  • 71. Data: 2020-07-20 23:06:22
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 22:51, pueblo pisze:
    > Witaj yabba, 20 lip 2020 w

    > Ja nie mam pewności, czy picasa zmienia pas z zew. na wew. Zakładam że
    > nie i że chciał kontynuować jazdę zew. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić,
    > żeby ktoś mógł na to wpaść w tym momencie ewidentnie widząc
    > nadjeżdzającego nagrywacza.

    Tam nie ma pasów stricte wewnętrznych i zewnętrznych jak na klasycznym
    rondzie z pasami koncentrycznymi wokół środkowej wyspy. Tam są pasy jak
    rozwijająca się spirala, które wyprowadzają samochody na wyjazdy. Rondo
    turbinowe. Nagrywający jedzie takim pasem kierującym na wyjazd, czyli
    oddala się od wyspy. Jego pas z wewnętrznego staje się pasem
    zewnętrznym. Picasso chce pojechać wokół wyspy torem jazdy o stałym
    promieniu i przecina namalowane pasy.

    yabba

  • 72. Data: 2020-07-20 23:15:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    20 Jul 2020 20:27:48 GMT, pueblo

    > Nie chce mi się z tobą dyskutować, bo się chyba
    > za bardzo zapowietrzyłeś,

    Jak dla mnie to ci argumentów brakuje -- dostałeś analogiczny przykład
    "nabywania pierwszeńśtwa" ze "zwykłym" skrzyżowaniem i ci się cała teoria
    zawaliła.

    > ale ci wytłumaczę czego nie rozumiesz.
    > Nie ma znacznia, że picasa wjechała z lewego na prawy!

    Ma znaczenie przy szukaniu winnego kolizji.

    > Ani na pasie prawym nie było nikogo,

    Co nie znaczy że se cytryna mogła wjechać na skrzyżowanie -- po nim się
    poruszały pojazdy którym miała zasrany obowiązek, wynikający z przepisów,
    ustąpić pierwszeństwa. I zajęcie pasa oraz przejechanie paru metrów nic
    tutaj nie zmienia, a na pewno że miała przed nimi pierwszeństwo. Dlatego
    powtarzam pytanie, czy jeśli wjeżdżasz na klasyczne kwadratowe skrzyżowanie
    z podporządkowanej to wg ciebie masz już wtedy pierwszeństwo, bo już sobie
    zająłeś pas na drodze z pierwszeństwem, więc ten co w ciebie wali z tyłu
    (jadąc drogą z pierwszeństwem) jest w związku z tym winny? Weź odpowiedz bo
    chcę uwierzyć że śnię.

    > ani nie to było przyczyną kolizji.

    Przyczyną kolizji było wymuszenie przez cytrynę pierwszeństwa, wszystko co
    się działo wcześniej to rzecz wtórna która jednak do tego zdarzenia
    doprowadziła.

    > Zakładam też, że picasa nie zmieniała pasa i że chciał jechać nadal zew.

    Cytryna ewidentnie jechać chciała prosto z kierunku którym się poruszała, i
    żeby to zrobić musiała przeciąć dwa pasy, po jednym z nich poruszały się
    samochody, nie miała zatem prawa wjechać na to skrzyżowanie bo wymuszała w
    ten sposób pierwszeństwo. Żadnego pierwszeństwa wobec nich nie nabyła
    wjeżdżając na zewnętrzny pas. Koniec i kropka.

    > Dla mnie nie jest problemem wjechać na rondo zew. pasem nawet kiedy 15m
    > za mną jest samochód na wew. i w dodatku nie sygnalizuje prawym.

    To dlatego że przepisów nie znasz.

    > Na tym skrzyżowaniu jest znak C-12 i A7.
    > Jeżeli przed wjazdem na to rondo nie ma oznaczenia,

    Są oznaczenia. Prawy pas jest do jazdy na wprost i w prawo, lewy do skrętu
    w lewo i do jazdy na wprost. Ergo, gdyby cytryna się zastosowała do znaków,
    to by musiała skręcić w prawo -- wtedy brak problemu bo na tym pasie nie
    było pojazdów. Jak chciałaby pojechać prosto, to miała czekać aż będzie
    mogła przeciąć tor jazdy pojazdom które się na skrzyżowaniu znajdują i mają
    pierwszeństwo.

    > że zew pas to
    > kierunek tylko w prawo, a wew. prosto i lewo(przyjmijmy klasyczne 4
    > zjazdy), to razem ze wspomnianym znakiem pionowym oraz tym, że zew. pas
    > ma po lewej przerywaną linię nie trzyma się kupy.

    Tylko klasycznym rondoprostowaczom się nie trzyma kupy.

    > Bo jaki jest wyznaczony kierunek ruchu dla pasa zew.? No jaki?

    Taki sam jak na każdym innym skrzyżowaniu z wyznaczonymi kierunkami ruchu
    po tym skrzyżowaniu, a jest zależny od kierunku z którego jedziesz i w
    którym chcesz jechać. To są elementarne sprawy, jak nie wiesz tego, to idź
    na jakiś kurs doszkalający.

    Pytam po raz kolejny w tym wątku. Czy wjeżdżając na obszar tego
    skrzyżowania https://goo.gl/maps/m9Ucn5ddFyFiJX5Y7 zaczyna obowiązywać
    wolna amerykanka bo nie są na obszarze skrzyżowania oznaczone kierunki
    ruchu dla poszczególnych pasów? Każdy średnio rozgarnięty kierowca powinien
    takie rzeczy ogarniać, wszak te kierunki są oznaczone przed skrzyżowanie --
    a jak nie ogarnia to niech odda PJ.

    > Jeśli tylko w prawo,
    > to powinna być tam ciągła linia między pasami żeby to było logiczne. A
    > jeśli można jechać prosto, to zasady są jak na rondzie. Kropka.

    Nie ma w przepisach czegoś takiego jak rondo, nie ma też czegoś takiego jak
    zasady na rondzie. Są skrzyżowania, a te o ruchu okrężnym od innych się nie
    różnią zasadami ruchu. Pomijając głąbów co obszarze skrzyżowania wokół
    wyspy widzą oddzielną drogę, czyli tzw. rondoprostowaczy.

    > Jak to zrozumiesz, to napisz. Ja się nie mam zamiaru spierać o to, czy
    > picasa wymusiła pierwszeństwo, bo moim zdaniem nie. Prędzej ten mały
    > czerwony przed nagrywającego, ale zrobił to tak sprawnie, że można mu
    > wybaczyć.

    Ależ wszystko rozumiem. Nie ogarniasz podstaw ruchu drogowego, jesteś
    zagrożeniem dla innych, tak samo jak ten cytryniarz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 73. Data: 2020-07-20 23:33:06
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 20 Jul 2020 22:43:23 +0200, yabba

    > Wjeżdżając nie wymusiła na nikim pierwszeństwa. Nie upatrywałbym tu
    > problemu.
    > Dopiero kilka sekund później zajechała drogę przy zmianie pasa.

    Przecież ewidentnie cytryna chciała jechać prosto (albo w lewo, skoro
    startowała z lewego przed skrzyżowaniem). To że na nagraniu to wygląda jak
    zmiana pasa jest bez znaczenia (znaczy, to akurat najłatwiejsze wyjaśnienie
    aby dać jej czapę w tej sytuacji). Przyjechałaby policja, albo sędzia by
    zapytał, to by wyszło że chciał jechać prosto gdy w poprzek jechały po
    skrzyżowaniu pojazdy i by dostał za wymuszenie pierwszeństwa na pojeździe
    znajdującym się przed nim na skrzyżowaniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 74. Data: 2020-07-21 07:34:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-07-2020 o 22:39, pueblo pisze:
    > Witaj Cavallino, 20 lip 2020 w news:rf4tgj$rmu$1$Cav@news.chmurka.net

    > Jakie malowanie? Nie ma lini ciągłej od strony picasy

    Jest jednostronnie przerywana, wyznaczająca pas ruchu.
    Wiesz jakie reguły obowiązują przy zmianie pasa, czy nadal będziesz bez
    sensu klepał w klawisze?

  • 75. Data: 2020-07-21 09:49:03
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Jakie malowanie? Nie ma lini ciągłej od strony picasy

    Pas ruchu istnieje także wtedy, gdy na jezdni nic nie jest
    namalowane i poruszającego się takim nienamalowanym pasem
    obowiązują takie same prawidła jak na pasie namalowanym.

  • 76. Data: 2020-07-21 10:00:38
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-07-20 o 22:39, pueblo pisze:
    > Witaj Cavallino, 20 lip 2020 w news:rf4tgj$rmu$1$Cav@news.chmurka.net

    > Jakie malowanie? Nie ma lini ciągłej od strony picasy - raz(chyba że jej
    > nie widzę) Dwa - na zew. pasie jest strzałka "prosto" Jeśli prosto
    > oznacza tylko w prawo, to nie powinno być tam lini przerywanej. Poza tym
    > to jest jakaś niekonsekwencja, bo często spotkać można na podobnych
    > rondach strzałki tylko prawo, prosto-prawo, prosto-lewo, lewo.

    Jak się zmienia pas, to trzeba się upewnić, czy jest wolny. No niestety
    nie był...
    T.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 77. Data: 2020-07-21 13:00:54
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Cavallino, 21 lip 2020 w news:rf5uph$hrm$1$Cav@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > Jest jednostronnie przerywana, wyznaczająca pas ruchu.
    > Wiesz jakie reguły obowiązują przy zmianie pasa, czy nadal będziesz
    > bez sensu klepał w klawisze?

    Wiem, ale jak tu pisałem w kilku miejscach nie uważam(albo przyjmijmy
    że tak jest)że picasa nie zmienia pasa, tylko kontynuuje jazdę zew.
    No i chcę wiedzieć, czy nadal będziecie uważać, że na tym rondzie, w
    tej sytuacji wina picasy? Oczywiście nie uważam, żeby wymusiła pierw.
    podczas wjazdu na rondo oraz pomijam to, że wjechała z lewego na prawy.

  • 78. Data: 2020-07-21 13:04:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj yabba, 20 lip 2020 w
    news:5f16074f$0$524$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > wewnętrznego staje się pasem zewnętrznym. Picasso chce pojechać
    > wokół wyspy torem jazdy o stałym promieniu i przecina namalowane

    No to wyjaśnij mi jakie reguły panują na TYM rondzie - znak C12 i A7
    przed wjazdem.
    Jadą obok siebie dwa auta. Ten z zew kontynuuje jazdę po rondzie, a ten
    z wew. zjeżdża. Kto komu musi ustąpić?

  • 79. Data: 2020-07-21 13:11:36
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-07-2020 o 13:00, pueblo pisze:
    > Witaj Cavallino, 21 lip 2020 w news:rf5uph$hrm$1$Cav@news.chmurka.net

    > Wiem, ale jak tu pisałem w kilku miejscach nie uważam

    Tu nie ma nic do uważania.
    Przepisy się stosuje.

  • 80. Data: 2020-07-21 13:24:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    21 Jul 2020 11:04:09 GMT, pueblo

    > No to wyjaśnij mi jakie reguły panują na TYM rondzie
    > - znak C12 i A7 przed wjazdem.

    Nie ma tego i tamtego. Na wszystkich panują takie same zasady. Tak działają
    przepisy że ZAWSZE są uniwersalne.

    > Jadą obok siebie dwa auta. Ten z zew kontynuuje jazdę po rondzie,
    > a ten z wew. zjeżdża. Kto komu musi ustąpić?

    Co znaczy kontynuuje? Skąd dokąd jedzie? Bo jak "kontynuuje" kręcąc się po
    zewnętrznym pasie, to łamie zasady ogólne które mówią że do manewru zmiany
    kierunku (w tym wypadku zmiany kierunku na skrzyżowaniu) należy się przed
    tym manewrem należycie ustawić. Jazda na skrzyżowaniu w lewo (tj. do
    trzeciego zjazdu) jest niezgodna z przepisami ogólnymi, to tak jakby na
    "zwykłym" kwadratowym skrzyżowaniu z prawego pasa skręcać w lewo, albo
    wjechać na skrzyżowanie i się na nim kręcić w kółko -- absurdalne, czyż
    nie? Oczywiście, ale nie na rondzie to już całkiem normalne, bo
    rondoprostowacze widzą tam osobną drogę zamiast obszaru skrzyżowania z
    wyspą na środku i ruchem zgodnie z kierunkiem wskazanym na C-12.

    --
    Pozdor
    Myjk