  • 21. Data: 2016-06-26 15:46:48
    Temat: Re: Co to jest? (energetyka)
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:d745ce5d-40ce-4863-be41-92741a2a0773@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 15:34:25 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:

    > ???? A na diabła by mieli to mierzyć?

    A choćby dlatego, aby stan konstrukcji nie zrobił się taki, jak
    zjazdów/wjazdów przy pętli "Torwar".

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 22. Data: 2016-06-26 15:48:34
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 15:46:28 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:

    > A choćby dlatego, aby stan konstrukcji nie zrobił się taki, jak
    > zjazdów/wjazdów przy pętli "Torwar".

    A tam coś nie tak z prądami błądzącymi było? Możesz coś więcej napisać?

  • 23. Data: 2016-06-26 15:58:30
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-26 o 15:42, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:nkn0h4$eu$1@node2.news.atman.pl...

    > Ja mam takie, że to może być... kuźwa, strasznie mi dziś wyrazy umykają,
    > wybaczcie, pozłużę się więc wyrazami naokoło...
    > ...Jak w bojlerze, dodatkowa elektroda, co się zużywa (i jest okresowo
    > wymieniana), przejmując na siebie korozję, by konstrukcji (czyli tam na
    > zaporze np. bednarki, zbrojenia, słupów, itd.), za szybko szlag nie
    > trafił... Kurna, jak to się nazywa, plizzz... przypomnijcie, naprawdę mi
    > umknęło...! (nawet fajki inne kupiłem (sam nie palę), bo nazwa tych
> [...]

    Ochrona katodowa.

    P.P.

  • 24. Data: 2016-06-26 16:10:12
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:576fdf85$0$15196$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ochrona katodowa.

    O, dzięki! Jest to blisko tego, a może nawet to, o co mi "biega", teraz mogę
    sobie poukładać.
    No więc, ja tam w tej elektrowni wodnej wietrzę ochronę katodową, bądź coś
    równoważnego.
    Ostatecznie, np. ręczna końcówkę... a ściślej - manipulator, jakiegoś
    odłącznika, gdyby automat nawalił, a trzeba by fazę, albo wszystkie, odpiąć
    od sieci. Albo po prostu, odłączyć w pizdu, "bo tak".

  • 25. Data: 2016-06-26 16:31:57
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-06-25 o 22:38, sundayman pisze:

    > dodam tylko, że trwają prace nad zastosowaniem podobnej technologii dla
    > odczytu obrazu.
    > Obraz powstaje na włóknie wolframowym dzięki zagiętej powierzchni bańki
    > żarówkowej.

    Szkoda tylko że to nieprawda, bo chciałbym być w ekipie pracującej nad
    takim "wynalazkiem" i inkasującej ogromną kasiorę za nicnieróbstwo.

  • 26. Data: 2016-06-26 22:10:52
    Od: Yakhub <p...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Jun 2016 00:05:17 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > https://dl.dropboxusercontent.com/s/b946b3m48dzy02k/
    PN.jpg?dl=0
    > Na ścianie "budynku" transformatora z boku taka jakby śruba zamkowa. :-)
    > Do czego to? Ekipa z energetyki przed włożeniem klucza do zamka drzwi
    > sprawdza na tej "śrubie" potencjał [czy jest bezpiecznie] :-) ?
    >
    > Robert

    To ja też się podepnę.

    Kilka lat temu w mojej miejscowości wymieniano "szafki" - chyba
    energetyczne (bo raczej nie telekomunikacyjne). Po tej wymianie na każdej
    szafce pojawił się "kogut" - w kolorze czerwonym lub pomarańczowym.

    Co jakiś czas, jadąc wieczorem przez wieś widzę, że na kogut na jednej z
    szafek świeci albo mruga.

    Może mi ktoś wyjaśnić, po co to?

    --
    Yakhub

  • 27. Data: 2016-06-26 22:32:27
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 22:10:48 UTC+2 użytkownik Yakhub napisał:

> [...]
    > szafce pojawił się "kogut" - w kolorze czerwonym lub pomarańczowym.
    >
    > Co jakiś czas, jadąc wieczorem przez wieś widzę, że na kogut na jednej z

    To może być kanalizacja ciśnieniowa, dość popularna od kilku(nastU) lat. Zamiast
    szerokiej rury układanej ze spadkiem (co nie zawsze jest proste) układa się rurę ze
    zgrzewanego PE niewiele grubszego, niż wodociągowy, nie troszcząc się o spadki czy
    poziomy i co kilkaset metrów robi podziemną zlewnię i stację pompującą.

  • 28. Data: 2016-06-27 10:21:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-24 o 13:01, LeonKame pisze:

    > To ze jakis glupek wioskowy nazwal tasme stalowa bendarka nie znaczy
    > ze elektrycy maja to powtarzac.

    To nie bądź kolejnym, bo uziemienie to nie jest to samo co bednarka.

    Poza tym mylisz się pisząc: "bednarką to zajmuje się bednarz nie
    elektryk". Bednarz zajmuje się bednarstwem, a nie bednarką. Bednarka w
    bednarstwie to jest stalowa taśma, spinająca klepki beczki i od niej
    wzięła nazwę taśma stosowana w elektryce, którą nazywa się "bednarką".

    Taśm stalowych, których używają elektrycy jest cała masa. Natomiast pod
    nazwą "bednarka" to każdy elektryk mówiąc o niej ma na myśli określony
    rodzaj taśmy stalowej, ocynkowanej o określonych wymiarach przekroju i
    parametrach, którą stosuje się do ściśle określonych celów.

  • 29. Data: 2016-06-27 13:15:28
    Od: Yakhub <p...@p...pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2016 13:32:27 -0700 (PDT), Jarek P. napisał(a):

> [...]
    poziomy i co kilkaset metrów robi podziemną zlewnię i stację pompującą.

    Może i tak, chociaż na "szafkach" są tabliczki "Nie dotykać, urządzenie
    elektryczne".

    Nie zmienia to jednak faktu - po co te koguty?

    --
    Yakhub

  • 30. Data: 2016-06-27 14:19:12
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 13:15, Yakhub pisze:

> [...]
    > elektryczne".
    >
    > Nie zmienia to jednak faktu - po co te koguty?

    Koło mnie jest podobna skrzynka, ma koguta i ... dźwig.
    Kogut rozbłyska po ostrej burzy gdy tunel przy której stoi stoi w
    wodzie. :-)
    Dedukując błyska gdy coś nawali.
    https://www.google.pl/maps/@52.4019866,17.0561219,3a
    ,41.7y,281.43h,79.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqYNNPU1fg6
    QOK1KEAtHehA!2e0!7i13312!8i6656
    Nawaliła moja pamięć... nie ma koguta. :-)

    Robert