  • 1. Data: 2011-12-21 17:59:31
    Temat: Rozwiązania wielodyskowe tzw. backplane
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Ostatnio wpadły mi w oko obudowy na wiele dysków tzw. backplane. Na
    rynku jest trochę modeli różnych producentów, czasem w kosmicznych
    cenach. Zastanawiam się nad kupnem takiej obudowy ale zastanawia mnie
    czy do takich obudów potrzebny jest specjalny (dedykowany?) kontroler
    dysków czy też będzie działać z kontrolerem na płycie głównej?

    Krystian

  • 2. Data: 2011-12-21 19:42:16
    Temat: Re: Rozwiązania wielodyskowe tzw. backplane
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krystek napisa?(a):

> [...]
    > czy do takich obudów potrzebny jest specjalny (dedykowany?) kontroler
    > dysków czy też będzie działać z kontrolerem na płycie głównej?

    Nie można na to pytanie odpowiedzieć do chwili, w której nie wskażesz
    jaką konkretnie obudowę masz na myśli ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2011-12-22 08:54:56
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    januszek wrote:
    > Krystek napisa?(a):

    > Nie można na to pytanie odpowiedzieć do chwili, w której nie wskażesz
    > jaką konkretnie obudowę masz na myśli ;)

    Na przykład takie:

    http://allegro.pl/i1994448737.html
    http://allegro.pl/i2008965009.html

    Krystian

  • 4. Data: 2011-12-22 09:00:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krystek napisa?(a):

    > Na przykład takie:

    > http://allegro.pl/i1994448737.html
    > http://allegro.pl/i2008965009.html

    To są tylko pudełka na dyski. Bez kontrolera.

    j.

    ps. tu masz dla odmiany taki z kontrolerem: allegro.pl/i2003586508.html
    ;)

  • 5. Data: 2011-12-22 09:07:14
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    januszek wrote:
    > To są tylko pudełka na dyski. Bez kontrolera.
    > ps. tu masz dla odmiany taki z kontrolerem: allegro.pl/i2003586508.html
    > ;)

    Mi chodzi właśnie o takie obudowy tzw. backplane. To co wskazałeś jako
    obudowa z kontrolerem nie wygląda mi na backplane, ale nie wiem, nie
    znam się.

    Ponawiam więc pytanie, czy obudowy backplane będa działać z kontrolerem
    na płycie czy też mogą wymagać czasem konkretnych kontrolerów i trzeba
    uważać przy zakupie?

    Krystian

  • 6. Data: 2011-12-22 09:46:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krystek napisa?(a):

    > Ponawiam więc pytanie, czy obudowy backplane będa działać z kontrolerem
    > na płycie czy też mogą wymagać czasem konkretnych kontrolerów i trzeba
    > uważać przy zakupie?

    Chieftec, do którego link wkleiłeś będzie działał z każdym kontrolerem.
    Intel - nie wiem, na 99,9% także.

    j.