  • 1. Data: 2010-08-14 18:31:31
    Temat: JS problem z polskimi znakami i okienkiem alert
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Mam problem z polskimi znakami generując w js okienko alert. Po prostu
    pokazują się krzaki. Kodowanie mam ustawione na utf-8, pliki zapisane też w
    utf-8 a mimo to dostaje krzaki

    <script type="text/javascript">
    alert(' test polskich znaków śćźąłó');
    location.replace("<?php echo $back; ?>");
    </script>
    oczywiście tam gdzie są wpisane polskie znaki dostaję jakieś dziwne znaczki

    kodowanie na stronie mam takie

    <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional
    .dtd">
    <head>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css" />
    <!--[if lte IE 7]><style type="text/css">html .jquerycssmenu{height: 1%;}
    src="js/jquery-1.3.1.js"></script>
    <link type="text/css" rel="stylesheet" href="css/jquery.rte.css" /><script
    src="js/jquery.rte.js" type="text/javascript"></script>
    <script src="js/jquery.rte.tb.js" type="text/javascript"></script>
    <script src="js/jquery.ocupload-1.1.4.js" type="text/javascript"></script>
    <script src="js/edytor.js" type="text/javascript"></script><script
    src="js/toplip.js" type="text/javascript"></script>
    </head>

    Naprawdę nie wiem w czym moze być problem.
    Gdyby ktoś miał jakiś pomysł to będę wdzięczny.

    z góry dziękuję i pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2010-08-14 20:27:01
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-14 20:31, Slawek pisze:
    > Mam problem z polskimi znakami generując w js okienko alert. Po prostu
    > pokazują się krzaki. Kodowanie mam ustawione na utf-8, pliki zapisane
    > też w utf-8 a mimo to dostaje krzaki

    Sprawdź z jakim kodowaniem wysyłany jest plik z serwera. Miałem
    doświadczenie, że serwer potrafił wysyłać pliki JS z kodowaniem ISO-8859-1.

    --
    Peter

  • 3. Data: 2010-08-15 08:30:23
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    > Sprawdź z jakim kodowaniem wysyłany jest plik z serwera. Miałem
    > doświadczenie, że serwer potrafił wysyłać pliki JS z kodowaniem
    > ISO-8859-1.

    A jak sprwdzić jak ten serwer wysyła? Kodowanie jest ustawione na utf.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 4. Data: 2010-08-15 09:39:06
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-15 10:30, Slawek pisze:

    > A jak sprwdzić jak ten serwer wysyła? Kodowanie jest ustawione na utf.

    Ustawianie kodowania w tagu <meta> niewiele daje (o ile tak właśnie
    ustawiasz kodowanie). Serwer spokojnie to nadpisuje. Jeśli używasz
    przeglądarki Firefox, to skorzystaj z rozszerzenia Firebug (zakładka
    Sieć) albo Tamper (https://addons.mozilla.org/firefox/addon/966) lub
    LiveHTTPHeaders (http://livehttpheaders.mozdev.org/) i sprawdź, z jakim
    kodowanie Twój plik jest wysyłany z serwera.

    --
    Peter

  • 5. Data: 2010-08-15 15:20:42
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

    Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > LiveHTTPHeaders (http://livehttpheaders.mozdev.org/) i sprawdź, z jakim
    > kodowanie Twój plik jest wysyłany z serwera.

    Dzięki, sprawdziłem jak radziłeś firebugiem ale pokazał mi w odpowiedzi
    serwera
    czyli ma te utf-8 jak rozumiem.
    I dalej krzaczory wali:(

    pozdrawiam
    Sławek

  • 6. Data: 2010-08-15 16:26:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 15 Aug 2010 17:20:42 +0200, Slawek napisał(a):

    > Dzięki, sprawdziłem jak radziłeś firebugiem ale pokazał mi w odpowiedzi
    > serwera
    > czyli ma te utf-8 jak rozumiem.

    To nie jest odpowiedź serwera tylko kawałek kodu HTML.

    Zainstaluj LiveHTTPHeaders albo przeczytaj dokumentację Firebuga.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-08-15 18:42:08
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-08-15 17:20, Slawek pisze:
    > Użytkownik "Peter May" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki, sprawdziłem jak radziłeś firebugiem ale pokazał mi w odpowiedzi
> [...]

    Stwórz sobie plik .htaccess, dodaj do niego regułę:

    # Default charset is UTF-8
    <FilesMatch "\.(htm|html|css|js|php)$">
    AddDefaultCharset UTF-8
    </FilesMatch>

    wgraj go do katalogu głównego i sprawdź wtedy jaki będziesz miał rezultat.

    --
    Peter

  • 8. Data: 2010-08-16 06:31:58
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

> [...]
    > </FilesMatch>
    >
    > wgraj go do katalogu głównego i sprawdź wtedy jaki będziesz miał rezultat.

    Kurde dziwna sprawa, ten wpis chyba nic nie zmienia ale zacząłem kombinować
    w htaccess i zrobiłem alert bez location.replace("<?php echo $back; ?>");
    czyli teraz mam tak

    ?>
    <script type="text/javascript">
    alert("śćą");
    </script>
    <?php

    i okienko pokazuje sie dwa razy: raz dobrze a raz źle. Mam w htacces
    definicje
    RewriteEngine On
    RewriteRule ^index.html /index.php

    Jak wpisuje index.php okie raz pokazuje się z krzakami a później dobrze, a
    czasem odwrotnie. A niekiedy pokazuje sie raz i z dobrymi znakami.
    A używam jeszcze szablonów Smarty może to też ma jakieś znaczenie.

    pozdrawiam
    Sławek

  • 9. Data: 2010-08-16 07:19:43
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2010-08-14 20:31, Slawek wrote:
    > <script type="text/javascript">
    > alert(' test polskich znaków śćźąłó');
    > location.replace("<?php echo $back; ?>");
    > </script>

    ' test polskich znak\u00f3w \u015b\u0107\u017a\u0105\u0142\u00f3'
    bedzie kuloodporne

    a tu jest konwerter :

    http://mynthon.net/howto/javascript%20-%20tools%20-%
    20chars%20to%20entities%20converter,%20konwersja%20z
    nakow%20do%20encji.html

  • 10. Data: 2010-08-16 08:22:13
    Od: "Slawek" <grypy[at]wp.pl>

> [...]
    >
    > a tu jest konwerter :
    >
    > http://mynthon.net/howto/javascript%20-%20tools%20-%
    20chars%20to%20entities%20converter,%20konwersja%20z

    Trochę brutalne ale faktycznie mogę sobie każdy komunikat zamieniać php w
    funkcji na odpowiedznie znaczki. Chyba tak by sie dało. Wieczorem do tego
    będę siadał i dam znać jak wyszło.
    Wielkie dzięki

    pozdrawiam
    Sławek