-
Data: 2013-02-06 23:22:32
Temat: Re: Co o tym sadzicie?
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1ukyn1v3cbkbz.ersn3qpwbqlv$.dlg@40tude.net...
> Samochody z VIN na "J" (produkowane w Japoni) chyba trochę lepsze, te
> późniejsze (chyba na "S" - z UK) już mają opinię bardziej awaryjnych,
> ale
> mimo to i jedne i drugie to ścisła czołówka bezawaryjności.
Nie wiem jak we wcześniejszych, ale w rocznikach 2000-2002 hatchbacki
były wszystkie z Japonii a liftbacki z UK.
Miałem taką z pierwszych dni produkcji z 2000 - czyli po liftingu i
silnikiem 1,4 VVT-i przez dziewięć lat (hatchbacka). Kumpel kupił w 2008
taką z 2000, (ale liftbacka czyli angola) i znam z relacji jego problemy
z autem.
Wśród częstych usterek wymienić trzeba problemy ze stacyjką (te z
UK,valeo, bo japończyki miały inną). Po kilku latach przestawała
kontaktować i trzeba było wymieniać albo podginać blaszki. W liftbacku
pojawiły się tez problemy z wydającym odgłosy dolotem powietrza,
wystarczyło dokręcenie w dodatkowym mejscu (nieprzewidzianym
fabrycznie). Samochód zgłaszał też uszkodzenie czujnika temperatury,
koszt nowego ok. 40 zł. Ponoć była też partia litbacków z problemami z
silnikiem a dokładnie szybsze zużycie gładzi, spowodowane zastosowaniem
jakiegoś innego materiału, dotyczyło to jednak aut (chyba) wysłanych do
Szwecji i Norwegii, u nas spotykane tylko w sprowadzanych - w każdym
razie spotkałem na wakacjach faceta, który twierdził że wymieniał silnik
po 40 tysiącach a auto miał ze Szwecji i taką historię mi opowiedział,
ale nie spotkałem nigdy innego użytkownika tego auta z takim problemem.
Urywała się też wajcha do otwierania bagażnika, ale z powodu braku
jakiegokolwiek zabezpieczenia przed przypadkowym kopnięciem czy
nadepnięciem. Dotyczyło to i hatchbacka i liftbacka. Pomogła śruba
wkręcona na gorąco (cena nowej zabijała). W mojej zepsuło się także
radio (fabryczne) po sześciu latach chyba, na allegro 90 zł, naprawa
była dwa razy droższa.
Zero rdzy, nawet w miejscach odprysków (a przez dziewięć lat dorobiłem
się jednego, sic!) bardzo dobrze zabezpieczone podwozie. Amortyzatory,
tarcze, łożyska nie wymagały wymiany po 9 latach i 150 tysiącach na
polskich drogach, z czego sporą cześć przejechałem po wrocławskich
brukach i krakowskich torowiskach. Dodać muszę, że plastki były
wyjątkowo udane, nie trzeszczały, a po przetarciu wyglądały jak nowe.
Lakier podobnie, o wiele lepszy niż późniejsze wynalazki. Akumulator
wytrzymał 6,5 roku, żarówki wymieniałem 2 razy (postojówki może ze
cztery).
Auto trochę za miekkie, ale prowadziło się dobrze. Tytanem prędkości też
nie było, ale spalanie było przyzwoite (trasa 5,6 l/100km, na
autostradzie koło 7,5, w mieście 7-8,5 w zależności od pory roku i
wielkości miasta). Dość pakowne jak na hatchbacka, wygodne fotele (700
km z przerwą na papierosa i na imprezę ;-), pasażerowie też nie
narzekali.
Polecam, w dziesięciopunktowej skali dałbym tej corolli dziewięć
punktów. Ale kupowałbym tylko od osoby prywatnej, najlepiej z Polski i
od pierwszego właściciela. Tylko gdzie takiej szukać ;-)
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.13 23:52 Arbiter
- 07.02.13 00:23 Yogi\(n\)
- 07.02.13 00:43 t?
- 07.02.13 00:44 t?
- 07.02.13 02:37 Piotr
- 07.02.13 03:10 t?
- 07.02.13 04:29 Piotr
- 07.02.13 04:59 Piotr
- 07.02.13 13:05 t?
- 07.02.13 13:11 Kapibara
- 07.02.13 13:24 t?
- 07.02.13 13:55 LEPEK
- 07.02.13 14:00 elmer radi radisson
- 07.02.13 14:03 LEPEK
- 07.02.13 16:37 Piotr
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=