  • 261. Data: 2020-07-29 18:01:59
    Temat: Re: Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    news:1chbzyx1jwdkj.dlg@myjk.org...
    > Wed, 29 Jul 2020 17:14:14 +0200, Kol99

    > Czyli po raz kolejny nie rozumiesz przepisów, nie wiesz czym jest obszar
    > skrzyżowania oraz jak wygląda manewr zmiany kierunku,

    Dziwne, cały czas pisałeś, że obowiązują przepisy ogólne
    i nagle zmieniłeś zdanie ?

    > a w szczególności że
    > przy zjeździe ze skrzyżowania nie wykonuje się skrętu w prawo.
    >
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Ale przed manewrem masz obowiązek zbliżyć się do prawej
    krawędzi jezdni. Dlaczego nagle przestało ci to odpowiadać ?

  • 262. Data: 2020-07-29 18:06:32
    Temat: Re: Co to. SORO.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 17:20:07 +0200, Kol99

    > Wniosek jest taki, ze w praktyce nie ma znaczenia,
    > czy to jest jedno skrzyżowanie, czy wiele skrzyżowań.

    Ma znaczenie dla jakości ruchu.

    > W praktyce mało kto to sprawdza i mało kto to egzekwuje.
    > Kto sprawdza i kto egzekwuje np. czy pojazd jest na właściwym
    > pasie przed wjazdem na rondo.
    > Każdy może powiedzieć, że w czasie jazdy po rondzie zmienił
    > cel podróży.

    Niech sobie zmienia decyzje, ale niech nie utrudnia jazdy innym, w
    szczególności niech nie taranuje, prawidłowo jadących, pojazdów które w
    prawie mają przecież zapis że mogą się po innych spodziewać jazdy zgodnie z
    przepisami.

    > Znajomość "po krótce" to za mało, a na szersze studiowanie
    > zagadnienia nie mam czasu. Widocznie nie jest to tak istotne,
    > skoro fachowcy przestali tym się zajmować.

    Znowu naginasz wnioski do swojej teorii. Odrzucili te jego brednie, bo się
    kupy nie trzymają. Zjeżdżanie z SORO tylko z prawego pasa, podobnie jak
    objeżdżanie (kręcenie się w kółko) powoduje spowolnienie ruchu i
    wystąpienie zdecydowanie większej ilości punktów kolizyjnych.

    > Prawdopodobnie definicja ronda rozbija się o Konwencję Wiedeńską,
    > bo nie jest proste i szybkie wprowadzenie zmian przez wszystkie
    > umawiające się Państwa.

    Sprawdź kiedy KW została podpisana...
    Najbardziej prawdopodobne jest, że kombinujesz jak koń pod górę.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 263. Data: 2020-07-29 18:11:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 18:01:59 +0200, Kol99

    > Dziwne, cały czas pisałeś, że obowiązują przepisy ogólne
    > i nagle zmieniłeś zdanie ?

    Jak masz zamiar skręcić w lewo to zbliżasz się do prawej krawędzi czy do
    lewej/osi?

    > Ale przed manewrem masz obowiązek zbliżyć się do prawej
    > krawędzi jezdni. Dlaczego nagle przestało ci to odpowiadać ?

    Tylko jeśli zamierzam skręcić w prawo. Jak chce jechać prosto, skręcić w
    lewo albo zawrócić to nie zbliżam się do prawej krawędzi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 264. Data: 2020-07-29 19:31:45
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Zjeżdżanie z SORO tylko z prawego pasa,
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Jest obowiązkiem z art. 22.2 PoRD.

  • 265. Data: 2020-07-29 19:34:18
    Temat: Re: Co to. Myjk kombinuje jak koń pod górę..
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Tylko jeśli zamierzam skręcić w prawo.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Zamierzasz skręcić w prawo bezpośrednio z wewnętrznego pasa ronda,
    a tego robić nie wolno. Łamiesz przepis art. 22.2 PoRD.

  • 266. Data: 2020-07-29 20:25:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 19:34:18 +0200, Kol99

    > Zamierzasz skręcić w prawo bezpośrednio z wewnętrznego pasa ronda,
    > a tego robić nie wolno. Łamiesz przepis art. 22.2 PoRD.

    Tam nie ma żadnego skrętu w prawo! Jest to zjazd ze skrzyżowania kończący
    manewr przejazdu przez skrzyżowanie -- nawet dostałeś na to przykład,
    jakich setki jak nie tysiące, i dalej brniesz w tę głupotę że na zjeździe
    jest ZAWSZE skręt w prawo.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 267. Data: 2020-07-29 20:25:25
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-07-29 o 20:25, Myjk pisze:

    > Nie jest, bo na samym zjeździe ze skrzyżowania się kierunku nie zmienia!

    A to już zależy od oznakowania poziomego.

    pozdrawiam

  • 268. Data: 2020-07-29 20:25:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 19:31:45 +0200, Kol99

  • 269. Data: 2020-07-29 20:35:40
    Temat: Re: Co . Skrzyżowanie.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 05:05:02 +0200, Kol99

    > Definicja drogi jest w PoRD art. 2, pkt 1.
    > Droga do ruchu wokół wyspy ronda spełnia tą definicję.

    Tylko gdy ktoś jest upartym rondoprostowaczem i nie pojmuje że tam jest
    skrzyżowanie dróg. Zgodnie z definicją skrzyżowania jest to obszar
    utworzony z przecięcia tych dróg, gdzie na środku tego obszaru postawiono
    dodatkowo rondel i nakazano jazdę w kierunku wskazanym na C-12. Poważnie,
    trzeba być debilem żeby tego nie być w stanie zrozumieć po tak długim i
    wielokrotnym tłumaczeniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 270. Data: 2020-07-29 23:12:45
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj adam, 29 lip 2020 w news:rfrd2s$css$1@news.icm.edu.pl
    napisałeś/aś:

    > Tu jest to rondo z góry
    > https://www.google.pl/maps/@52.2258985,20.2661034,15
    8m/data=!3m1!1e3
    > Nagrywający wjeżdżał od strony stacji paliw, drugi z ul.
    > Warszawskiej. Akurat tu jasno widać, kto zawinił.

    Dzięki. Tego chyba nie można nazwać turbinowym. Swoją drogą, oglądając
    filmik z kolizji byłem już przekonany, że tam jest 5 zjazdów.

    > Na tym rondzie oznakowanie jest w innym miejscu niejasne. Jadąc 92
    > od strony Warszawy i skręcając w lewo na McDonalda trzeba z góry
    > wiedzieć, żeby nie ciągnąć do końca lewym pasem.

    I symetrycznie od strony Poznania. Wjeżdżając wew. pasem z 92 z obu
    kierunków można tylko prosto, zawrócić albo w kółko, jak ktoś lubi. A
    znaki poziome na wjazdach z lewego (strzałka prosto-lewo) sugerują, że
    jest jak na każdym rondzie 2-pasmowym - prosto, lewo, zawracanie.
    Gdybym tam był pierwszy raz to wątpię, czy jadąc z tych kierunków z
    zamiarem w lewo zdążyłbym zareagować na tę strzałkę w lewo na wew.
    pasie pojawiającą się na rondzie. Linia przerywana pozwalająca na
    zmianę pasa na zew. jest b.krótka. Więc albo bym przeciął ciągłą
    zmieniając pas na prawy, żeby zjechać, albo i tak do końca pociągnął
    lewym.

    > Najlepsze turbinowe, jakie widziałem, to w Trokach, na GoogleMaps
    > nie widać wyraźnie, tu jest lepiej
    > http://l24.lt/pl/gospodarka/item/218226-przez-rondo-
    turbinowe-do-trok
    > Nie ma szans na kolizję.
    Fajne, ale nie widzę jak można zawrócić jadąc z lewej strony foty bez
    zmiany pasa na rondzie. Bo wjeżdzając wew. wygląda to jakby konieczny
    był jakiś łamaniec żeby kontynuować lewym