  • 1. Data: 2011-12-22 02:34:33
    Temat: Co powoduje bady na nowym dysku?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Mam nowy dysk Samsung 103SJ. I okazało sie że po przegraniu systemu i reszty
    partycji ze starego dysku okazało sie że ma on 54 bady w okolicy 24 GB. Po
    resecie i naprawie HDD regeneratorem bady wróciły. Obecnie jest ich 33 i
    smart pokazuje raw read error rate 6645. Po każdym resecie ich przybywa.
    Nowa taśma sygnałowa. Dysk wymieniłem ze względu na pojawiajace się bady.
    Jednak jak widać na nowym dysku też pojawiają się bady. Na dodatek w
    dzienniku pojawiły się takie wpisy: "Urządzenie \Device\Ide\IdePort1 nie
    odpowiedziało w ramach ustalonego limitu czasu." Spin up time wynosi: 8797.

  • 2. Data: 2011-12-22 06:06:33
    Temat: Re: Co powoduje bady na nowym dysku?
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    rageofhonor pisze:
> [...]
    > ich przybywa. Nowa taśma sygnałowa. Dysk wymieniłem ze względu na
    > pojawiajace się bady. Jednak jak widać na nowym dysku też pojawiają się

    Sprawdź w SMART temperaturę maksymalną i obecną. Kupiłeś identyczny
    model jak poprzedni? Może to wada całej serii?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2011-12-22 08:29:58
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:jcuhdf$ksd$1@inews.gazeta.pl...

    > Sprawdź w SMART temperaturę maksymalną i obecną. Kupiłeś identyczny model
    > jak poprzedni? Może to wada całej serii?
    Temperatura wynosi 34*C. Poprzedni dysk kupiłem 3 lata temu i nie bylo
    takich problemów.

  • 4. Data: 2011-12-22 08:47:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Dec 2011 03:34:33 +0100, na pl.comp.pecet napisałeś(aś):

    > Po
    > resecie i naprawie HDD regeneratorem bady wróciły.

    Ja bym przeczyścił styki modułów pamięci i zapuścił memtesta na 24 h.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-12-22 09:31:36
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-22 03:34, rageofhonor wrote:
> [...]
    > bady. Na dodatek w dzienniku pojawiły się takie wpisy: "Urządzenie
    > \Device\Ide\IdePort1 nie odpowiedziało w ramach ustalonego limitu

    Proces produkcyjny, ktory w malym procencie dopuszcza takie zdefektowane
    egzemplarze. Dla przyklady seria WD Black Scorpio do <0,1% odpadu
    /próbka kilkuset dysków/, zaś Samsungi 1-3% (orientacyjnie - HM640JJ
    bardzo podniósł statystyki)

    Masz Bad sektory czy reallokowane sektory. Jeżeli bady. Wymieniaj dysk,
    nie baw sie w jakies pseudo-regeneratory, które mechaniki Ci nie zmienią.

  • 6. Data: 2011-12-22 09:47:13
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 22 Dec 2011 03:34:33 +0100, rageofhonor napisał(a):

> [...]
    > odpowiedziało w ramach ustalonego limitu czasu." Spin up time wynosi: 8797.

    Moze w miedzyczasie zasilacz zaczal swirowac?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2011-12-22 11:00:44
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "R.e.m.e.K" <g...@d...null> napisał w wiadomości

    > Moze w miedzyczasie zasilacz zaczal swirowac?

    Zasilacz to KME PZ-500. W speedfanie wygląda na to że +12V ma od czasu do
    czasu minimalną niestabilność. Na wykresie liniowym momentami nie jest linia
    ciągła tylko lekko postrzępiona. +5 V tez miał takie coś tylko w tym
    momencie nie widzę.

  • 8. Data: 2011-12-22 12:09:20
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-12-22 03:34, rageofhonor pisze:
> [...]
    > bady. Na dodatek w dzienniku pojawiły się takie wpisy: "Urządzenie
    > \Device\Ide\IdePort1 nie odpowiedziało w ramach ustalonego limitu

    Taśmy taśmy.... nowe są?

  • 9. Data: 2011-12-22 12:13:28
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Taśmy taśmy.... nowe są?

    Specjalnie kupiłem nową taśmę do tego dysku. Czyli taśma jest nowa.

  • 10. Data: 2011-12-22 12:37:35
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-12-22 13:13, rageofhonor pisze:
    > \Device\Ide\IdePort1 nie odpowiedziało w ramach ustalonego limitu
    > czasu

    Napecia zasilacza podaj, z biosu.