  • 251. Data: 2020-07-29 10:47:24
    Temat: Re: Co to za wymysl?
    Od: adam <a...@a...pl>

    Tu jest to rondo z góry
    https://www.google.pl/maps/@52.2258985,20.2661034,15
    8m/data=!3m1!1e3
    Nagrywający wjeżdżał od strony stacji paliw, drugi z ul. Warszawskiej.
    Akurat tu jasno widać, kto zawinił.

    Na tym rondzie oznakowanie jest w innym miejscu niejasne. Jadąc 92 od
    strony Warszawy i skręcając w lewo na McDonalda trzeba z góry wiedzieć,
    żeby nie ciągnąć do końca lewym pasem.

    Najlepsze turbinowe, jakie widziałem, to w Trokach, na GoogleMaps nie
    widać wyraźnie, tu jest lepiej
    http://l24.lt/pl/gospodarka/item/218226-przez-rondo-
    turbinowe-do-trok
    Nie ma szans na kolizję.

  • 252. Data: 2020-07-29 15:45:47
    Temat: Re: Co to. Rondo.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Mon, 27 Jul 2020 19:53:38 +0200, Kol99

    > Siłą rzeczy nie zmienia się
    > kierunku przy zjeździe (tak samo jak nie zmienia się go przy wjeździe).
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Coś tu naplątałeś.
    To w którym miejscu następuje zmiana kierunku na skrzyzowaniu rondo ?

  • 253. Data: 2020-07-29 16:10:49
    Temat: Re: Co to. musi nastąpić z prawego pasa.
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Wed, 22 Jul 2020 09:29:42 +0200, Kol99

    > Ty zapewne uważasz że przy zjeździe ze
    > skrzyżowania o ruchu okrężnym tam się zmienia
    > kierunek skręcając w prawo, co jest absurdem. Tam się nie zmienia
    > kierunku,
    > zmienia się go na skrzyżowaniu traktowanym jako całość.

    Według ciebie, w którym miejscu ronda zmieniasz kierunek na "w prawo" ?
    W którym miejscu na rondzie, według ciebie, rozpoczyna się
    i w którym miejscu kończy się manewr zmiany kierunku "w prawo" ?

    > Nie jest zabronione, tak samo jak nie jest zabronione zjeżdżanie ze
    > skrzyżowania "kwadratowego" -- a to dlatego że skrzyżowanie ma jedną
    > definicję i wszystkich skrzyżowań dotyczą te same, powyżej przedstawione,
    > przepisy ogólne.
    > --
    > Pozdor
    > Myjk

    Na skrzyżowaniu "kwadratowym" przepis ogólny zabrania skrętu
    w prawo z lewego pasa, bo nakazuje najpierw zbliżyć się do prawej krawedzi
    jezdni.
    To samo obowiazuje na rondzie, czyli nie wolno skręcac w prawo
    z pasa wewnętrznego w prawo. Należy najpierw zbliżyć się do prawej
    krawędzi jezdni.

  • 254. Data: 2020-07-29 16:34:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 16:10:49 +0200, Kol99

    > Według ciebie, w którym miejscu ronda zmieniasz kierunek na "w prawo" ?
    > W którym miejscu na rondzie, według ciebie, rozpoczyna się
    > i w którym miejscu kończy się manewr zmiany kierunku "w prawo" ?

    Jako że SORO nie ma odrębnych przepisów, to wszystko wygląda DOKŁADNIE TAK
    SAMO jak na każdym innym skrzyżowaniu. Odpowiedz sobie zatem gdzie się
    zaczyna i gdzie kończy manewr skrętu na dowolnym innym skrzyżowaniu i
    będziesz mieć gotową odpowiedź na swoje fascynujące pytanie.

    > Na skrzyżowaniu "kwadratowym" przepis ogólny zabrania skrętu

    Kiedy do ciebie w końcu dotrze że przepisy nie rozróżniają skrzyżowania
    "kwadratowego" od "okrągłego"? <facepalm>

    > w prawo z lewego pasa,

    > bo nakazuje najpierw zbliżyć się do prawej krawedzi jezdni.

    I co, zbliżasz się do tej krawędzi/osi dopiero na skrzyżowaniu (wjeżdżając
    zawsze prawym pasem) czy może jednak ustawiasz się do tego manewru
    wcześniej, przed skrzyżowaniem bo przepis mówi o ZAMIARZE?

    > To samo obowiazuje na rondzie, czyli nie wolno skręcac w prawo
    > z pasa wewnętrznego w prawo. Należy najpierw zbliżyć się do prawej
    > krawędzi jezdni.

    Tylko jeśli się jest rondoprostowaczem i wbrew przepisom się traktuje
    obwiednię nie jako obszar skrzyżowania a bezimienną jednokierunkową drogę.
    Wyznacz zatem obszar skrzyżowania na tych swoich mikroskrzyżowaniach na
    obwiedniach, bo chcę się pośmiać jak będziesz się gimnastykować by tę swoją
    teorię do przepisów dopasować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 255. Data: 2020-07-29 16:39:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 15:45:47 +0200, Kol99

    > Coś tu naplątałeś.

    Coś tu standardowo powyrzynałeś za dużo.

    > To w którym miejscu następuje zmiana kierunku na skrzyzowaniu rondo ?

    Po raz enty, nie ma znaczenia czy rondo czy kwadrat, przepisy są
    UNIWERSALNE. Odpowiedź brzmi zatem, dokładnie w tym samym jak na każdym
    innym "kwadratowym" skrzyżowaniu. Manerw zaczyna się wraz z zamiarem zmiany
    tego kierunku, a ta decyzja zapada PRZED skrzyżowaniem, wtedy też należy
    się do manewru należycie ustawić i go po prostu wykonać na skrzyżowaniu
    poprzez wjechanie na to skrzyżowanie, obranie należytego toru jazdy i
    zjechanie tak aby trafić w należyty zjazd. Poważnie trzeba ci takie
    elementarne rzeczy tłumaczyć? Na kursie nie uczyli jak to robić? A moze cię
    uczyli na pamięć wszysktich skrzyżowań przez które można na egzaminie
    przejechać?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 256. Data: 2020-07-29 16:51:33
    Temat: Re: Co to. SORO.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 10:35:25 +0200, Kol99

    > Istotne jest to co mówi prawo, a prawo jest jednoznaczne.
    > Definicja skrzyżowania w Ustawie jasno i prosto określa co to jest
    > skrzyżowanie i w zaden sposób rondo nie pasuje do definicji skrzyżowania.

    Aha, czyli jasno określa rondo jako JEDNO skrzyżowanie, ale TOBIE nie
    pasuje do tego co widzisz, więc musisz dodać coś od siebie żeby ci się
    wizja nie zepsuła. Poza tym wszyscy zdrowi? Po raz kolejny powtarzam,
    przepisy są od lat nie zmienione, wniosek z tego że są poprawne. Gdyby nie
    były, to by je zmieniono. Nagnij więc siebie do przepisów (tak jak ja to
    przed laty, jako rondoprostowacz, zrobiłem), a nie przepisy do siebie.
    Wyjdzie ci, i reszcie, na zdrowie.

    > Nie znam szczegółów "sprawy Dworaka".
    > Nie znam argumentów jednej i drugiej strony sporu.

    Przecież ci opisałem po krótce. Dworak chciał aby uznać "rondo" za zestaw
    skrzyżowań, bo też się od lat upiera że to nie jest jedno skrzyżowanie,
    tylko "zestaw skrzyżowań na obwiedni". Czyli taki typowy rodoprostowacz.
    Tylko NIKT z jego kolegów po fachu pomysłu nie poparł i przepisy nadal nie
    definiują ronda jako zestawu skrzyzowań na zjazdach, a jako jedno
    skrzyżowanie.

    > Nie znam przepisów innych państw.
    > Jeżeli ty je znasz to przedstaw, gdzie rondo jest traktowane
    > jako jedno skrzyżowanie.

    Wszędzie jest traktowane jako jedno skrzyżowanie, ze specjalnym wskazaniem
    na Konwencję Wiedeńśką. Która tylko szczegółami różni się od naszego prawa,
    bo mieliśmy obowiązek się do niej dostosować -- niemniej tam też nie ma
    osobnej definicji dla "ronda". Ale pewnie wg ciebie tam te żjest źle, więc
    trzeba sobie dorobić wg swojego uznania...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 257. Data: 2020-07-29 16:52:54
    Temat: Re: Co to. Skrzyżowanie - prawo Myjka.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 10:37:00 +0200, Kol99

    > No tak, rozumiem twoją definicję skrzyżowania.
    > Czy oddalenie na 1 km jest wystarczające, żeby uznać
    > rondo za skrzyżowanie ?

    Mnie nie trzeba nic oddalać, bo rozumiem definicję skrzyżowania. Ale tobie
    najwyraźniej trzeba żeby ci klapki na oczach przestały przesłaniać
    oczywistą oczywistość.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 258. Data: 2020-07-29 17:14:14
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Wed, 29 Jul 2020 16:10:49 +0200, Kol99

    > Tylko jeśli wbrew przepisom się traktuje
> [...]

    Jezeli obwiednia jest obszarem skrzyżowania, to też obowiązuje
    art. 22.2 i należy najpierw zbliżyc się do prawej krawędzi jezdni
    jeszcze przed rozpoczeciem manewru.
    czyli nie wolno bezpośrednio wykonywać manewr skrętu w prawo
    z pasa wewnetrznego ronda.

  • 259. Data: 2020-07-29 17:20:07
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Wed, 29 Jul 2020 10:35:25 +0200, Kol99

    Wniosek jest taki, ze w praktyce nie ma znaczenia, czy to jest
    jedno skrzyżowanie, czy wiele skrzyżowań.
    W praktyce mało kto to sprawdza i mało kto to egzekwuje.
    Kto sprawdza i kto egzekwuje np. czy pojazd jest na właściwym
    pasie przed wjazdem na rondo.
    Każdy może powiedzieć, że w czasie jazdy po rondzie zmienił
    cel podróży.

    > Przecież ci opisałem po krótce.

    Znajomość "po krótce" to za mało, a na szersze studiowanie
    zagadnienia nie mam czasu. Widocznie nie jest to tak istotne,
    skoro fachowcy przestali tym się zajmować.

> [...]
    > prawa,
    > bo mieliśmy obowiązek się do niej dostosować -- niemniej tam też nie ma

    Prawdopodobnie definicja ronda rozbija się o Konwencję Wiedeńską,
    bo nie jest proste i szybkie wprowadzenie zmian przez wszystkie
    umawiające się Państwa.

  • 260. Data: 2020-07-29 17:53:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 29 Jul 2020 17:14:14 +0200, Kol99

> [...]
    > jeszcze przed rozpoczeciem manewru.
    > czyli nie wolno bezpośrednio wykonywać manewr skrętu w prawo

    Czyli po raz kolejny nie rozumiesz przepisów, nie wiesz czym jest obszar
    skrzyżowania oraz jak wygląda manewr zmiany kierunku, a w szczególności że
    przy zjeździe ze skrzyżowania nie wykonuje się skrętu w prawo.

    --
    Pozdor
    Myjk