  • 31. Data: 2004-02-01 13:32:21
    Temat: Re: Co wy na to?
    Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>

    Robert Rędziak napisał(a):

    > Zadaniem serwera poczty jest przyjmować, przechowywać, wysyłać
    > pocztę.

    Takie zadanie zostały określone zanim poczta elektroniczna
    stała się tak powszechna. To realia zmieniają zadania a nie
    zadania zmieniają realia. Podobnie jak w pierwszych samochodach
    nie montowano pasów bezpieczeństwa i zagłówków, bo zadaniem
    samochodu nie było zapewnianie bezpieczeństwa użytkownikom.

    januszek

  • 32. Data: 2004-02-01 13:58:38
    Od: Robert Rędziak <r...@c...plaszczyca.org>

    On 1 Feb 2004 14:32:21 +0100, januszek
    <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl>
    wrote:

    > Takie zadanie zostały określone zanim poczta elektroniczna
    > stała się tak powszechna.

    Skoro zidiocenie społeczeństwa jest powszechne, to może państwo
    powinno zapewnić każdemu obywatelowi osobistego doradcę?

    > Podobnie jak w pierwszych samochodach
    > nie montowano pasów bezpieczeństwa i zagłówków,

    Pasy mają też inne zadania, ale to nie jest temat na tę grupę.

    > bo zadaniem
    > samochodu nie było zapewnianie bezpieczeństwa użytkownikom.

    I nadal nie jest, dopóki bezpieczeństwo pojazdu jest mocno
    uzależnione od wkładki między kierownicą, a fotelem.

    .r
    _____________
    robert rędziak jid: rekin-at-jabber-dot-plukwa-dot-net
    KlubSubaru.PL GK Śnieżka ST
    i'm gonna send him to outer space, to find another race

  • 33. Data: 2004-02-01 14:10:44
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Sun, 01 Feb 2004 13:07:34 +0100, Andrzej Nowak
    <e...@d...art.pl> wrote:

    >Ale na razie powszechne uzywanie linuksow nam nie grozi wiec doraznie taka
    >zmiana wystarczy. Poza tym mozna pod windowsem malym albo zadnym kosztem
    Gdyby tak sie stalo, to by padly pewne koncedny ktore tworza
    oprogramowanie TYLKO pod win32. A we wspolnym ich interesie bedzie do
    tego nie doposcic.

    >sie zabezpieczyc: zmienic mailera, przegladarke, zamontowac AV i pojsc na
    >kurs myslenia.
    Jasne.. Niektorzy userzy sa tak tepi ze jak im sloneczko GG zrobi sie
    czerwone to od razu skwiercza ze nie ma internetu (pomimo ze wszystko
    dziala) :)

    --
    Wiesiek

  • 34. Data: 2004-02-01 14:17:56
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Fri, 30 Jan 2004 20:58:40 +0100, MSZ <m...@k...pmp.com.pl>
    wrote:

    >Telekomuch postanowił coś zrobić... ten szok mnie chyba zabije.
    Jestem jednak bardzo ciekaw jak to w praktyce bedzie wygladac.
    Czy blokada IP ma sens? W koncu ten DHCP przyznaje te adresy. To chyba
    na serwerze autoryzacyjnym pasowalo by to robic.

    Po za tym to:
    t.tpsa.pl>

    Jakos nie przypominam sobie zeby ktos z tepsy mnie informowal o czyms
    takim. Swego czasu mialem dlugo blokade na te adresy (do czasu az ARIN
    nie przedelegowal ich na RIPE).
    Na infolinii zawsze mowili ze to wina tego ze ktos nie ma styku z
    TP... phehehe...

    >Mam nadzieję, że tyle ile trzeba, tzn wszystkie rozsyłające syfa. Najwyższy
    >czas uświadomić luserstwu, że podłączanie do sieci niezbaezpieczonego
    >komputera kończy się nieprzyjemnościami.
    Ty chyba nie wiesz co mowisz.... Jak wytlumaczyc przecietnemu userowi
    ze ma wirusa ? On boi sie cokolwiek zrobic a co dopiero zmusic go do
    usuniecia wirusa?
    Oczywiscie istnieje zawsze mozliwosc odciecia na routerze _AZ_ zalatwi
    sprawe, ale ... W prywatnych sieciach to jest do zrobienia. Ale z tymi
    neostradami to jest koszmar. Kazdy wie ze tepsa to olewa i ma gdzies
    ze ktos spamuje, wirusami sieje po sieci etc. Zablokuja adresy? to
    co.. zwali sie na nich wine.

    --
    Wiesiek

  • 35. Data: 2004-02-01 14:36:45
    Od: Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <b...@w...pl>

    On 1 Feb 2004 13:42:52 +0100, januszek
    iac.irc.pl> wrote(a):

    > Albo uzywac profesjonalnego konta pocztowego... I nie korzystac z uprzejmosci
    > znajomego "admina" harcerskiej sieci osiedlowej oraz konta na jego super hiper
    > bezpiecznym linuxie... ;)

    Hehe... nobody expects the Windows Inquistion... ;>

    No i wyszlo na jaw... to linux jest odpowiedzialny za ta plage
    robakow rozprzestrzeniajacych sie dzieki podlaczonym do sieci
    windowsom!! Sprawa jest jasna, moze przedstaw ja w Redmond, wszak
    za pomoc w odnalezieniu autora wirusa przewiduje sie spora nagrode...

    > W sumie wirus, ktory rozsyla sie mailem jasno i wyraznie obanaza
    > braki zabezpieczen na serwerach pocztowych a nie u uzytkownikow
    > korzystajacych z uslugi email.

    ... ktora mozesz przeznaczyc na rozwoj polskiej kinematografii oraz
    zakup oprogramowania anty wirusowego dla administratorow.

    pozdrawiam, B.

    PS. A do krucjat antylinuxowych w obronie swietosci polecam
    pl.comp.os.advocacy. ;P

  • 36. Data: 2004-02-01 14:56:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    iac.irc.pl> writes:

> [...]
    > nie montowano pasów bezpieczeństwa i zagłówków, bo zadaniem
    > samochodu nie było zapewnianie bezpieczeństwa użytkownikom.

    Tyle ze zapewnienie bezpieczenstwa uzytkownikom jest 10 razy latwiejsze
    w ich mail-readerach niz w serwerach.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 37. Data: 2004-02-01 15:21:39
    Od:  --- ! daNuta ! --- <d...@k...pl>

    begin 3 "Andrzej P. Wozniak" wrote:

    > Potem przyjdzie kolej na następne programy, a później skasujemy też
    > Google, Niusy Onetu i dostęp z Gazety zamiast tłuc luserów po łapach za
    > klikanie, na co popadnie.

    Taaa... już widzę jak te 95% bezmyślnych owiec tłuczesz i uświadamiasz.

    --
    Nuta - (Odpisując mi prywatnie, usuń 'da' z mojego adresu e-mail)
    Najnowsze polskie tłumaczenia programu Hamster 2.0.4.0, OE-QuoteFix,

  • 38. Data: 2004-02-01 15:25:03
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl>

    januszek wrote:

    > Nie wystarczy. Gdyby tak masowo jak obecnie uzywa sie
    > windowsa uzywano linuxow to wszystko byloby tak samo
    > a nawet gorzej.

    "A nawet gorzej"?? Czy na pewno wiesz co piszesz?

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-

  • 39. Data: 2004-02-01 17:26:48
    Od: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>

    Dnia 2004-02-01 15:17, Wiesiek napisal(a):

    > Jestem jednak bardzo ciekaw jak to w praktyce bedzie wygladac.
    > Czy blokada IP ma sens? W koncu ten DHCP przyznaje te adresy. To chyba
    > na serwerze autoryzacyjnym pasowalo by to robic.

    To jedyne sensowne miejsce.

> [...]
    >
    > Jakos nie przypominam sobie zeby ktos z tepsy mnie informowal o czyms
    > takim. Swego czasu mialem dlugo blokade na te adresy (do czasu az ARIN

    Widać nie uważają twojej firmy za odpowiednio ważną. Albo są jakieś inne
    powody, być może wykraczające poza typową dla nich dezorganizację.

    > Na infolinii zawsze mowili ze to wina tego ze ktos nie ma styku z
    > TP... phehehe...

    Czego oczekujesz do ludzi wybieranych do pracy ze względu na wyraźny głos i
    odporność na wyzwiska a nie wiedzę techniczną?

    > Ty chyba nie wiesz co mowisz.... Jak wytlumaczyc przecietnemu userowi
    > ze ma wirusa ? On boi sie cokolwiek zrobic a co dopiero zmusic go do
    > usuniecia wirusa?

    To powinien być JEGO problem, a nie mój. Ja nie mam tego wirusa (ani zresztą
    innego, poza Windows ;-) Jak sobie nie radzi niech sobie kupi jakiś "Internet
    dla topornych" czy co tam wydali ostatnio. Albo sprzeda komputer a forsę da
    na głodne dzieci.

> [...]
    > neostradami to jest koszmar. Kazdy wie ze tepsa to olewa i ma gdzies
    > ze ktos spamuje, wirusami sieje po sieci etc. Zablokuja adresy? to

    Ja jeszcze mam resztki nadziei, że coś się poprawi.

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,

  • 40. Data: 2004-02-01 19:32:05
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Sun, 01 Feb 2004 15:10:44 +0100, Wiesiek <s...@o...pl> wrote:

    >Jasne.. Niektorzy userzy sa tak tepi ze jak im sloneczko GG zrobi sie
    >czerwone to od razu skwiercza ze nie ma internetu (pomimo ze wszystko
    >dziala) :)

    inni potrafią mi przez GG informowac że nie ma netu...

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!