-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Bugatti" <s...@m...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <kinmls$t39$1@news.task.gda.pl>
<514f70f6$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
<kiovef$4pu$1@news.task.gda.pl>
Subject: Re: Co sprawdzać przy kupnie samochodu
Date: Mon, 25 Mar 2013 21:24:25 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
X-Antivirus: avast! (VPS 130325-1, 2013-03-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 101
Message-ID: <5150b262$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-67-168-84.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1364243042 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26695 89.67.168.84:2813
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5359
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2487087
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości:
>
>> Mogę ci napisać co dokładnie należy sprawdzać przy zakupie samochodu ale
>> sądzę że to przewyższy poziom tej grupy co spowoduje że mogę zostać
>> odebrany jako troll...;-)
>
> Nie krępuj się, pisz :)
Nie napisałeś co to za samochód i jaki silnik.
Ale postaram się żeby nie było epopei więc wypunktuje w punktach.
1. Dynamiczna diagnostyka w ECU (podczas jazdy)
- dawka paliwa (lub czas otwarcia wtryskiwaczy)
- kąt wyprzedzenia wtrysku (zapłonu w ZI),
- doładowanie
- ciśnienie w kol. dolotowym (w sumie można pominąć bo nie wiele mówi)
MAP,
- przepływomierz,
- korekcje na (pompo-)wtryskiwaczach (bardzo ważne w przypadku diesli)
Ważne jest aby ASO miało *fabryczne* (wzorcowe - jak zwał tak zwał) dane
producenta (akurat do korekcji nie trzeba danych) po to aby mieć porównanie.
Bo samo sprawdzenie bez interpretacji z danymi jest pic na wodę.
ASO musi Ci to potwierdzić papierkiem....tłumaczenia że inżynier serwisu nie
potrzebuje danych producenta do porównania (bo ma duże doświadczenie) można
sobie wsadzić w ......
2. Pomiar ciśnienia sprężania...bardzo ważne...
3. Pomiary w osprzęcie elektrycznych
- napięcie łądowania alternatora,
- prąd rozruchowy alternatora
w zuepłności wystarczą.
3. Geometria zawieszenie
- kąty wyprzedzenia i pochylenia osi zataczania
- kąty pochylenia kół
- geometryczna oś jazdy
Sprawdzenie samej zbieżności/rozbieżności jest mało istotne gdyż te kąty da
się ustawić na drążkach, zaś pozostałe nie...
Bardzo ważne (wręcz kluczowe) jest aby różnica ww. kątów pomiędzy kołami tej
samej osi nie była duża.
Co to znaczy "duża" ? W przypadku wyprzedzenia różnica nie powinna być
większa jak 30' (minut kątowych). Pamiętam że kilka lat temu w Turbo Kamerze
koleś miał nowe Mondeo które mu ściągało z powodu iż ta różnica wynosiła 20'
więc dokładnie nie potrafie ci powiedzieć czy krytyczna wartość to 20', 30'
czy 40'...zależy to także od tego jak duży jest w danym zawieszeniu promień
zataczania ... choć faktem jest że podczas wypadku czy nawet szybkiego
najechania na krawęźnik wraz z wyprzedzeniem przestawia się praktycznie
zawsze pochylenie osi zataczania. I jeśli podłużnice i "sanki" były
pokrzywione to nie da się ustawic w 100% symetrycznie ww. kąty (oprócz
zbieżności/rozbieżności )
Geometrczna oś jazdy osi tylnej nie powinna być większa niż +/-30' dla
każdego auta....jeśli jest większa to na bank auto było walone (albo leciało
driftem na krawęźnik ;-) )
4. Pomiar charakterystycznych punktów płyty podłogowej.
Tutaj trzeba mieć dokłądne dane (wymiary i ich tolerancje) od producenta.
Badanie może kosztować ok 150-200 zł. Aczkolwiek dokładne zbadanie pkt3 daje
wystarczający obraz wypadkowości auta.
5. Obecność poduszek powietrznych.
Poproś (a wręcz każ! ) w serwisie aby zdjeli poszycie nad airbagiem. W aucie
jest zazwyczaj wiele poduszek ale airbag kierowcy zawsze wypala więc on jest
kluczowy.
Na kompie brak błędu airbag'a absolutnie nic nie stwierdza!!
Handlarze się pewnie teraz wkurw....ale wiele osób o tym wie że montując
oporniczek w paru miejscach "łatwo" pozbyć się błędu i kontrolki na descer
rozdzielczej....niestety komputer rozumie tylko napięcie a nie widzi tego co
jest zamontowane pod włącznikiem klaksonu ;/...więc naprawdę warto
zdemontować przednią część kierownicy.
5. Stan lakieru
Punkt ostatni bo nie jestem zwolennikiem mierzenia lakieru....bo jak sama
nazwa mówi pomiar służy do mierzenia lakieru a nie do oceny czy auto było
mocno walone. 500 mikrometrów nie musi wcale oznaczać że takie auto było
bardziej "bananem" niż te które ma 200 mikrometrów.
***Pamiętaj też że przy zakupie warto żebyś miał kilku świadków (albo
dyktafon) przy rozmowie z właścielem...bo gdyby coś zataił to w sądzie masz
przewagę...ludzie bywają różni więc warto się zabezpieczyć.***
To tyle...możnaby więcej napisać...ale patrząc na wątki mało jest takich
wartościowych treści jak ten mój (może to brzmi jak pycha z mojej strony ale
Bóg zna moje myśli i to mi wystarczy ;-) )
> Darek
Pozdrawiam i udanych zakupów auta ;-)
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 26.03.13 07:30 ddddddd
- 26.03.13 10:49 LEPEK
- 26.03.13 12:20 Ryszard G.
- 26.03.13 22:09 Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=