  • 141. Data: 2018-08-19 11:02:29
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 02:25, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 12 Aug 2018 23:24:02 +0200, Marek napisał(a):
    >
    > A propos
    >

    > https://www.youtube.com/watch?v=bP0qHyVAymU
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=fjNUzd6LDsU
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=eg6VPucscxI
    >

    > Niezle te Wago

    WAGOdelux będą ceramiczne? :-)

    Robert

  • 142. Data: 2018-08-19 11:07:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Aug 2018 07:19:02 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Zawsze był, jest i będzie jak będziesz używał nieodpowiedniego lub
    > uszkodzonego narzędzia to "cam-out" powstaje jako efekt
    > niepożądany.
    > Nawet w przypadku wkrętaków płaskich.

    Ja mówię o _celowym_ a nie spowodowanym złym narzędziem.

    --
    Marek

  • 143. Data: 2018-08-19 12:20:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Aug 2018 11:02:29 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

    > WAGOdelux będą ceramiczne? :-)

    Ale kable musialyby byc silikonowe ..

    J.

  • 144. Data: 2018-08-19 12:35:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 11:07, Marek pisze:

    > Ja mówię o _celowym_ a nie spowodowanym złym narzędziem.

    A ja mówię o tym spowodowanym złym narzędziem, bo w obecnie
    produkowanych, dedykowanych narzędziach, używanych w elektryce nie ma
    czegoś takiego jak cam-out.

    Ty przytaczasz informacje historyczne, które dotyczą narzędzi sprzed 80
    lat i do tego jeszcze mi ubliżasz, zamiast podziękować za wiedzę, którą
    dostajesz ode mnie za darmo.

  • 145. Data: 2018-08-19 17:50:43
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 19 Aug 2018 12:35:04 +0200, Uzytkownik wrote:
    > A ja mówię o tym spowodowanym złym narzędziem, bo w obecnie
    > produkowanych, dedykowanych narzędziach, używanych w elektryce nie ma
    > czegoś takiego jak cam-out.

    Może i nie ma celowego, ale w praktyce zdecydowanie jest. Za każdym razem
    kiedy muszę wykręcić jakieś kilkuletnie wkręty pozidriv to ubliżam w
    myślach temu kto ten design wymyślił. Z tego powodu jak sam coś buduję to
    korzystam wyłącznie z wkrętów Torx / T-Star, z nimi nigdy nie ma problemu
    wyskakującego bitu, przynajmniej nie przy wkrętach normalnych rozmiarów
    (bo do naprawdę dużych to nic nie pobije najzwyczajniejszych hexów).

    Mateusz

  • 146. Data: 2018-08-19 19:06:19
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 02:14:57 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

    > Czyli wszystkie dobre... az za dobre.
    >
    > Ciekawe jak w Wago to osiagneli, nie wyglada na to, aby tam byl taki
    > przekroj miedzi.
    >
    > A skrecenie tez dobrze dziala :-)
    >
    > J.

    Feler z tymi filmikami jest taki ze one tylko pokazuja jakosc polaczenia tu i teraz.
    Gosc nie pokaze co sie bedzie dzialo z polaczeniem lezacym latami w puszcze i
    poddanemu korozji czy wielu cyklom nagrzewania i studzenia.

    I nawet nie wiadomo czy warto lutowac czy nie.

    Wniosek?
    Polacz czymkolwiek co ci pasuje, byle dobrze.

  • 147. Data: 2018-08-19 22:20:59
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2018-08-19 o 19:06, s...@g...com pisze:
    > co sie bedzie dzialo z polaczeniem lezacym latami w puszcze

    O puszczy (bez pustyni) była tu mowa nie tak dawno, chyba nawet w tym
    samym temacie

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"
    Rzymskie (podobno):
    Quidqiud agis prudenter agas et respice finem

  • 148. Data: 2018-08-19 23:59:22
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-19 o 22:20, BaSk pisze:

    > O puszczy (bez pustyni) była tu mowa nie tak dawno, chyba nawet w tym
    > samym temacie

    Było nawet ładnych kilka wpisów. Bliżej 10 niż 5. ;)
    Ale dyskusja o tym tylko jedna.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 149. Data: 2018-08-23 14:58:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JaNus,

    Saturday, August 18, 2018, 4:24:29 PM, you wrote:

    [...]

    > Zaś śrubsztaków krzyżakowych mam coś z kilogram, tzn samych bitów do
    > elektrycznego wykręcacza. I wcale ten nadmiar nie pomaga! A już
    > najgorzej z śrubkami w urządzeniach typu zegarka, gdzie ten krzyżak jest
    > taki tyci.

    O wkrętakach zegarmistrzowskich nie słyszałeś? PH000, PH00 i PH0?

    > Gdyby to była szczelinka, to zbyt grube narzędzie można np.
    > sklepać, bo taki np. szlifowanie - uszkadza twardą, wierzchnią warstwę.
    > No ale pewnie mi napiszesz, że się nie znam. No cóż, wykładów ze
    > śrubologi nie miałem...

    Ale o tym, że innych narzędzi używa się do wbijania gwoździ a innych
    do naprawy zegarka słyszałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 150. Data: 2018-08-23 15:10:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Sunday, August 19, 2018, 2:25:45 AM, you wrote:

    > A propos
    > https://www.youtube.com/watch?v=bP0qHyVAymU

    Cóż. Ktoś tu na siłę próbuje udowodnić, że WAGO są lepsze, katując
    prądem 4-krotnie wyższym od nominalnego. Sorry ale ja instalacji na
    115 A nie robię przewodami 2.5mm?.

    [...]

    --
    Best regards,