  • From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Subject: Re: Co trzeci Polak używa smartfonu tylko jako telefonu
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Thu, 24 Jan 2013 13:33:08 +0000

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 14:10:34 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > trzecich. Samsung Wave podobnie jak poprzednio wymieniany Samsung
    > Monte się nie łapie, no chyba że coś źle doczytałem o ich systemach.

    Samsung Wave ma system Bada, oparty podobnie jak Nokiowe Maemo oraz Android
    na linuxie.

    Blackberry jako takie NIE MA systemu operacyjnego. To jest tylko i
    wyłącznie maszyna wirtualna Javy. I sam fakt nazywania tego Blackberry OS
    tu niewiele zmienia.

    Jeżeli natomiast uznać Blackberry za smartfona, to AUTOMATYCZNIE trzeba też
    uznać za smartfon Nokię 6310i, która ma bardzo podobną maszynę wirtualną
    Javy (tylko o nieco mniejszych możliwościach).
    Zresztą sam osobiście odpalałem aplety pisane na Nokię 6310i na Blackberry
    7100. I działały świetnie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.