  • 11. Data: 2012-08-13 07:41:48
    Temat: Re: Co zamiast WRT54G?
    Od: Michal <u...@g...pl.invalid>

    W dniu 2012-08-12 23:41, R.e.m.e.K pisze:

    > Lub Gargoyla (nakladka na OpenWRT), klikany, podobny do Tomato i fajny.

    Pisząc OpenWRT miałem na myśli dowolna z jego mutacji. Przyzwyczajony do
    Tomato na 1043 sam używam gorgoyle - gui jest jednak wygodne, a pod
    maską i tak siedzi OpenWRT w razie potrzey.

    --
    /MB

  • 12. Data: 2012-08-13 11:48:34
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Przerabiane - modemoroutery w 99% nie mają przyzwoitego alternatywne
    > firmware. Na tym można zakończyć dyskusję.

    Potwierdzam - bolesnie sie o tym przekonalem :/

  • 13. Data: 2012-08-13 13:06:32
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > TP-Link TL-WR1043ND

    Znalazlem:

    2.4-2.4835GHz

    Wiec pytanie - czy nie szukac czegos 5GHz (lubie kupowac przyszlosciowo,
    a jedno co wiem przyszlosciowo - to, ze ilosc danych np. HD 1080p -
    bedzie sie zwiekszac).

    Wiec de facto wole zaplacic wiecej i miec spokoj na dluzej.

    Chyba, ze te 5GHz o ktorych czesto slyszalem w kontekscie streamingu HD
    jest po prostu przereklamowane :)

    Bo jak mam zaplacic 2 razy wiecej a miec "zysk" 5% to zaplace mniej.

  • 14. Data: 2012-08-13 13:10:41
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Michal napisał:

    > Marnujesz go.

    Może ;) Tak jak pisalem - jest dla mnie transparentny. Dziala wedle
    oczekiwan:
    - stabilnie
    - laczy urzadzenia po LAN i WiFi
    - nie psuje sie

    > Tp-Link 1043ND + OpenWRT - działa idealnie, a byłem przyzwyczajony
    > do stabilności WRT54GL + tomato.

    Co mi daje (w skrocie) alternatywny firmware? Pomijajac wiecej opcji
    konfiguracji i pewnie elastycznosc. Jak ze stabilmoscia?

    > Jak potrzebujesz mało portów, to wystarczy to + modem, praktyka pokazuje
    > jednak, że portów nigdy za dużo.

    4 to aż nadto. W chwili obecnej mam 3 od lat i czwarty się "nudzi". :)

    > W rezultacie w domu mam teraz linksysa
    > AG241v2 jako modem w bridge, spiętego z nim "na pająka" WRT54GL z
    > tomato, dalej TPlinka 1043ND do gigabitowego segmentu sieci + wifi n
    > 3rx/3tx i w kolench pokojach po 5 i 8 portowym switchu.

    JA chyba jednak prosty czlowiek jestem. ;)

    > Trochę namotane, ale całość działa tak, że można zapomnieć że istnieje -
    > raz ustawione po prostu jest. M.in. z tego powodu zostawiłem sobie jako
    > drugi (właściwie trzeci bo AG241 to też router i modem w jednym) -
    > zwyczajnie nie chciało mi się ustawiać od nowa konfiguracji rzeźbionej
    > na tomato z WRT54GL ładnych parę lat, by działała dokładnie tak jak chcę.

    U mnie na szczescie problem z konfiguracja (zaawansowana) odpada.
    Wlasciwie to z checia zrobie to co trzeba od zera, zeby "wyczyscic"
    nalecialosci lat :)

  • 15. Data: 2012-08-13 13:15:15
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Tasiorsa napisał:

    > A ja bym kupil Asusa RT-N16 lub Netgear 3500L v2 :) Do obu naturalnie
    > wgrac nalezy Tomato :P

    A pomijajac wlasne indywidualne preferencje - dlaczego? :)

  • 16. Data: 2012-08-13 13:23:59
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Rozwine jeszcze temat, bo jak modernizowac, to po calosci

    Modem + Ruter + kilka urządzenie po LAN sa w pomieszczeniu1, i to jest
    priorytet

    NAtomiast w odleglym* pomieszczeniu2 w chwili obecnej sa urzadzenia
    laczace sie po wifi oraz jeden komputer do ktorego przypiolem
    accesspointa wifi. Komp widzi to jak lan, bo ma wetkniety lan.

    Poniewaz te urzadzenia komunikuja sie ze soba, to pomyslelem, zeby je
    spiac switchem gigabitowym. Wszystkie. Zeby zadne nie laczylo sie po
    wifi. Czyli mam switch - potrzebuje szybkiego AccesPointa.

    Czy tez moze - jesli dobrze kombinuje, kupic dwa jednakowe rutery, i ten
    w pom2 ustawic jako AccessPoint, polaczyc z ruterem w pom1 przez wifi. A
    wszystkie urzadzenia spiac do switcha w ruterze2

    Dobrze to wykombinowalem? Tzn. 2 sztuki np. tego TL-WR1043ND zastąpią mi:
    - ruter1 (wrt54gl)
    - switch1
    - accesspoint2
    - switch2

    Bede mial
    - ruter1 n/gigabit
    - ruter2 n/gigabit
    polaczenie miedzy nimi wifi n

    A wszystko bedzie jak w jednym lanie, plus dostep do wifi dla
    laptopa/komorki/etc brany z ruter1

    *) odleglym w sensie, ze nie mam jak kabla ciagnac, bo musialbym go dac
    albo na widoku, albo kuc/dziurawic sciany. A nie chce ani pierwszej, ani
    drugiej wersji.

  • 17. Data: 2012-08-13 13:36:45
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-08-13, o godz. 13:23:59
    Mr Misio <m...@g...pl> napisał(a):

    > *) odleglym w sensie, ze nie mam jak kabla ciagnac, bo musialbym go
    > dac albo na widoku, albo kuc/dziurawic sciany. A nie chce ani
    > pierwszej, ani drugiej wersji.

    A masz tam wspólną fazę? Używam w 4 miejscach urządzeń z tej serii:
    http://www.tp-link.com.pl/products/?categoryid=206
    W trzech dość prosto (domki jednorodzinne) ale w jednym miejscu jest to
    kamienica i pomieszczenia odległe w pionie o 2 piętra i w poziomie
    kilkanaście metrów. Zastąpiło to niestabilny link WiFi.

    Zdrówko

  • 18. Data: 2012-08-13 14:53:29
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Co mi daje (w skrocie) alternatywny firmware? Pomijajac wiecej opcji
    > konfiguracji i pewnie elastycznosc. Jak ze stabilmoscia?

    Np. "kasuje" quasi-backdoory w niektorych modelach routerow:
    http://niebezpiecznik.pl/post/masz-router-tp-linka-m
    ozesz-miec-problem/

  • 19. Data: 2012-08-13 15:02:00
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > kamienica i pomieszczenia odległe w pionie o 2 piętra i w poziomie
    > kilkanaście metrów. Zastąpiło to niestabilny link WiFi.

    Ciężko zgadnąć, ale raczej nie.

    A jak juz o takim dyngsie - to idzie po tym gigabit? Czy choc
    odpowiednik n-ki wifi?

  • 20. Data: 2012-08-13 15:04:04
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Q napisał:

    > Np. "kasuje" quasi-backdoory w niektorych modelach routerow:
    > http://niebezpiecznik.pl/post/masz-router-tp-linka-m
    ozesz-miec-problem/

    No to to jest argument, ktory mnie przekonuje. :)