  • 1. Data: 2010-08-18 09:21:06
    Temat: Co z nieszczesnym IE 6
    Od: "w...@o...eu" <w...@o...eu>

    Witam

    Sprawa znana ale mam pytanie ciekawe co inni sadzą na ww temat.

    Otóż robię instalacje CMS a Joomla u różnych klientów. Założenie jest takie ze w
    przyszłości ma być możliwość doinstalowania do Joomli różnych dodatkowych
    komponentów/modułów - gotowych "innych producentów"

    Sęk w tym, że istnieje możliwość, że będą one nie do końca poprawnie wyświetlane
    w tym badziewiu IE 6.

    Ostatnio nawet po naradzie z jednym klientem podjęto decyzje, że serwis w ogole
    nie bedzie sie wyswietlal pod IE 6 - widoczna tylko plansza z napisem

    "Uzywasz przestarzalej przegladarki zmien na nowsze IE lub na przegladarke
    innych producentow"

    W przypadku tak skomplikowanego CMSa jak Joomla i niezliczonej ilosci dodatkow
    jakie moga byc uzyte nie jestem w stanie zagwarantowac ze serwis bedzie zawsze
    poprawnie wyswietlany w IE 6

    Jak to elegancko rozwiazac ?

    Dziekuje za opinie

  • 2. Data: 2010-08-18 09:42:06
    Temat: Re: Co z nieszczesnym IE 6
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-08-18 11:21, w...@o...eu pisze:
> [...]
    > jakie moga byc uzyte nie jestem w stanie zagwarantowac ze serwis bedzie zawsze

    Olać IE6, zanim skończysz te projekty używalność spadnie do 3% (obecnie
    3,97% w ranking.pl).
    Komunikat udajacy systemowy na górze jest dość elegancki.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-08-18 10:12:29
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "w...@o...eu" <w...@o...eu>
    napisał w wiadomości news:47f6.000014a7.4c6ba602@newsgate.onet.pl...

    > Jak to elegancko rozwiazac ?

    cssem warunkowym ?

  • 4. Data: 2010-08-18 13:50:59
    Od: Dawid Suder <d...@c...pl>

    Dodaj alert w JavaScript, który będzie się wyświetlał w IE 6 i
    starszych, coś w stylu "Używasz przestarzałej przeglądarki. Strona może
    nie wyświetlać się poprawnie".

    Całkowite zablokowanie wyświetlania dla IE 6 uważam jednak za zły
    pomysł. Problemy mogą być, ale nie muszą.
    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Suder (DawidS28)

  • 5. Data: 2010-08-18 14:25:39
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-18 15:50, Dawid Suder pisze:
    > Dodaj alert w JavaScript, który będzie się wyświetlał w IE 6 i
    > starszych, coś w stylu "Używasz przestarzałej przeglądarki. Strona może
    > nie wyświetlać się poprawnie".

    Zwykłe komentarze warunkowe dla IE6 wystarczą. Po co do tego JavaScript?

    --
    Peter

  • 6. Data: 2010-08-18 17:19:15
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-08-18 11:21, w...@o...eu wrote:
    > Sęk w tym, że istnieje możliwość, że będą one nie do końca poprawnie wyświetlane
    > w tym badziewiu IE 6.

    IE6 w polskich serwisach olewamy.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 7. Data: 2010-08-18 17:45:03
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 18 Aug 2010 10:21:06 +0100, w...@o...eu
    <w...@o...eu> wrote:

    > Sprawa znana ale mam pytanie ciekawe co inni sadzą na ww temat.

    Zmuszaj użytkowników do instalacji Chrome Frame (wtyczka dla IE
    podmieniająca silnik IE na WebKit) i wrzuć odpowiedni tag na stronę.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 8. Data: 2010-08-19 12:35:26
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-08-18 19:45, porneL wrote:

    > Zmuszaj użytkowników do instalacji Chrome Frame (wtyczka dla IE
    > podmieniająca silnik IE na WebKit) i wrzuć odpowiedni tag na stronę.

    To działa? W sensie nie czy Chrome Frame działa, lecz czy użytkownicy
    faktycznie instalują, a nie uciekają?

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 9. Data: 2010-08-19 18:49:08
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 19 Aug 2010 13:35:26 +0100, wrote:

    > To działa? W sensie nie czy Chrome Frame działa, lecz czy użytkownicy
    > faktycznie instalują, a nie uciekają?

    Niestety nie mam konkretnych danych na ten temat (na stronach, gdzie
    wypinam się na IE6 i tak nikt z targetu nie da się przyłapać na używaniu
    IE).

    Podejrzewam, że 99% ucieknie. Z drugiej strony dodanie tagu CF to prawie
    zerowy nakład pracy i przynajmniej daje ci jakąś odpowiedź na "a co z
    IE6?".

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");