  • Data: 2016-06-25 22:20:48
    Temat: Re: Co to jest? (energetyka)
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 20 czerwca 2016 00:05:45 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:
    > https://dl.dropboxusercontent.com/s/b946b3m48dzy02k/
    PN.jpg?dl=0
    > Na ścianie "budynku" transformatora z boku taka jakby śruba zamkowa. :-)
    > Do czego to? Ekipa z energetyki przed włożeniem klucza do zamka drzwi
    > sprawdza na tej "śrubie" potencjał [czy jest bezpiecznie] :-) ?
    >
    > Robert

    Takie same śruby, eleganckie z nierdzewki znajdują sie na każdym jednym filarze
    niedawno wyremontowanych wiaduktów nad trasą AK w stolycy, też mnie to mocno
    zastanawia. Każdy filar ma po jednej takiej śrubie wystającej tak z 80cm nad ziemią,
    żeby było ciekawiej, śruby te są ponumerowane czarnym markerem. O ile przy stacji
    trafo można się zastanawiać właśnie nad zaciskiem uziemienia czy cóś, tak tutaj nie
    ogarniam. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...