    From: MSZ <m...@k...pmp.com.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Co wy na to?
    Date: Mon, 02 Feb 2004 23:27:00 +0100

    Dnia 2004-02-02 01:31, Andrzej P. Wozniak napisal(a):

    [...]

    > Ale chyba nie jesteś do niej przekonany, bo niżej zaprzeczasz.

    > Taka jest natura klikacza, a nie każdego lamera. Lamera da się przekonać,
    > że ma nie klikać, tylko dzwonić, jak coś nieznanego pyta się o dostęp.

    Może niektóych się da, ale to jakby mniejszość. Przynajmniej takie mam wrażenie.

    > Etam. Domyślnie antywiry są skonfigurowane bezmyślnie. Przykładowo monitor

    Większość tak ma, niestety. Z drugiej strony, sporą część plików uważanych
    normalnie za dane też trzeba skanować, bo baza z Accessa czy jakieś wypociny
    w Wordzie mogą w środku mieć paskudne makro.

    [...]

    > Dalej - fakt używania monitora AV sprawia, że klikacz czuje się
    > bezpieczniej i zachowuje się jeszcze bardziej beztrosko, nabierając nowej
    > radości z klikania.
    > A przecież naprawdę groźne nowe szkodniki nie są rozpoznawane przez
    > antywira nawet aktualizowanego na bieżąco.

    Zazwyczaj jak się już zaktualizuje to wytłucze to co już wklikano. Idealne
    zabezpieczenie to nie jest, ale IMHO wystarczająco dobre. I lepsze od
    firewalla, bo ten będzie tylko reagował na podejrzane transmisje (chyba że to
    fw+antyvir), a tymczasem robaczek może zachowywać się pozornie spokojnie
    (DDoS na port 80 wygląda "z grubsza" jak zwykłe oglądactwo WWW).

    > Znowu nieprawda. Odsetek luserów nieedukowalnych prośbami czy groźbami
    > jest niewielki - zapewne podobny do nieedukowalnych czytelników spamu, być
    > może nawet w większości to te same osoby.

    Owszem, spora część (może nawet większość) jest edukowalna, tyle że nikt ich
    temu procesowi nie poddaje. Już chyba z tuzin razy w tym wątku doszliśmy do
    tego ;-)

    > Gorzej, że mamy nieedukowalnych ladminów...

    Bywa i tak :-(

    --
    M.S.Z. # Niezależnie od tego, jak wielki jest
    Mechanical # twój sukces, czy jak tragiczna klęska,