  • 11. Data: 2011-12-22 14:04:19
    Temat: Re: Co powoduje bady na nowym dysku?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "rageofhonor" 4ef2ea87$0$1208$6...@n...neostrada.pl

    poprzedni? Może to wada całej serii?

    > Temperatura wynosi 34*C. Poprzedni dysk kupiłem 3 lata temu i nie bylo takich
    problemów.

    Kiedyś solidnie przegrzałem dysk -- zapis zgubił się tak, że nie
    udało się zbyt wiele uratować (nic tam nie było ważnego -- i tak
    zapis miał być skasowany) ale poza tym, że zapis stał się
    nieczytelny, dysk nie został uszkodzony w sposób widoczny.

    Pracujący notebook spadł mi z siedzenia w samochodzie na podłogę
    z gumowym dywanikiem -- zero problemów widocznych.

    Niedawno ten sam notebook (ale wyłączony) spadł mi z łóżka na
    drewniana podłogę i też nie zanotowałem żadnych problemów.
    (poza łomotem/hałasem)

    Czasami notebook albo netbook budzi się (bywa, że zapomnę o wyłączeniu)
    w plecaku czy w bagażniku -- i nie mam z tego powodu widocznych problemów.
    Teraz mam Gforsy, ale wcześniej były tam zwykłe dyski i nie zanotowałem
    żadnej widocznej straty. Co więcej -- włączanie zziębniętego netbooka
    prowadziło do niebieskich ekranów, ale nie zanotowałem uszkodzeń dysku.

    -=-

    IMO dzisiejsze dyski są odorne na głupotę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-12-22 14:38:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-12-22 03:34, rageofhonor pisze:
    > Mam nowy dysk Samsung 103SJ. I okazało sie że po przegraniu systemu i
    > reszty partycji ze starego dysku okazało sie że ma on 54 bady w okolicy
    > 24 GB. Po resecie i naprawie HDD regeneratorem bady wróciły. Obecnie
    > jest ich 33 i smart pokazuje raw read error rate 6645. Po każdym resecie
    > ich przybywa. Nowa taśma sygnałowa. Dysk wymieniłem ze względu na
    > pojawiajace się bady. Jednak jak widać na nowym dysku też pojawiają się
    > bady. Na dodatek w dzienniku pojawiły się takie wpisy: "Urządzenie
    > \Device\Ide\IdePort1 nie odpowiedziało w ramach ustalonego limitu
> [...]
    Zasilacz

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173