  • Data: 2004-02-03 16:48:35
    Temat: Re: Co wy na to?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
    iac.irc.pl> writes:

    > O ile dobrze pamietam to pierwsze "popularne windowsowe wirusy"
    > pocztowe wygladaly tak, ze w tresci listu zwyczajnie napisano:
    > "Masz wirusa, skasuj szybko plik abc.dll, ktory znajduje sie".
    > Gwarantuje, ze taka metoda sprawdzi sie wszedzie.

    1. Zle pamietasz 2. Taka metoda moze sprawdzic sie wylacznie tam,
    gdzie mozna uzytkownikowi podac nazwe pliku, ktory znamy, i ktory
    uzytkownik ma mozliwosc skasowac. Jesli te warunki jednoczesnie nie
    zachodza, to nawet gdyby uzytkownik byl calkowicie bezrozumny, nic
    to nie da. Tak wiec swoje gwarancje lepiej wycofaj.
    3. Nie jest to zaden wirus, a tylko glupawa plotka przypuszczalnie
    unieruchamiajaca zle zaprojektowany system, ale nie wyrzadzajaca
    nikomu innemu nic zlego.

    Natomiast prawdziwe pierwsze i nastepne windowsowe wirusy opieraly sie
    na tym, ze ten system - oraz powszechnie uzywane programy - uruchamiaja
    kod zawarty w wirusie w sytuacji, gdy nie powinny tego robic. I nie
    jest to zaden blad programisty (przepelnienie bufora itp), a swiadomie
    podjeta decyzja projektantow systemu, majaca podobno sluzyc przyjaznosci
    dla uzytkownika.

    > Co chcesz powyzszym zdaniem udowodnic?

    Czy to zdanie wyglada na dowod? Traktuj to raczej jako aksjomat :-)

    > Tutaj takze zawodzi najczesciej czlowiek.

    Z tym ze nie "takze".

    Nie wiem tez czy najczesciej - gdy komputery nie byly wszystkie spiete
    siecia tak bylo, ale teraz mam watpliwosci.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH