    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Co to za wymysl?
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 29 Jul 2020 21:12:45 GMT

    Witaj adam, 29 lip 2020 w news:rfrd2s$css$1@news.icm.edu.pl
    napisałeś/aś:

    > Tu jest to rondo z góry
    > https://www.google.pl/maps/@52.2258985,20.2661034,15
    8m/data=!3m1!1e3
    > Nagrywający wjeżdżał od strony stacji paliw, drugi z ul.
    > Warszawskiej. Akurat tu jasno widać, kto zawinił.

    Dzięki. Tego chyba nie można nazwać turbinowym. Swoją drogą, oglądając
    filmik z kolizji byłem już przekonany, że tam jest 5 zjazdów.

    > Na tym rondzie oznakowanie jest w innym miejscu niejasne. Jadąc 92
    > od strony Warszawy i skręcając w lewo na McDonalda trzeba z góry
    > wiedzieć, żeby nie ciągnąć do końca lewym pasem.

    I symetrycznie od strony Poznania. Wjeżdżając wew. pasem z 92 z obu
    kierunków można tylko prosto, zawrócić albo w kółko, jak ktoś lubi. A
    znaki poziome na wjazdach z lewego (strzałka prosto-lewo) sugerują, że
    jest jak na każdym rondzie 2-pasmowym - prosto, lewo, zawracanie.
    Gdybym tam był pierwszy raz to wątpię, czy jadąc z tych kierunków z
    zamiarem w lewo zdążyłbym zareagować na tę strzałkę w lewo na wew.
    pasie pojawiającą się na rondzie. Linia przerywana pozwalająca na
    zmianę pasa na zew. jest b.krótka. Więc albo bym przeciął ciągłą
    zmieniając pas na prawy, żeby zjechać, albo i tak do końca pociągnął
    lewym.

    > Najlepsze turbinowe, jakie widziałem, to w Trokach, na GoogleMaps
    > nie widać wyraźnie, tu jest lepiej
    > http://l24.lt/pl/gospodarka/item/218226-przez-rondo-
    turbinowe-do-trok
    > Nie ma szans na kolizję.
    Fajne, ale nie widzę jak można zawrócić jadąc z lewej strony foty bez
    zmiany pasa na rondzie. Bo wjeżdzając wew. wygląda to jakby konieczny
    był jakiś łamaniec żeby kontynuować lewym