-
Data: 2013-03-26 22:09:54
Temat: Re: Co sprawdzać przy kupnie samochodu
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości:
> Wszystko fajnie, ale to dotyczy pewnego rodzaju samochodów - stosunkowo
> młody turbodiesel i jest to badanie na okoliczność wypadkowości,
Co to znaczy młody turbodiesel ?
OBD już istniało w Volvo 850 w 95 roku (albo 94). Owszem nie sprawdzisz
parametrów bieżących (dawki i tego co wyżej wymieniłem) ale kody błędów były
na tyle rozbudowane że sprawdzisz czy działa wtryskiwacz, cewka czy czujnik
obrotów wała korbowego.
W Golfie III OBD II było już od sierpnia 93 roku...więc nie wiem czym dla
Ciebie jest młody turbodiesel.
> ewentualnie jakiejś awarii silnika. Nie wykryje powodzi, rdzy (!),
> skręconego licznika i drobniejszych napraw, albo dobrze zamaskowanych
> napraw.
Co znaczy "dobrze zamaskowanych" ? ;D
Badanie geometrii zawieszenia + geometrii płyty podłogowej ukaże czy
konsturkcja nośna spełnia tolerancje nadane przez konstruktora czy nie. To
że na aucie że 500 mikronometrów spachli dla *mnie* ma bardzo małe
znaczenie....owszem jak będzie te 500 mikrometrów to pewne jest że po
kilkunastu miesiącach będzie pękać lakier ale gdy ci to będzie przeszkadzać
to po prostu sobie pomalujesz od nowa i będzie ci się świecić jak psu jajca.
Zaś jeśli masz krzywą płytę podłogową (i podłużnice zawsze bo cóż z tego że
zamontujesz nową podłużnicę skoro jej punkt mocowania będzie przesunięty).
Dla mnie ważniejsze jest bezpieczeństwo a nie estetyka lakieru - i na tym
powinno się opierać kupowanie samochodu. Ludzie się podniecają tymi
miernikami lakieru tak jak by to był jedyny wskaźnik do zakupu auta.
> Ja bym dodał - a właściwie zaczął od:
> - sprawdzenia roczników szyb
> - sprawdzenia roczników różnych plastików
Na wielu częściach z tworzyw poliuretanowych data produkcji nie jest
bezpośrednio zapisana tylko zaszyfrowana w kodzie producenta.
> - spasowania drzwi, klap
> - spojrzeć, czy na wszelkich załamaniach (progi, dach, granice drzwi i
> otworów drzwiowych, maski i bagażnika) nie ma śladów lakierowania (jeśli
> malowany jest kawałek, to tam zwykle jest przejście)
> - bagażnik: zajrzeć tak głęboko, jak się da pod wykładziny w okolice
> nadkoli, najniżej położonych miejsc i w okolice mocowania zderzaka (ma być
> sucho!)
> - komora silnika: roczniki reflektorów, ich mocowania, mocowania
> chłodnicy, jakieś plastiki w jej okolicy, stan wszelkich śrub i ich
> oryginalność, przy okazji oczywiście zdjąć korek oleju i obejrzeć od
> spodu, spojrzeć na zbiorniczki, na mocowania amortyzatorów
> - dopiero teraz odpalamy samochód (właściciel odpala, a my stoimy nad
> otwartą maską; fajnie byłoby równocześnie widzieć, co wydobywa się z rury
> wydechowej, ale w pojedynkę to dość trudne ;) ), nasłuchujemy, co tam się
> dzieje szczególnie w pierwszych sekundach po odpaleniu (chyba, że diesel -
> tam się może dziać dużo ;) ).
> - wyciągnąć bagnet, czy nie dymi, rozszczelnić korek oleju - nie powinno
> chlapać
> - przed wejściem pod spód jeszcze oceniamy stopień zgnicia dołów drzwi,
> rantów błotników i dołów progów (ręką i okiem)
> - teraz włazimy pod samochód i od tyłu: co pod zderzakiem, co w okolicach
> kół tylnych, zawieszenie tył, wydech, progi, podłoga, zawieszenia przód,
> błotniki przód, silnik (czy suchy), oryginalność śrub, ich stan, stan
> zabezpieczenia antykorozyjnego (powinien być adekwatny do wieku, a nie jak
> najlepszy)
> - teraz można jechać na jazdę próbną okrężną drogą do warsztatu oceniając
> po drodze wszelkie stuki, ściąganie, bujanie, huczenie, zachowanie na
> krótkich i długich nierównościach, łukach, jakieś świsty wiatru, działanie
> sprzęgła, skrzyni, silnika, układu kierowniczego itp. Jedziemy z
> wyłączonym radiem.
> - no i jeśli dotychczasowe oględziny nie budzą wątpliwości, to teraz nie
> będzie żal kasy brać go na komputer :)
to wszystko prawda co napisałeś (i też to pisałem w poście z 24.03).
Najpierw organoleptycznie ale później koniecznie pod komputer i jazda z
logami podczas jazdy.
> Pozdr,
Pozdr.
--
Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
Najnowsze wątki
- 2025-03-20 Grubość socketa AM4+procesor
- 2025-03-20 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-20 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-20 Greenpeace została zobowiązana do zapłaty niemal 667 mln dolarów [USA,wyrok sądu]
- 2025-03-20 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- 2025-03-19 Brak ograniczeń dla chińskiego kapitału - wam nie do rządu, tylko na zmywak do chińskiej knajpy!!!
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 szal-Unia == federacja policyjna
- 2025-03-19 Polsza == państwo policyjne
- 2025-03-19 Grzegorz Płaczek o programie szczepień dzieci. ,,Stworzono eldorado dla firm farmaceutycznych"
- 2025-03-19 Wietnam wykłada 500M$ i chce zbudować fabrykę za 50G$
- 2025-03-19 Gemini
- 2025-03-19 Mokry sen Zenka :)
- 2025-03-19 Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?