  • 11. Data: 2017-03-03 15:13:52
    Temat: Re: Co to za wiertło?
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    dyskusyjnych:o9bjcf$9db$...@n...news.atman.pl...

    J.F. wrote:

    >Dzięki, to ma sens. Ciekawe tylko, czy o takie
    >urządzenie chodzi, tj. czy mieli je 60 lat temu.

    Raczej nie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ultrasonic/sonic_drill
    er/corer

  • 12. Data: 2017-03-03 17:16:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Technologia stara jak swiat. W ten sposob robia otwory pod gwint w cienkich
    elementach.

  • 13. Data: 2017-03-03 17:25:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 15:13:52 +0100, Ghost napisał(a):

    > Raczej nie
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Ultrasonic/sonic_drill
    er/corer

    Eee tam, podawalem przeciez patenty, a sa i starsze

    https://www.google.com/patents/US2947082
    https://www.google.com/patents/US2825186
    ten tu juz pisze, jakby to byla znana technika ... w sumie nie
    dziwne, bo zgloszone 3 lata po poprzednim

    https://www.google.com/patents/US3251424

    A na MIT mogli miec jakies eksperymentalne urzadzenie, moze nawet tam
    wymyslili :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-03-04 14:58:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    Friday, March 3, 2017, 12:35:32 PM, you wrote:

    > The drill bit is physically vibrating up and down in addition to being
    > pushed down and rotated. These three combined forces allow drilling
    > aa taki sds Bosch-koliberek ;)

    Współczuły raz sąsiadki pani koliberek
    Pani mąż to ma raczej mały kaliberek
    Owszem, odrzekła żona nie wstydząc się zwierzeń
    Lecz za to na sekundę do dwustu uderzeń!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2017-03-04 22:20:26
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Współczuły raz sąsiadki pani koliberek
    > Pani mąż to ma raczej mały kaliberek
    > Owszem, odrzekła żona nie wstydząc się zwierzeń
    > Lecz za to na sekundę do dwustu uderzeń!

    Sugerujesz ze liczy się nie rozmiar a częstotliwość ?
    LOL - fajny wierszyk i to na grupie p.m.e ;)

    Pozdro

  • 16. Data: 2017-03-04 23:09:31
    Od: w systemie siła 'PO/EU <N...@g...pl>

    jemu pozostały już tylko wierszyki...

  • 17. Data: 2017-03-04 23:29:08
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:242539071.20170304145837@pik-net.pl.invalid...
    > Współczuły raz sąsiadki pani koliberek
    > Pani mąż to ma raczej mały kaliberek
    > Owszem, odrzekła żona nie wstydząc się zwierzeń
    > Lecz za to na sekundę do dwustu uderzeń!

    Nadaje się na sygnał zgłoszenia centrali, zamiast do elektromagnesu jak tu,
    zamocować zestyk, no, tam, https://www.youtube.com/watch?v=yAb-QVXk3ko
    niestety, amba fatima i ni cholery gugiel nie wyszukuje właściwego
    materiału, więc podstawiam najblizszy temu, o co mi chodzi... ale już
    objaśniam... w 2:10 pan maca palcem takie dyndadełko, które tutaj służy do
    generacji prądu dzwonienia, jednakże na niektórych angielskich centralach,
    wykorzystywane było do generowania "dialtone" (charakterystyczne pierdzenie
    w słuchawce, dość powszechne u Angoli w owych czasach). Gdyby tak koliberek
    tak zasunął w te styki, to abonent miałby niezły sygnał zgłoszenia, nie
    wiedząc skąd...

    (C) Kabaret Neo-Nówka.