  • Data: 2010-11-05 17:25:54
    Temat: Re: Co powiecie na Nissana 350Z ?
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bugatti" wrote:
    > A ty podajesz chipowanego ARLa który pewnie ma (jeśli ma tylko chipa) 180 - 190 PS
    > robi osiągi na poziomie serjnego 175 PS....więc nie ma się czym chwalić ;-p

    Wiesz, moce podobne, masy aut podobne, więc i osiągi podobne. :-)
    I nie ma tu znaczenia, czy to chipowany ARL, czy seryjne 323ti,
    stosunek mocy do masy wyszedł mi identyczny. :-)

    Dokładnie to mój ARL ma wyplute 185KM, stawiałem go obok ARLa po
    "hard chipie" na jakieś 200KM i szły równo. Wniosek - jak zwykle nie ma
    sensownego. :-) Jeszcze jest takie powiedzonko "co z tego, że auto gwizda,
    jak kierowca... nie daje rady". ;-)

    Tak swoją drogą - jaką masz AR? :-) I czy nie jesteś może przypadkiem
    z 3miasta? :-) Można by było przeprowadzić jakieś testy laboratoryjne. ;-)

    > Dłubane JTDm na 205-210 PS robi na 3. 60 - 100 w okolicach 2.8 - 3.0 s.

    ARLa też można zadłubać wyżej, na te 205-210PS nie ma większego
    problemu, kwestia ciutkę większej turbosprężarki. Ale jak wyżej pisałem,
    nie o to mi chodziło. :-)

    > A jak chcesz zadłubać 323ti na podobną moc to musisz wydać 2, 3 krotność chipa.

    Ogólnie dłubanie wolnossących benzyn nie należy do operacji tanich,
    tak samo jak dłubanie diesli powyżej poziomu chipa. Mnie generalnie
    od dawna kusi Garett GT20 i właśnie jakieś spokojne 210KM. :-)

    > Ja zaś porównując AR do BMW chciałem pokazać Robertowi że mit mitowi nie równy ;->
    > Szybsze czasy pokonywania danych przedziałów prędkości świadczą że jednak któreś
    auto
    > musi bardziej "wgniatać".

    A ja chciałem pokazać, że dwa auta z kompletnie różnymi silnikami mogą mieć
    zbliżony czas 60-160 czy tam 170, mając identyczny stosunek mocy do masy
    i będąc butowane w optymalnym zakresie obrotów. :-)

    Filmik który podałeś to 60km/h z 3 biegu. Mój komentarz - to nie jedzie!
    Czas 60-100 sporo gorszy od mojego diesla. :-) Tylko że mojemu dieslowi
    3 bieg kończy się na ~120km/h, a BMW jedzie do 155. :-)

    Skrótowo:
    http://www.youtube.com/watch?v=CHsqiEivJRM - z 3 biegu.
    http://www.youtube.com/watch?v=8wh9Q4C5ys4 - z dwójki.

    I do tego drugiego filmu odnosił się mój post. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter