    From: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Co to za tworzywo i czym skleić?
    Date: Mon, 17 Oct 2011 13:29:48 +0200

    > A czy droższe? W cenach się zbytnio nie orientuje, ale trochę żywicy i
    > jakiejś tkaniny nie może dużo kosztować.

    ~0.2 m2 tkaniny szklanej (wliczając ścinki i próby) + 0.1 l epidianu
    6011 (wliczając j.w.) w cenach detalicznych wyjdzie jakieś 10 zł.

    > Zawsze można oszczędzając wziąć tkaninę jutową i nasz stary malakser zyska
    > nową, bardzo ciekawą szatę ;)

    biorąc pod uwagę ile żywicy wypije ta juta, to chyba niewielka
    oszczędność...

    > Natomiast jeśli o tworzywo chodzi, to oczywiście trzeba zrobić próbę czy nie
    > zajdzie reakcja z żywicą.

    raczej wręcz przeciwnie. Nie wiadomo czy się w ogóle przyklei. Bisfenol
    z epidianu może powierzchniowo w minimalnym stopniu nadgryzie polistyren
    czy plexi, ale tym mocniej laminat przylgnie. Natomiast luźno
    przyklajstrowany ani niczego nie wzmocni czy uszczelni, ani długo się
    nie utrzyma.

    Wątpliwości mam głownie co do pracochłonności takiego rozwiązania.
    Myślę, że lepiej poświęcić ten czas na poszukiwania w serwisach
    Moulinexa zamiennego pojemnika. Ale to oczywiście rzecz gustu.