  • 11. Data: 2016-06-25 22:38:11
    Temat: Re: Co to jest? (energetyka)
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > - żarówki ( stare żarowe ) - zmiana ciśnienia w bańce na skutek fal
    > akustycznych docierających do wnętrza bańki poprzez szkło bańki wpływa
    > na temperaturę włókna, jego oporność, ergo pobór mocy).

    dodam tylko, że trwają prace nad zastosowaniem podobnej technologii dla
    odczytu obrazu.
    Obraz powstaje na włóknie wolframowym dzięki zagiętej powierzchni bańki
    żarówkowej.

  • 12. Data: 2016-06-25 22:48:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-25 o 22:20, Jarek P. pisze:
> [...]
    PN.jpg?dl=0

    > Takie same śruby, eleganckie z nierdzewki znajdują sie na każdym jednym filarze
    niedawno wyremontowanych wiaduktów nad trasą AK w stolycy, też mnie to mocno
    zastanawia. Każdy filar ma po jednej takiej śrubie wystającej tak z 80cm nad ziemią,
    żeby było ciekawiej, śruby te są ponumerowane czarnym markerem. O ile przy stacji
    trafo można się zastanawiać właśnie nad zaciskiem uziemienia czy cóś, tak tutaj nie
    ogarniam. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...

    Instalacja odgromowa? Punkt pomiaru tejże?

    Robert

  • 13. Data: 2016-06-25 23:27:37
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu sobota, 25 czerwca 2016 22:48:35 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Instalacja odgromowa? Punkt pomiaru tejże?

    No ale w każdym jednym filarze, bodajże (nie jestem pewien) z każdej jego stron z
    osobna? Tych filarów tam jest gęsto, to nie jest most z przęsłami po kilkaset metrów
    każde, miejscami od filaru do filaru splunąć można.

    Osobiście, na zasadzie czystych domysłów obstawiałbym raczej końcówki do
    elektrooporowego pomiaru stanu zbrojenia tych filarów (coś mi się ćmi, że w
    degradujących się filarach jako pierwsze puszcza zbrojenie obwodowe, wyprowadzenie
    zacisków po dwóch stronach jednego strzemiona (może nawet celowo słabszego, coś jak
    kolorowy wątek "sygnalizacyjny" w linie taterniczej) mogłoby być wygodną metodą oceny
    jego stanu. Tylko tu mi bruździ wysokość, na logikę raczej wychodziłoby, że takie
    strzemiono pomiarowe powinno być w połowie filaru. Może same wyprowadzenia
    sprowadzone są niżej dla czystej wygody służb pomiarowych. A może to jest coś
    zupełnie innego.

  • 14. Data: 2016-06-25 23:56:19
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    sundayman napisał(a) :
> [...]
    > akustycznych docierających do wnętrza bańki poprzez szkło bańki wpływa
    > na temperaturę włókna, jego oporność, ergo pobór mocy).
    >
    > - wpływ ciśnienia akustycznego na duże powierzchnie TV plazmowego
    > zmienia warunki plazmy, pobór mocy itp.
    >
    > Dzięki takim efektom, w przyłączu dostępne są sygnały transmitujące
    > dźwięk z pomieszczeń w danym budynku.
    > Odpowiednia specekipa okresowo cyklicznie podjeżdża, i złączem tym
    > przesyła te nagrania do zapisania i wykorzystania dla dobra narodu
    > (czyli PIS).
    >

    > W przypadku wiaduktów z kolei jest to system podsłuchiwania rozmów w

    Gdzie TO można kupić? Znaczy się, gdzie można kupić ten towar, po
    którym się tak pisze? ;-)
    No chyba, że to cytat ze jakiejś strony o testach broni EM na
    naszych obywatelach.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 15. Data: 2016-06-26 00:03:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbynek Ltd. napisał:

> [...]
    > którym się tak pisze? ;-)
    > No chyba, że to cytat ze jakiejś strony o testach broni EM na

    Podejrzewam, że wystarczy przez jakiś czas sumiennie pooglądać TVP.
    A wtedy takie pisanie samo przyjdzie.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2016-06-26 00:26:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Robert Wańkowski napisał(a) :
    (ciach)

    A podepnę się pod wątek, a co.
    Też zapytam się, ale o inny aspekt energetyki...

    Co to za urządzenie ukryte w czerwonym słupku na poniższym zdjęciu?
    http://sp2scf.republika.pl/Rozne/Co_to_jest_2.jpg
    Stało ich w pobliżu, bodajże, 4 sztuki. Tylko u góry. Na dole nie
    zauważyłem. Oznaczone przez właściciela jako "S-1" itd. Nie jest to
    oświetlenie. Widoczny betonowy mur to ściana zapory na rzeczce i
    sztuczne jeziorko. W zaporze mała elektrownia.
    Mam swoje przypuszczenie, ale nie będę nic sugerował.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 17. Data: 2016-06-26 15:34:45
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Osobiście, na zasadzie czystych domysłów obstawiałbym raczej końcówki do
    > elektrooporowego pomiaru stanu zbrojenia tych filarów (coś mi się ćmi, że

    Ja zaś się zastanawiam, czy to-to nie jest przypadkiem np. do pomiaru prądów
    błądzących...? A przy okazji i te Twoje pomiary załatwi, w końcu po co
    inżynierom kalkulatory dano? :)

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 18. Data: 2016-06-26 15:41:45
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 15:34:25 UTC+2 użytkownik HF5BS napisał:

    > Ja zaś się zastanawiam, czy to-to nie jest przypadkiem np. do pomiaru prądów
    > błądzących...?

    ???? A na diabła by mieli to mierzyć?

  • 19. Data: 2016-06-26 15:42:15
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:nkn0h4$eu$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > jeziorko. W zaporze mała elektrownia.
    > Mam swoje przypuszczenie, ale nie będę nic sugerował.

    Ja mam takie, że to może być... kuźwa, strasznie mi dziś wyrazy umykają,
    wybaczcie, pozłużę się więc wyrazami naokoło...
    ...Jak w bojlerze, dodatkowa elektroda, co się zużywa (i jest okresowo
    wymieniana), przejmując na siebie korozję, by konstrukcji (czyli tam na
    zaporze np. bednarki, zbrojenia, słupów, itd.), za szybko szlag nie
    trafił... Kurna, jak to się nazywa, plizzz... przypomnijcie, naprawdę mi
    umknęło...! (nawet fajki inne kupiłem (sam nie palę), bo nazwa tych
    wlaściwych też mi dziś uciekła...)

  • 20. Data: 2016-06-26 15:46:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-06-26 o 15:42, HF5BS pisze: