eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo sprawdzać przy kupnie samochoduRe: Co sprawdzać przy kupnie samochodu
  • Data: 2013-03-26 10:49:25
    Temat: Re: Co sprawdzać przy kupnie samochodu
    Od: LEPEK <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-03-25 21:24, Bugatti pisze:

    [...]

    Wszystko fajnie, ale to dotyczy pewnego rodzaju samochodów - stosunkowo
    młody turbodiesel i jest to badanie na okoliczność wypadkowości,
    ewentualnie jakiejś awarii silnika. Nie wykryje powodzi, rdzy (!),
    skręconego licznika i drobniejszych napraw, albo dobrze zamaskowanych
    napraw.

    Ja bym dodał - a właściwie zaczął od:
    - sprawdzenia roczników szyb
    - sprawdzenia roczników różnych plastików
    - spasowania drzwi, klap
    - spojrzeć, czy na wszelkich załamaniach (progi, dach, granice drzwi i
    otworów drzwiowych, maski i bagażnika) nie ma śladów lakierowania (jeśli
    malowany jest kawałek, to tam zwykle jest przejście)
    - bagażnik: zajrzeć tak głęboko, jak się da pod wykładziny w okolice
    nadkoli, najniżej położonych miejsc i w okolice mocowania zderzaka (ma
    być sucho!)
    - komora silnika: roczniki reflektorów, ich mocowania, mocowania
    chłodnicy, jakieś plastiki w jej okolicy, stan wszelkich śrub i ich
    oryginalność, przy okazji oczywiście zdjąć korek oleju i obejrzeć od
    spodu, spojrzeć na zbiorniczki, na mocowania amortyzatorów
    - dopiero teraz odpalamy samochód (właściciel odpala, a my stoimy nad
    otwartą maską; fajnie byłoby równocześnie widzieć, co wydobywa się z
    rury wydechowej, ale w pojedynkę to dość trudne ;) ), nasłuchujemy, co
    tam się dzieje szczególnie w pierwszych sekundach po odpaleniu (chyba,
    że diesel - tam się może dziać dużo ;) ).
    - wyciągnąć bagnet, czy nie dymi, rozszczelnić korek oleju - nie
    powinno chlapać
    - przed wejściem pod spód jeszcze oceniamy stopień zgnicia dołów
    drzwi, rantów błotników i dołów progów (ręką i okiem)
    - teraz włazimy pod samochód i od tyłu: co pod zderzakiem, co w
    okolicach kół tylnych, zawieszenie tył, wydech, progi, podłoga,
    zawieszenia przód, błotniki przód, silnik (czy suchy), oryginalność
    śrub, ich stan, stan zabezpieczenia antykorozyjnego (powinien być
    adekwatny do wieku, a nie jak najlepszy)
    - teraz można jechać na jazdę próbną okrężną drogą do warsztatu
    oceniając po drodze wszelkie stuki, ściąganie, bujanie, huczenie,
    zachowanie na krótkich i długich nierównościach, łukach, jakieś świsty
    wiatru, działanie sprzęgła, skrzyni, silnika, układu kierowniczego itp.
    Jedziemy z wyłączonym radiem.
    - no i jeśli dotychczasowe oględziny nie budzą wątpliwości, to teraz
    nie będzie żal kasy brać go na komputer :)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
    Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
    Majesty YP125R SE068 sqter'08

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: