  • 1. Data: 2011-11-12 02:41:42
    Temat: Co wykrywa policyjny narkotester?
    Od: to <t...@x...abc>

    Jak w temacie.

    Ktoś wie, co wykrywa policyjny narkotester? Chodzi mi o sprawdzone
    informacje, bo na różnych stronach piszą różne rzeczy. Ciekawi mnie też
    jest ustalana jest "karalna" dawka.

    Jak narkotester cokolwiek wykryje w dowolnej ilości, to zabierają prawko
    i trzeba tłumaczyć się w sądzie np. z tabletki nasennej zażytej trzy dni
    temu, tak jak się jeden gość tłumaczył z Pawełka?

  • 2. Data: 2011-11-12 06:52:16
    Temat: Re: Co wykrywa policyjny narkotester?
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    W dniu 2011-11-12 02:41, to pisze:
> [...]
    > i trzeba tłumaczyć się w sądzie np. z tabletki nasennej zażytej trzy dni
    > temu, tak jak się jeden gość tłumaczył z Pawełka?

    Po pozytywnym wyniku jest badanie krwi.

  • 3. Data: 2011-11-12 08:47:44
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/12/2011 06:52 AM, Jan Strybyszewski wrote:

    > Po pozytywnym wyniku jest badanie krwi.

    Toksykologia nie wszystko wykrywa. Ustawa o przeciwdziałaniu narkomani
    określa w grupie IV-P substancje psychotropowe o istotnych
    zastosowaniach medycznych i małym potencjale nadużywania.... (ciach).
    I tam nie wszystko jest wykrywane. :D

    Inna sprawa to fakt, że można wykryć THC w moczu 7 dni po spaleniu
    gibona.

  • 4. Data: 2011-11-12 13:57:41
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    m...@i...pl wrote:

    > Inna sprawa to fakt, że można wykryć THC w moczu 7 dni po spaleniu
    > gibona.

    I jak prowadzisz 7 dni po spaleniu, to z tego tytułu są jakieś
    konsekwencje? Czy może istnieją jakieś normy na, powiedzmy,
    "dopuszczalne" ;) stężenie THC?

    --
    Deflegmator

  • 5. Data: 2011-11-12 14:04:34
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    to <t...@x...abc> napisał(a):

    > Jak w temacie.
    >
    > KtoĹ&#65533; wie, co wykrywa policyjny narkotester? Chodzi mi o sprawdzone
    > informacje, bo na róşnych stronach piszÄ&#65533; róşne rzeczy. Ciekawi mnie
    teĹź
    > jest ustalana jest "karalna" dawka.
    >
    > Jak narkotester cokolwiek wykryje w dowolnej iloĹ&#65533;ci, to zabierajÄ&#65533;
    prawko
    > i trzeba tĹ&#65533;umaczyÄ&#65533; siÄ&#65533; w sÄ&#65533;dzie np. z tabletki
    nasennej zaĹźytej trzy dni
    > temu, tak jak siÄ&#65533; jeden goĹ&#65533;Ä&#65533; tĹ&#65533;umaczyĹ&#65533; z
    PaweĹ&#65533;ka?

    Może nic nie wykrywać i zmieniać kolor za każdym razem jak go użyć. Daje
    pretekst do zatrzymania i zrobienia normalnego badania. Działanie
    psychologiczne to się nazywa. Czytałeś książkę " Paragraf 22"? W niej jest
    wytłumaczone jak takie systemy działają.

  • 6. Data: 2011-11-12 15:40:49
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/12/2011 01:57 PM, Deflegmator wrote:

    > I jak prowadzisz 7 dni po spaleniu, to z tego tytułu są jakieś
    > konsekwencje? Czy może istnieją jakieś normy na, powiedzmy,
    > "dopuszczalne" ;) stężenie THC?

    Nie wiem - UTFG.

  • 7. Data: 2011-11-12 16:54:03
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    > I jak prowadzisz 7 dni po spaleniu, to z tego tytułu są jakieś
    > konsekwencje? Czy może istnieją jakieś normy na, powiedzmy,
    > "dopuszczalne" ;) stężenie THC?

    no dobra:

    Utrzymywanie się THC czy metabolitów THC w organizmie nie jest
    jednoznaczne z byciem pod wpływem czy byciem odurzonym (takie pojęcie w
    k.k. też występuje).
    Problem leży jednak w tym, że zabronione jest prowadzenie pojazdu nie
    tylko "pod wpływem" ale i "po użyciu" środka podobnie działającego do
    alkoholu (art. 87 par. 1 k.w.).

    Ponieważ w wypadku środków innych niż alkohol nie ma ustawowo ustalonej
    dolnej granicy stężenia środka od której stan "po użyciu" się zaczyna,
    można z tego wywodzić pogląd, że każda ilość THC w organizmie jest już
    stanem "po użyciu".

    Moim prywatnym zdaniem kwalifikowanie jako stanu "po użyciu" sytuacji
    gdy ślady THC są już tylko w moczu albo np we włosach - to przesada, ale
    to tylko mój pogląd i biorąc pod uwagę literalne brzmienie przepisów
    dyskusja jest tu otwarta.

    Inna rzecz że można się zastanawiać czy prowadzenie pojazdu ze śladami
    THC w moczu czy np. we włosach itp. jest w ogóle w jakimkolwiek stopniu
    szkodliwe społecznie.

    http://forumprawne.org/prawo-karne/41165-prowadzenie
    -pojazdow-po-thc.html

  • 8. Data: 2011-11-12 22:00:00
    Od: "Deflegmator" <w...@M...pl>

    m...@i...pl wrote:

    > no dobra:

    Idąc za twoją poprzednią radą znalazłem już sobie wszystko sam w
    pieprzonym guglu. ;)

    > Inna rzecz że można się zastanawiać czy prowadzenie pojazdu ze
    > śladami THC w moczu czy np. we włosach itp. jest w ogóle w
    > jakimkolwiek stopniu szkodliwe społecznie.

    Widocznie jest - w ciasnym rozumku socjalistycznej "władzy". :/

    --
    Deflegmator

  • 9. Data: 2011-11-13 09:35:57
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 11/12/2011 10:00 PM, Deflegmator wrote:

    > Idąc za twoją poprzednią radą znalazłem już sobie wszystko sam w
    > pieprzonym guglu. ;)
    oj przepraszam. To było niegrzeczne.

    > Widocznie jest - w ciasnym rozumku socjalistycznej "władzy". :/

    Co do podejścia socjalistycznej włądzy to ostatnio wśród znajomych
    miałem taki przypadek:

    Koleżanka jest nauczycielką w gimnazjum i podwoziła ucznia do domu.
    Rutynowa kontrola, pies (ale taki normalny co szczeka) znalazł
    u ucznia jakieś dragi. Były one w dość konkretnych ilościach,
    Tak po 50 działek i w dość szerokim asortymencie. Nie tylko
    trawka, ale też jakaś chemia, biały proszek, tablety itp.

    Dzielna policja stwierdziłą, że to na pewno ta nauczycielka
    jest szefową mafii narkotykowej, więc z tym psem wjechali jej
    do domu i znaleźli 0,5 g marichuany takiej sprzed iluś-tam
    lat co kiedyś po jakiejść imprezie zostało. No i co?
    Generalnie to wielki gnój. Przez 4 dni wozili ją więźniarką,
    siedziała przez ten czas zakuta w kajdany. Po 4 dniach wypuścili,
    jednak będzie miałą postawiony zarzut, I dadzą jej pewnie 2 na 5.

    Ale przez takie małe gówno jak 0,5g marychy możńa mieć w Polsce
    dość konkretnie przesrane.