  • 1. Data: 2011-12-20 14:05:15
    Temat: samsung SSD830 vs. Crucial SSD M4
    Od: "Waldemar" <n...@w...pl>

    Witam!

    Chce kupić Samsunga SSD 830 256 MB, jednak niema go w chwilowo w hurtowni,
    jest za to Crucial M4. Czy różnica jest zauważalna gołym okiem? Znam wyniki
    benchmarków ale chodzi mi o fizyczne odczucia. Start systemu, otwieranie
    dużej ilości wiadomości w Windows Live mail itp.

  • 2. Data: 2011-12-20 14:16:15
    Temat: Re: samsung SSD830 vs. Crucial SSD M4
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    Waldemar wrote:

> [...]
    > benchmarków ale chodzi mi o fizyczne odczucia. Start systemu, otwieranie
    > dużej ilości wiadomości w Windows Live mail itp.

    podobno na Samsungu 830 start systemu jest krótszy...
    Jakis czas temu miałem podobny dylemat - wybrałem Samsunga 830
    Ale jak kupisz Crucial M4 to chyba nie będziesz żałował.

  • 3. Data: 2011-12-21 21:43:53
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2011-12-20 15:16, Rafal pisze:

    > podobno na Samsungu 830 start systemu jest krótszy...
    > Jakis czas temu miałem podobny dylemat - wybrałem Samsunga 830
    > Ale jak kupisz Crucial M4 to chyba nie będziesz żałował.

    Idą łeb w łeb - Crucial M4 ma trochę lepsze parametry na plikach 4k,
    Samsung transfer liniowy. Co dziwne testy wskazują na szybszy start
    systemu na Samsungu 830. Oba mają swoje wady i zalety:

    1. Crucial M4 - sprawdzona, pewna konstrukcja - muszę to przyznać choć
    mam uczulenie na chipsety Marvela. Bardzo dobra wydajność, w odczycie,
    słabszy zapis. Typowy dysk "rozruchowy" na system jako dodatek do
    dysku/ów magnetycznych jako składnicy danych. Sprawdza się zwłaszcza
    w niedrogim wariancie 64GB jako dysk startowy przy konfiguracji tak jak
    np: u mnie, gdy jako magazyn danych i do szybkiego transferu liniowego
    przy obróbce dużej ilości danych (video itp) działa macierz 3x Samsung
    HD103SJ 1 TB w RAID0.
    Z zalet Cruciala M4 przy takich pojemnościach należy dodać stosunkowo
    niewielką stratę wydajności przy przechodzeniu do mniejszych pojemności
    - nawet niedroga wersja 64GB ładnie daje radę. Na plus M4 działa też
    dobra wydajność na płytach bez SATA3, a tylko SATA2 - te dyski
    nastawione są na odczyt małych plików, a nie śrubowanie transferów
    liniowych. Na minus - w M4 Crucial skupił się na zapisie, w rezultacie
    wydajność odczytu jest gorsza niż na poprzedniku RealSSD C300.

    2. Samsung 830 - na plus lepsze transfery liniowe, podobno trochę
    krótszy czas startu systemu (zależy od testu) ale to raczej w wersjach o
    wyższej pojemności - na co nie zwraca się czasem uwagi, testowane są
    zazwyczaj wersje 256 i 512 GB, a w 830 wydajność dość mocno spada przy
    mniejszych pojemnościach i przy podpięciu do kontrolera SATA2.
    Na plus 830 - dużo lepsza zawartość zestawu - warto brać zwłaszcza
    wersję laptopową - pomimo że kabel to tylko USB 2.0 (błąd jak diabli
    przy SSD, ale nie wiadomo kiedy się przyda - sanki i kable kabel
    SATA/zasilający z wersji desktop można sobie darować. Duży plus to pełna
    wersja Norton Ghosta 15 oraz oprogramowania narzędziowego Samsunga
    którym można np: regulować sobie ilość sektorów rezerwowych bez sztuczek
    skutkujących utratą gwarancji. Dodatkowo to nowa konstrukcja - jest
    szansa że będzie rosła wydajność na nowych wersjach firmware, tak jak w
    Crucialu M4 będącym na rynku już prawie rok. Samsung znany jest z
    przyjaznej dla użytkownika polityki wypuszczania firmware dla swoich
    urządzeń, a po sprzedaży działu dysków mechanicznych Seagate będzie mu
    szczególnie zależało na dobrej renomie
    swoich autorskich SSD.
    Jakoś bardziej przekonuje mnie też serwis Samsunga w PL - Cucial
    generalnie olewa nasz kraj i miałem lekkie obawy przed kupowaniem
    tak jednak mało sprawdzonej technologii jak SSD w Euro RTV Agd - lokalne
    sklepy komputerowe często nie mają Cruciala w ofercie, a z reklamacją ze
    sklepu sieciowego nie chciałbym się bawić.

    No i Samsung 830 jest ładniejszy - fajnie to wygląda zwłaszcza jak ma
    się malowaną na czarno wewnątrz obudowę, taki sam zasilacz itp ;)

    --
    /MB

  • 4. Data: 2011-12-23 09:27:55
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 22:43:53 +0100, Michal napisał(a):

    > Idą łeb w łeb - Crucial M4 ma trochę lepsze parametry na plikach 4k,
    > Samsung transfer liniowy. Co dziwne testy wskazują na szybszy start
    > systemu na Samsungu 830. Oba mają swoje wady i zalety:

    A jak sie do tych dyskow maja Vertexy? Planowalem sobie od kilku m-cy, ze w
    grudniu pod choinke nabede sobie Vertexa. Teraz to chyba musze zweryfikowac
    :)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 5. Data: 2011-12-23 10:39:26
    Od: Rafal <b...@N...gazeta.pl>

    "R.e.m.e.K" wrote:

    > A jak sie do tych dyskow maja Vertexy? Planowalem sobie od kilku m-cy, ze w
    > grudniu pod choinke nabede sobie Vertexa.

    zapomnij :)
    w ogóle to omijaj z daleka wszystkie SSD oparte na kontrolerze Sandforce SF22xx

  • 6. Data: 2011-12-23 11:47:38
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > zapomnij :)
    > w ogóle to omijaj z daleka wszystkie SSD oparte na kontrolerze Sandforce
    > SF22xx

    Mają brzydkie obudowy?