  • 31. Data: 2013-01-24 13:14:24
    Temat: Re: Co trzeci Polak używa smartfonu tylko jako telefonu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-24 12:45, Użytkownik Trybun napisał:

    > Możesz dokładnie zdefiniować na czym polega smartowatość telefonu? Bo
    > mój prawie wszystko mający Samsung Monte nie dostępuje zaszczytu
    > nazywania smartfonem.

    A ja mogę ?
    Smartofon poza ekranem dotykowym powinien mieć popularny system
    umożliwiający instalowanie dodatkowych aplikacji pisanych
    przez firmy trzecie.
    Własny system producenta mimo że umożliwiający dogranie aplikacji
    nie łapie się, to musi być system na który takie aplikacje
    istnieją. Liczba takich systemów jest naprawdę niewielka.

    Jaki system ma ten twój Samsung ?

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2013-01-24 13:29:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 13:14:24 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Własny system producenta mimo że umożliwiający dogranie aplikacji
    > nie łapie się, to musi być system na który takie aplikacje
    > istnieją. Liczba takich systemów jest naprawdę niewielka.

    Czyli Wave nie jest smartfonem?
    A Nokia 900?
    I wychodzi, że Blackberry 10 w momencie premiery za tydzień też nie będzie
    smartfonem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 33. Data: 2013-01-24 13:38:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości
> [...]
    >nie łapie się, to musi być system na który takie aplikacje
    >istnieją. Liczba takich systemów jest naprawdę niewielka.

    Hm, kazdy system mial kiedys jedna aplikacje, potem dwie itp.

    Jesli ten system jest dobrze udokumentowany i dostepne sa narzedzia
    ... no ale mamy przyklad Bada ..

    J.

  • 34. Data: 2013-01-24 13:50:47
    Temat: Re: Co trzeci Polak u???ywa smartfonu tylko jako telefonu
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 24 Jan 2013 11:57:22 +0100, Mr Misio wrote:

    > eeeee, tablety nie dzwonia (przewaznie).

    Galaxy 7.7 ma apke telefoniczna. Sens to ma od biedy w wariancie
    glosnomowiacym, albo po BT ;-) Ale jest.

    > :p

    No ale tak jest... Przez pojawianie się ,,laptopow'' 17"/4kg pojawily
    się netbooki. A ostatnio czytalem jakas analize, ze netbooki się nie
    oplacaja, bo tablety kradna ten rynek (i cos w tym jest, ostatnio w
    delegacje coraz czesciej biore Taba zamiast EEE).

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 35. Data: 2013-01-24 14:02:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" napisał w wiadomości
> [...]
    >oplacaja, bo tablety kradna ten rynek (i cos w tym jest, ostatnio w
    >delegacje coraz czesciej biore Taba zamiast EEE).

    Zalezy od uzywanego oprogramowania.

    Mam takie, ktore na tablecie uzywac sie nie da.
    Ale po dorzuceniu piorka i klawiatury ... calkiem przyzwoicie sie
    spisuje tablet w roli netbooka :-)

    J.

  • 36. Data: 2013-01-24 14:10:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-24 13:29, Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > Czyli Wave nie jest smartfonem?
    > A Nokia 900?
    > I wychodzi, że Blackberry 10 w momencie premiery za tydzień też nie będzie
    > smartfonem?

    Poprzednie modele BB są smartfonami, jeśli wprowadzają w nowym
    modelu oferują nowy system niekompatybilny pod względem programowym
    z poprzednim potraktował bym ten system ja Windows8 na ARMy.
    Czyli przyjął że będą na to pisane aplikacje i uznał za smartofon.
    Nokia 900 ma linuxa czyli są lub będą na to aplikacje firm
    trzecich. Samsung Wave podobnie jak poprzednio wymieniany Samsung
    Monte się nie łapie, no chyba że coś źle doczytałem o ich systemach.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2013-01-24 14:33:08
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 14:10:34 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > trzecich. Samsung Wave podobnie jak poprzednio wymieniany Samsung
    > Monte się nie łapie, no chyba że coś źle doczytałem o ich systemach.

    Samsung Wave ma system Bada, oparty podobnie jak Nokiowe Maemo oraz Android
    na linuxie.

    Blackberry jako takie NIE MA systemu operacyjnego. To jest tylko i
    wyłącznie maszyna wirtualna Javy. I sam fakt nazywania tego Blackberry OS
    tu niewiele zmienia.

    Jeżeli natomiast uznać Blackberry za smartfona, to AUTOMATYCZNIE trzeba też
    uznać za smartfon Nokię 6310i, która ma bardzo podobną maszynę wirtualną
    Javy (tylko o nieco mniejszych możliwościach).
    Zresztą sam osobiście odpalałem aplety pisane na Nokię 6310i na Blackberry
    7100. I działały świetnie.

  • 38. Data: 2013-01-24 15:41:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-24 14:33, Użytkownik Waldek Godel napisał:

    > Samsung Wave ma system Bada, oparty podobnie jak Nokiowe Maemo oraz Android
    > na linuxie.

    W ofertach sprzedaży jakie widziałem nie było informacji o tym
    systemie. W sklepie mają na ten system jakieś 8 tyś aplikacji.
    Jeśli część pisały firmy trzecie to łapią się na definicje
    smartfonów. Tyle że z uwagi na małą popularność systemu nie polecał
    bym nikomu tego sprzętu.

    > Blackberry jako takie NIE MA systemu operacyjnego. To jest tylko i
    > wyłącznie maszyna wirtualna Javy. I sam fakt nazywania tego Blackberry OS
    > tu niewiele zmienia.

    W łapkach tego nie miałem ale wikipedia twierdzi że "Tym co wyróżnia
    BlackBerry, jest system operacyjny BlackBerry OS".
    A czy system jest napisany z asemblerze, C czy javie niewiele
    to zmienia. Cały ten sprzęt z softem jest nastawiony na obsługę
    poczty a duże korporacje które potrzebują, z tego powodu
    nie jest to sprzęt specjalnie interesujący dla użytkownika
    prywatnego.

> [...]
    > Javy (tylko o nieco mniejszych możliwościach).
    > Zresztą sam osobiście odpalałem aplety pisane na Nokię 6310i na Blackberry

    A jak jest z dostępnością oprogramowania firm trzecich na te maszyny ?

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2013-01-24 16:21:38
    Temat: Re: Co trzeci Polak uzyywa smartfonu tylko jako telefonu
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik J.F napisał:
    > Użytkownik "Mr Misio" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak to bedzie "wlasciwie uzywany smartfon" to nie bedzie trzymal 7 dni.

    co właściwie znaczy magiczne "właściwie"? :)

  • 40. Data: 2013-01-24 16:23:52
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

> [...]

    > nie łapie się, to musi być system na który takie aplikacje
    > istnieją. Liczba takich systemów jest naprawdę niewielka.

    Symbian byl wrecz idealem. Co bylo potrzebne bylo. W nadmiarze. :)