  • Data: 2016-06-25 23:27:37
    Temat: Re: Co to jest? (energetyka)
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 25 czerwca 2016 22:48:35 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

    > Instalacja odgromowa? Punkt pomiaru tejże?

    No ale w każdym jednym filarze, bodajże (nie jestem pewien) z każdej jego stron z
    osobna? Tych filarów tam jest gęsto, to nie jest most z przęsłami po kilkaset metrów
    każde, miejscami od filaru do filaru splunąć można.

    Osobiście, na zasadzie czystych domysłów obstawiałbym raczej końcówki do
    elektrooporowego pomiaru stanu zbrojenia tych filarów (coś mi się ćmi, że w
    degradujących się filarach jako pierwsze puszcza zbrojenie obwodowe, wyprowadzenie
    zacisków po dwóch stronach jednego strzemiona (może nawet celowo słabszego, coś jak
    kolorowy wątek "sygnalizacyjny" w linie taterniczej) mogłoby być wygodną metodą oceny
    jego stanu. Tylko tu mi bruździ wysokość, na logikę raczej wychodziłoby, że takie
    strzemiono pomiarowe powinno być w połowie filaru. Może same wyprowadzenia
    sprowadzone są niżej dla czystej wygody służb pomiarowych. A może to jest coś
    zupełnie innego.