie zwiekszac).

    Chyba wieksze znaczenie niz max predkosc ma to,
    ze 5GHz jest mniej zasyfione i ma wiecej kanalow niz 2.4GHz,
    no, ale 2.4GHz jest chyba mniej tlumione przez powietrze i inne takie tam,
    ale sprawdz to dokladnie, bo pewnosci nie mam.

  • 22. Data: 2012-08-13 15:05:43
    Od: "Q" <n...@s...org>

  • 23. Data: 2012-08-13 15:21:13
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-08-13, o godz. 15:02:00
    Mr Misio <m...@g...pl> napisał(a):

    > Ciężko zgadnąć, ale raczej nie.
    >
    > A jak juz o takim dyngsie - to idzie po tym gigabit? Czy choc
    > odpowiednik n-ki wifi?

    Gigabit nie bo same te adaptery są wolniejsze 100, 200 i 500Mbps. N -
    tak o ile instalacja prądowa jest w miarę nowa. 300Mbps w przypadku n
    to marketingowy bełkot a realna prędkość to 1/3 tego pasma. W budynku
    gdzie jest stara instalacja na parze TL-PA251 uzyskuje transfer okołow
    130Mbps. W domku gdzie instalacja ma 3-4 lata uzyskuję właściwie
    prędkość katalogową.

    Zdrówko

  • 24. Data: 2012-08-13 17:53:10
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > gdzie jest stara instalacja na parze TL-PA251 uzyskuje transfer okołow
    > 130Mbps. W domku gdzie instalacja ma 3-4 lata uzyskuję właściwie

    Zdaje sobie sprawe, ze 300 nie osiagne, ale tak jak nie osiagam 54
    obecnie. Niemniej jednak 1/3 z 300 jest wiecej niz nawet 3/4 z 54 :)

  • 25. Data: 2012-08-13 21:14:11
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-13 13:10, Mr Misio pisze:

    > Co mi daje (w skrocie) alternatywny firmware? Pomijajac wiecej opcji
    > konfiguracji i pewnie elastycznosc. Jak ze stabilmoscia?

    Poza wspomianymi kwestiami bezpieczeństwa (linksysy miały podobnie
    AFAIR), o wiele lepszym priorytetowaniem ruchu, vpn, poprawianiem błędów
    (do czego linksys się nie kwapi) np: takie ficzery jak printserwer,
    obsługa modemów, w tym aero2 jako łącze backupowe, poprawna obsługa
    NFS/CIFS/FTP/DLNA (w sofcie tplinka było tak fatalne, ze szkoda pisać)
    co powinno Cię zainteresować w kontekście streamingu 1080p. BD-ripów na
    tym nie używałem (po cholerę - płytę bluray po prostu wkłada się do
    odtwarzacza) ale różne trailery 1080p mające po 200 mb na 1,5-2 min
    działają na tym 1043nd z gorgoyle po wifi bez problemów.

    --
    /MB

  • 26. Data: 2012-08-13 21:23:04
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-13 13:23, Mr Misio pisze:

    > Bede mial
    > - ruter1 n/gigabit
    > - ruter2 n/gigabit
    > polaczenie miedzy nimi wifi n

    I tak wąskim gardłem będzie ten link wifi - w praktyce przy różnych
    pomieszcze niach licz, że to będzie ~30 mbps, ale to dużo zależy od
    domu/mieszkania. Może warto zacząć od jednego 1043nd jako router
    nadrzędny łaczący po gb lan podstawowe urządzenia, do tego WRT54G
    wrzucić np. Tomato i ustawić jako AP client/wifi bridge (soft linksysa
    afair tego nie wspiera).

    --
    /MB

  • 27. Data: 2012-08-13 21:34:50
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > BD-ripów na tym nie używałem (po cholerę - płytę bluray po prostu wkłada
    > się do odtwarzacza)

    ...kolejny burżuj.
    ;)

    > ale różne trailery 1080p mające po 200 mb na 1,5-2 min działają na tym
    > 1043nd z gorgoyle po wifi bez problemów.

    Mozesz sprawdzic czy taki (z deka hardkorowy) filmik
    poszedlby w streamingu wifi?

    http://hdcam.web-pda.info/60p-orsche%20-%2010643698%
    20-%2018470335.mts

    Format/Info : Blu-ray Video
    File size : 283 MiB
    Duration : 1mn 34s
    Overall bit rate mode : Variable
    Overall bit rate : 25.3 Mbps
    Maximum Overall bit rate : 28.0 Mbps

    Video
    Bit rate mode : Variable
    Bit rate : 23.9 Mbps
    Maximum bit rate : 26.0 Mbps
    Width : 1 920 pixels
    Height : 1 080 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate : 59.940 fps

  • 28. Data: 2012-08-13 21:43:36
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > (do czego linksys się nie kwapi) np: takie ficzery jak printserwer,
    > obsługa modemów, w tym aero2 jako łącze backupowe, poprawna obsługa

    Oj tam Aero2...
    Naj, naj, naj, ..., najfajniejsze w tym OpenWrt jest to,
    ze mozesz ingerowac w zrodla -
    - w praktyce przeklada sie to m.in. na to,
    ze nie ma takiego modemu, ktory by tam nie dzialal.

    Sam ostatnio usunalem ustawianie APN'a
    (bo moje modemy maja to juz "zaszyte w sobie")
    i dodalem AT+CFUN=1, bo jeden z moich starych modemow
    nie dzialal bez tego.
    Zeby nie bylo tak rozowo - zawsze jest cos za cos.
    OpenWrt nie jest do konca dopracowane,
    dlugo sie wlacza, itd, ale IMHO warto.
    Zreszta zawsze mozna wrocic do oryginalnego f/w.

  • 29. Data: 2012-08-13 21:44:46
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > - w praktyce przeklada sie to m.in. na to,
    > ze nie ma takiego modemu, ktory by tam nie dzialal.

    ...ze o trybie NDIS nie wspomne ;).

  • 30. Data: 2012-08-13 22:55:03
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > odtwarzacza) ale różne trailery 1080p mające po 200 mb na 1,5-2 min
    > działają na tym 1043nd z gorgoyle po wifi bez problemów.

    No to luz. Ripow tez nie mam. Kamerka nagrywa w HD :)