  • 21. Data: 2010-01-31 09:40:44
    Temat: Re: Co po Canon 5D
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    b...@n...pl pisze:

    > 450D umarło?

    Kiedyś robiłem zdjęcia na pogrzebie 450D. I żałobnicy, zamiast rodzinie
    nieboszczyka, podchodzili do mnie składając mi kondolencje ;-(

  • 22. Data: 2010-01-31 18:23:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
    > Kiedyś robiłem zdjęcia na pogrzebie 450D.

    W Hali Mirowskiej?

    /Rejs/

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 23. Data: 2010-02-02 10:50:18
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tomek napisał(a):
    > Myslę że APS-C nie zniknie. Crop ma tez swoje zalety w tele. Ideałem
    > byłaby możliwość używania EF-S pod FF

    Fizycznie niemożliwe. Po pierwsze bagnet na to nie pozwala (chociaż
    można próbować przerobić). Po drugie szkła EF-s mają prawo głębiej
    wchodzić do komory lustra, co z jednej strony ułatwia projektowanie
    obiektywów do cropa (w szczególności szerokokątnych) i potencjalnie
    mogło obniżyć ich koszt, poprawić jakość i/lub zredukować rozmiary, ale
    z drugiej strony istnieje ryzyko, że po przypięciu tak zaprojektowanego
    obiektywu do korpusu pełnoklatkowego pojawia się problem: lustro może
    zahaczać o tylną soczewkę lub inny wystający element obiektywu. Canon
    projektując bagnet EF-s ułatwił sobie robotę (być może obniżył koszty
    lub wymiary szkieł), inni producenci, zachowując stary bagnet zachowali
    częściową kompatybilność cropowych obiektywów z pełnoklatkowymi
    korpusami, godząc się być może z większymi kosztami swoich obiektywów
    cropowych.

    Pomijam oczywiście kwestię niepełnego pokrycia kadru FF przez obiektywy
    cropowe, to osobna kwestia.

    --
    Mirek

  • 24. Data: 2010-02-02 11:38:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Pomijam oczywi cie kwesti niepe nego pokrycia kadru FF przez obiektywy
    > cropowe, to osobna kwestia.
    >
    > --
    > Mirek

    i chyba decydujaca.
    w ef-s wykorzystuje sie niemal caly mozliwy obraz , prostokat jest
    wycinany az do pelnego okregu , przy ktorym pojawia sie winietowanioe.
    oznacza to ze po podpieciu ef-s na FF obraz nie bylby wiekszy . a jesi
    taki sam to po co podpinac - ne da to zadnych korzysci.

  • 25. Data: 2010-02-03 08:37:00
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):

> [...]
    > oznacza to ze po podpieciu ef-s na FF obraz nie bylby wiekszy . a jesi
    > taki sam to po co podpinac - ne da to zadnych korzysci.

    Niekoniecznie.

    Po pierwsze:
    http://www.flickr.com/groups/canondslr/discuss/72157
    604422834954/
    Pokazane, że EF-s 10-22 na korpusie 5D pozwala uzyskać szerszy kąt niż
    na cropie.

    Po drugie:
    Załóżmy że chciałbyś mieć na spacerze lekkiego zooma (którego zwykle
    używasz z cropowym korpusem), ale czasem potrzebujesz neutralnej
    perspektywy i separacji planów jaką daje 35/2 na pełnej klatce. I co?
    W Canonie musisz wziąć ze sobą dwa korpusy, albo mieć specjalnego
    spacerzooma do FF. W Nikonie bierzesz D700 + 16-85 + 35/2 i wio.

    --
    Mirek

  • 26. Data: 2010-02-03 08:56:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 09:37, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    uss/72157604422834954/
    > Pokazane, że EF-s 10-22 na korpusie 5D pozwala uzyskać szerszy kąt niż

    we wstepie pisze ze podpial pod c1dmkiii a wiec aparat cropowy 1,3
    czyli nie FF.
    podpiecie z cropa z 1,6 na 1,3 jest bardziej mozliwe niz na crop=1

    probowalem podpinac rozne szkla cropowe na FF.
    generalnie efekt jest marny , uzyskuje sie niewielkie powiekszenie
    pola widzenia- jakies jest ale nie duze.
    Wykorzystuje sie nieznacznie wiecej niz format aps-c , aby uzyskac
    obraz tej samej wielkosci koncowej jak z aps-c wymagane jest niemal
    takiesamo powieksenie , co przy mniejszej gestosci upakowania pixeli
    ostatecznie prowadzi do mniejszej rozdzilczosci.

    wyjatkiem sa szkla , ktore konstruktorzy przewidzieli na obydwa
    formaty jak np szeroki kat tokiny.

> [...]
    > W Canonie musisz wziąć ze sobą dwa korpusy, albo mieć specjalnego
    > spacerzooma do FF. W Nikonie bierzesz D700 + 16-85 + 35/2 i wio.

    nie rozumime sensu tego przykladu.
    35 miesci sie w zakresie 16-85 - z punktu widzenia kadru nic ta 35 nie
    wnosi.
    jesli masz na mysli jasnosc to canon tez ma jasna 35 - ke

  • 27. Data: 2010-02-03 09:43:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 09:56, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > jesli masz na mysli jasnosc to canon tez ma jasna 35 - ke

    > - Zitierten Text anzeigen -- Zitierten Text ausblenden -

    ach domyslam sie co masz na mysli.
    chodzi Ci o to , ze mozesz do FF podpiac w N szklo przeznaczone do
    cropa N ( aps).
    W C tez tak jest , ale akurat nie dotyczy to obiektywowo canona ef-s.
    szkla cropowe obcych producentow ( choc glowy nie dam ze wszystkie ,
    gdyz nie znam wszystkich ) maja bagnet ef i daja sie podpiac pod FF ,
    z tym ze oczywiscie nie pokrywaja calej klatki , ale da sie wykadrowac
    jej czesc- wowczas bedzie pole widzenia takie jak w cropie ( moze byc
    nieco wieksze ) ale wykorzystuje sie oczywiscie ok polowe
    rozdzielczosci matrycy.
    Moj 17-50 tamronek tak funkcjonuje , ale nie uzywam w ten sposob .
    Mimo dobrej korekcji obiektywwu po powiekszeniu do takiego formatu jak
    z aps-c rozdzielczosc jest nizsza ( w kazdym razie nie jest lepsza )
    jako ze wykorzystuje ok poowy matrycy FF.
    Choc to niewygodne da sie jednak zrobic.

  • 28. Data: 2010-02-03 10:07:51
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > we wstepie pisze ze podpial pod c1dmkiii a wiec aparat cropowy 1,3
    > czyli nie FF.

    A dalej w komentarzach ktoś pisze, że podpinał do 5D.
    Zresztą nieistotne, nie chodzi o pełne pokrycie klatki, tylko możliwość
    ograniczonego używania. Nikon może sam wycinać odpowiedni wycinek, albo
    dać Ci wszystko, co obiektyw widzi z winietowaniem. Lepsze to niż brak
    fizycznej możliwości podłączenia jak w Canonie.

    > nie rozumime sensu tego przykladu.
    > 35 miesci sie w zakresie 16-85 - z punktu widzenia kadru nic ta 35 nie
    > wnosi.
    > jesli masz na mysli jasnosc to canon tez ma jasna 35 - ke

    A o co innego?
    Przecież napisałem: perspektywa i separacja planów obiektywu 35/2 na
    pełnej klatce. W Canonie, aby to uzyskać musisz mieć drugi korpus,
    pełnoklatkowy, oprócz cropowego, do którego zapniesz spacerzooma. I
    tachasz oba korpusy. Albo kupujesz dodatkowego (pewnie większego i
    cięższego) spacerzooma pod FF.

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2010-02-03 10:17:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Feb., 11:07, John Smith <u...@e...net> wrote:

> [...]
    >
    > A o co innego?
    > Przecież napisałem: perspektywa i separacja planów obiektywu 35/2 na

    35 - ka miesci sie w zakresie 16-85 tzn perspektywe dostaniesz taka
    sama jak na ustawionym 35 mm w zoomie . Z tego wiec powodu nie ma
    senesu zabierac 35.

    jesli ze wzgledu na jasnosc ( sepracja dotyczy raczej pozycia
    malzenskiego ) to canon ma 35/1,4 o ile pamietam .
    Gdyby kryterium doboru mialabyc owa " separacja " czyli jak sie
    domyslam mozliwosc odseparowania na sposob fluktuacji ostrosci motywu
    od tla to odpowiednimi sa obiektywy o wiekszej ogniskowej.
    ot chocby na 85 mm i jakiejs tam mozliwej przyslonie np 5,6 dostaniesz
    mniejsza (? nie sprawdzelame , pisze tak na wyczucie ) Go niz na 35 mm
    i przyslonie 2.

> [...]
    > pełnoklatkowy, oprócz cropowego, do którego zapniesz spacerzooma. I
    > tachasz oba korpusy. Albo kupujesz dodatkowego (pewnie większego i

    dokladnie tak jak w podanym przykladzie w N - jeden corpus dwa
    obiektywy - a jakie - mozliwosci wyboru jest dziesiatki w kazdym z
    systemow.

  • 30. Data: 2010-02-03 10:20:03
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > ach domyslam sie co masz na mysli.
    > chodzi Ci o to , ze mozesz do FF podpiac w N szklo przeznaczone do
    > cropa N ( aps).
    > W C tez tak jest , ale akurat nie dotyczy to obiektywowo canona ef-s.

    Tylko o takich (EF-s) tu dyskutujemy. Cytuję Tomka:
> [...]

    [...]
    > Choc to niewygodne da sie jednak zrobic.

    W Nikonie masz zdaje się możliwość ograniczenia pola widzenia w
    wizjerze, już przy kadrowaniu. Bo system to przewiduje, nie tylko
    akceptuje, jak Canon. No i nie ma groźby zahaczenia lustrem.

    --
    Mirek