  • 21. Data: 2011-09-15 12:12:37
    Temat: Re: Co piszczy w samochodach
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Thursday, September 15, 2011, 1:00:25 PM, you wrote:

    > Patrząc po gotowych układach malej mocy z którymi miałem do czynienia to
    > te, które mają działający tryb low-power mają też laga przy wlączniu -
    > jak obciążenie pojawia się skokowo to grozi dość głębokim spadkiem i
    > zresetowaniem układu.

    Niee... Zawsze należy pamiętać o tym, żeby reset wstawał później niż
    zasilanie. Sa nawet układy do tego. Zasilacze komputerowe mają linię
    PowerGood też w tym celu właśnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2011-09-15 13:13:32
    Od: shg <s...@g...com>

    On Sep 9, 10:36 am, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > Nie wiem, po co na postoju przetwornica ale wiem jedno - zdecydowanie
    > jest problem z ustabilizowaniem pracy przetwornic bez obci enia. I
    > wiele przetwornic sobie w takiej sytuacji po wierkuje a niekt re
    > wydaj nawet  do nieprzyjemne d wi ki :(

    Tak swoją drogą, czy to może w jakikolwiek sposób szkodzić
    przetwornicy?
    Mam taki zasilacz (24 V 2,5 A) do paskudnie drogiego sprzętu, który po
    wyłączeniu urządzenia wyłączniekiem mechanicznym udaje stado
    świerszczy.
    Gorsze to, czy wyłączanie zasilacza z gniazdka (co kilka dni).
    Niestety, rozebrać i podać więcej szczegółów co do topologii, etc. nie
    mogę.

  • 23. Data: 2011-09-15 13:22:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello shg,

    Thursday, September 15, 2011, 3:13:32 PM, you wrote:

> [...]

    Gdzie są moje polskie literki? Oddawaj złodzieju!

    > Tak swoją drogą, czy to może w jakikolwiek sposób szkodzić
    > przetwornicy?

    Nie. To tylko hałas.

    > Mam taki zasilacz (24 V 2,5 A) do paskudnie drogiego sprzętu, który po
    > wyłączeniu urządzenia wyłączniekiem mechanicznym udaje stado
    > świerszczy.

    Normalka, niestety. Szkoda, że nie ma wyłącznika przed przetwornicą.

    > Gorsze to, czy wyłączanie zasilacza z gniazdka (co kilka dni).
    > Niestety, rozebrać i podać więcej szczegółów co do topologii, etc. nie
    > mogę.

    Nie ma potrzeby - na ćwierkanie idzie może 0.01W więcej mocy na
    jałowym...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-09-15 14:30:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Hello Michoo,
    >
    > Niee... Zawsze należy pamiętać o tym, żeby reset wstawał później niż
    > zasilanie.
    Tu była sytuacja z ARMem w którymś z głębokich stadiów uśpienia - musiał
    zostawać w idle przez chwilę po wybudzeniu, żeby nie powodować
    gwałtownego skoku poboru.

    Przetwornica potrzebowała na przejście z trybu low-power (gdzie daje
    maksymalnie chyba 3mA prądu) do trybu normalnego (100mA) około
    milisekundy. Napięcie było cały czas utrzymywane na w miarę stabilnym
    poziomie, chyba właśnie, że pobór zmieniał się 500uA -> 20mA w "chwilę".

    Michoo

  • 25. Data: 2011-09-15 14:38:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Thursday, September 15, 2011, 4:30:42 PM, you wrote:

> [...]
    > milisekundy. Napięcie było cały czas utrzymywane na w miarę stabilnym
    > poziomie, chyba właśnie, że pobór zmieniał się 500uA -> 20mA w "chwilę".

    No to jest kwestia tylko odpowiedniej pojemności w zasilaczu i
    prawidłowego blokowania ARMa - dla 1ms przy 100mA nie trzeba
    gigantycznej pojemności.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl