  • 1. Data: 2016-06-20 00:05:17
    Temat: Co to jest? (energetyka)
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    https://dl.dropboxusercontent.com/s/b946b3m48dzy02k/
    PN.jpg?dl=0
    Na ścianie "budynku" transformatora z boku taka jakby śruba zamkowa. :-)
    Do czego to? Ekipa z energetyki przed włożeniem klucza do zamka drzwi
    sprawdza na tej "śrubie" potencjał [czy jest bezpiecznie] :-) ?

    Robert

  • 2. Data: 2016-06-20 03:52:28
    Temat: Re: Co to jest? (energetyka)
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Do czego to? Ekipa z energetyki przed włożeniem klucza do zamka drzwi
    > sprawdza na tej "śrubie" potencjał [czy jest bezpiecznie] :-) ?

    Może się upewniają, czy bednarki im w międzyczasie nie upitoliło i neutrum
    się nie rozchodzi tam, gdzie nie powinno?

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 3. Data: 2016-06-20 09:38:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >Do czego to? Ekipa z energetyki przed włożeniem klucza do zamka drzwi
    >sprawdza na tej "śrubie" potencjał [czy jest bezpiecznie] :-) ?

    A sprawdza ?

    Moze po prostu cos przykrecili - ten budynek to malowany, czy sciany z
    blachy ?

    J.

  • 4. Data: 2016-06-20 10:03:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-20 o 09:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    PN.jpg?dl=0

    > A sprawdza ?
    Nie widziałem to moje spekulacje.

    > Moze po prostu cos przykrecili - ten budynek to malowany, czy sciany z
    > blachy ?

    Nie wygląda na to, aby coś przykręcili, no chyba, że bednarkę.
    Budynek ma tynk, to chyba murowana. Może jakaś hybryda bo dach chyba z
    tworzywa.

    Robert

  • 5. Data: 2016-06-24 10:59:33
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Bednarka a co qrwa jest?

    Fachowo nazywa sie toto uziemienie, bednarką to zajmuje się bednarz nie
    elektryk.

  • 6. Data: 2016-06-24 11:07:33
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-24 o 10:59, LeonKame pisze:
    > Bednarka a co qrwa jest?
    >

    > Fachowo nazywa sie toto uziemienie, bednarką to zajmuje się bednarz
    > nie elektryk.

    A z czego zrobiono to uziemienie? :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bednarka_(materiały_bu
    dowlane)

    Robert

  • 7. Data: 2016-06-24 13:01:54
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    To ze jakis glupek wioskowy nazwal tasme stalowa bendarka nie znaczy ze
    elektrycy maja to powtarzac.

  • 8. Data: 2016-06-24 18:49:53
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    LeonKame pisze:
    > To ze jakis glupek wioskowy nazwal tasme stalowa bendarka nie znaczy ze
    > elektrycy maja to powtarzac.

    Tak już jest, pogódź się z tym a nie walczysz. Od zawsze tak to było
    nazywane niezależnie słusznie czy nie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 9. Data: 2016-06-25 22:20:48
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 00:05:45 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
> [...]
    > Do czego to? Ekipa z energetyki przed włożeniem klucza do zamka drzwi
    > sprawdza na tej "śrubie" potencjał [czy jest bezpiecznie] :-) ?

    Takie same śruby, eleganckie z nierdzewki znajdują sie na każdym jednym filarze
    niedawno wyremontowanych wiaduktów nad trasą AK w stolycy, też mnie to mocno
    zastanawia. Każdy filar ma po jednej takiej śrubie wystającej tak z 80cm nad ziemią,
    żeby było ciekawiej, śruby te są ponumerowane czarnym markerem. O ile przy stacji
    trafo można się zastanawiać właśnie nad zaciskiem uziemienia czy cóś, tak tutaj nie
    ogarniam. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...

  • 10. Data: 2016-06-25 22:36:49
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 20.06.2016 o 00:05, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > Do czego to? Ekipa z energetyki przed włożeniem klucza do zamka drzwi
    > sprawdza na tej "śrubie" potencjał [czy jest bezpiecznie] :-) ?

    To jest złącze do wprowadzonego przez Macierewicza systemu podsłuchowego.

    *** JAK TO JEST ZROBIONE ? ***

    Jak wiadomo, drganie powietrze spowodowane falami dźwiękowymi wpływa na
    pobór energii przez dany lokal mieszkalny.
    Wykorzystywane są różne czynniki np:

    - żarówki ( stare żarowe ) - zmiana ciśnienia w bańce na skutek fal
    akustycznych docierających do wnętrza bańki poprzez szkło bańki wpływa
    na temperaturę włókna, jego oporność, ergo pobór mocy).

    - wpływ ciśnienia akustycznego na duże powierzchnie TV plazmowego
    zmienia warunki plazmy, pobór mocy itp.

    Dzięki takim efektom, w przyłączu dostępne są sygnały transmitujące
    dźwięk z pomieszczeń w danym budynku.
    Odpowiednia specekipa okresowo cyklicznie podjeżdża, i złączem tym
    przesyła te nagrania do zapisania i wykorzystania dla dobra narodu
    (czyli PIS).

    W przypadku wiaduktów z kolei jest to system podsłuchiwania rozmów w
    przejeżdżających samochodach.