  • 61. Data: 2020-07-20 22:27:48
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Myjk, 20 lip 2020 w news:1j1tiqjmb3s3r$.dlg@myjk.org
    napisałeś/aś:

    > Jak dorośniesz to może zrozumiesz co to znaczy jak przepis mówi o
    > tym że pojazd znajdujący się na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym ma
    > pierwszeństwo przed wjeżdżającym na to skrzyżowanie. :P

    Nie chce mi się z tobą dyskutować, bo się chyba za bardzo
    zapowietrzyłeś, ale ci wytłumaczę czego nie rozumiesz.
    Nie ma znacznia, że picasa wjechała z lewego na prawy! Ani na pasie
    prawym nie było nikogo, ani nie to było przyczyną kolizji. Zakładam
    też, że picasa nie zmieniała pasa i że chciał jechać nadal zew.
    Dla mnie nie jest problemem wjechać na rondo zew. pasem nawet kiedy 15m
    za mną jest samochód na wew. i w dodatku nie sygnalizuje prawym.
    Na tym skrzyżowaniu jest znak C-12 i A7.
    Jeżeli przed wjazdem na to rondo nie ma oznaczenia, że zew pas to
    kierunek tylko w prawo, a wew. prosto i lewo(przyjmijmy klasyczne 4
    zjazdy), to razem ze wspomnianym znakiem pionowym oraz tym, że zew. pas
    ma po lewej przerywaną linię nie trzyma się kupy. Bo jaki jest
    wyznaczony kierunek ruchu dla pasa zew.? No jaki? Jeśli tylko w prawo,
    to powinna być tam ciągła linia między pasami żeby to było logiczne. A
    jeśli można jechać prosto, to zasady są jak na rondzie. Kropka.
    .
    Jak to zrozumiesz, to napisz. Ja się nie mam zamiaru spierać o to, czy
    picasa wymusiła pierwszeństwo, bo moim zdaniem nie. Prędzej ten mały
    czerwony przed nagrywającego, ale zrobił to tak sprawnie, że można mu
    wybaczyć.

  • 62. Data: 2020-07-20 22:32:20
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj PiteR, 20 lip 2020 w news:XnsAC00D526E3D92dayrider@127.0.0.1
    napisałeś/aś:

    > in <news:5f15f0e1$0$510$65785112@news.neostrada.pl>

    > ten wycinek gdzie się zderzyli to jak dwa pasy
    > które przecina na ukos wlot z prawej

    Jakoś tego nie widzę. Widzę za to że przed wjazdem jest C12 i A7, a
    picasa jest na rondzie już dużo za linią z trójkątów. Jak żaden znak nie
    nakazuje jej jazdy tym pasem tylko pierwszą w prawo, to może jechać tak
    jak się jeździ na rondzie.

  • 63. Data: 2020-07-20 22:36:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2020 19:30:41 GMT, pueblo

    > Żeś się uparł na to wjeżdzanie.

    To jest kluczowe. Pierwszeństwo nie dotyczy pasa tylko skrzyżowania!

    > Jeśli chodzi ci o to, że wjechał z lewego na prawy,
    > to jest to w ogóle nieistotne w tym zdarzeniu.

    Jest istotne, bo to wprost definiowało możliwość wjazdu na skrzyżowanie gdy
    chciał jechać prosto przez to skrzyżowanie, podczas gdy w poprzek poruszały
    się samochody z PIERWSZEŃSTWEM PRZEJAZDU.

    > Wyobraź sobie że wjechał jednak z prawego na prawy.

    To popatrz i pomyśl dlaczego ten z prawego nie wjechał, za to wjechał
    mądrogłupi z lewego co myślał (wnioskuję z tego co piszesz) że jak se
    zajmie pas na skrzyżowaniu to już "nabędzie" pierwszeństwo.

    > Nadal nie wiem, czy jadąc tym pasem mógł jechać dalej - czyli tak jak
    > jechał?

    Gdyby nie zagrażał innym to mógł nawet jechać na jednym kole.

    > Dużo bardziej intuicyjne są strzałki lewo-prosto, prosto-prawo.

    Które zapewne są przed skrzyżowaniem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 64. Data: 2020-07-20 22:37:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f15fe44$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

    > Nie ma znacznia, że picasa wjechała z lewego na prawy! Ani na pasie
    > prawym nie było nikogo, ani nie to było przyczyną kolizji. Zakładam
    > też, że picasa nie zmieniała pasa i że chciał jechać nadal zew.

    Kiedyś zadałem tu pytanie.

    Czy jadący na wskroś przez rondo 100km/h w zabudowanym nawet jak
    wyrobi sie w łuku i dachuje za rondem to nadal ma pierwszeństwo na
    rondzie.

    Włączając sie do ruchu musisz wystawić patrole na dojazdowych bo jak
    dogoni ciebie na rondzie to ty jesteś szkodowy.

    Picassa złamał te zasade. Po za tym jednak skręciło mu się w lewo.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
    smrodu kawy z Costa i Starbucks

  • 65. Data: 2020-07-20 22:39:24
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 20 lip 2020 w news:rf4tgj$rmu$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > A mógł?
    > Malowanie poziome się kłania....

    Jakie malowanie? Nie ma lini ciągłej od strony picasy - raz(chyba że jej
    nie widzę) Dwa - na zew. pasie jest strzałka "prosto" Jeśli prosto
    oznacza tylko w prawo, to nie powinno być tam lini przerywanej. Poza tym
    to jest jakaś niekonsekwencja, bo często spotkać można na podobnych
    rondach strzałki tylko prawo, prosto-prawo, prosto-lewo, lewo.

  • 66. Data: 2020-07-20 22:40:34
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 22:27, pueblo pisze:
> [...]
    > to powinna być tam ciągła linia między pasami żeby to było logiczne. A
    > jeśli można jechać prosto, to zasady są jak na rondzie. Kropka.

    Nagrywający jedzie swoim pasem, wyznaczonym dwiema liniami, który
    prowadzi go do wyjazdu. Picasso zmienia pas, przekraczając linię ciągłą
    i jednostronnie przerywaną i zajeżdża drogę nagrywającemu.

    yabba

  • 67. Data: 2020-07-20 22:43:23
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 17:34, Myjk pisze:
    > Mon, 20 Jul 2020 17:25:29 +0200, yabba

    > Cytryna wjechała na skrzyżowanie później, co zresztą dokumentuje film.

    Wjeżdżając nie wymusiła na nikim pierwszeństwa. Nie upatrywałbym tu
    problemu.
    Dopiero kilka sekund później zajechała drogę przy zmianie pasa.

    yabba

  • 68. Data: 2020-07-20 22:44:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f15ff54$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

> [...]
    > może jechać tak jak się jeździ na rondzie.

    może jechać tak jak się jeździ na rondzie
    ale nie moze kogoś zepchnąć ze swojego pasa

  • 69. Data: 2020-07-20 22:51:15
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj yabba, 20 lip 2020 w
    news:5f160143$0$507$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Nagrywający jedzie swoim pasem, wyznaczonym dwiema liniami, który
    > prowadzi go do wyjazdu. Picasso zmienia pas, przekraczając linię
    > ciągłą i jednostronnie przerywaną i zajeżdża drogę nagrywającemu.

    Ja nie mam pewności, czy picasa zmienia pas z zew. na wew. Zakładam że
    nie i że chciał kontynuować jazdę zew. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić,
    żeby ktoś mógł na to wpaść w tym momencie ewidentnie widząc
    nadjeżdzającego nagrywacza.

  • 70. Data: 2020-07-20 22:59:00
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 22:37, PiteR pisze:
> [...]
    >
    > Włączając sie do ruchu musisz wystawić patrole na dojazdowych bo jak
    > dogoni ciebie na rondzie to ty jesteś szkodowy.

    Nie do końca. Poruszający się znacznie powyżej limitu prędkości, nie
    daje szansy na zauważenie siebie i może być uznanym winnym wypadku.