  • 121. Data: 2018-08-16 20:55:31
    Temat: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:5b755de7$0$613$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ale deska zwilżona. Może wodą morską? :-)

    OIDP, lekkim roztworem soli, bądź innego elektrolitu. Albo po prostu wodą.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 122. Data: 2018-08-16 22:35:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości grup

    >Bogate te kościoły :-)

    Jak sie mysli w kategorii 500 lat, to oszczedne :-)

    J.

  • 123. Data: 2018-08-16 23:10:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 10:44:53 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Jak masz zły profil wkrętaka typu krzyżak i ten profil wyłazi z
    > gniazda
    > podczas kręcenia to nie jesteś w stanie wyczuć czy śrubka jest
    > odpowiednio dokręcona czy też nie. Wtedy zrywasz gwint, bo starasz
    > się

    Właśnie tak ma być i na tym polega patent by wyskakiwał. Po to
    wymyślono takie profile by nie urywać śrub zbyt dobrym dopasowaniem
    narzędzia.

    --
    Marek

  • 124. Data: 2018-08-16 23:42:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-16 o 23:10, Marek pisze:

    > Właśnie tak ma być i na tym polega patent by wyskakiwał. Po to
    > wymyślono takie profile by nie urywać śrub zbyt dobrym dopasowaniem
    > narzędzia.

    Kup wkrętaki o właściwym profilu, sprawdź i nie pisz bzdur.

  • 125. Data: 2018-08-17 02:50:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przyklad zminnej dziedziny techniki. Aluminium i jego stopy sa malo odporne na
    pelzanie. Stopy troche odporniejsze od czystego Glinu ale tylko troche. Aluminiowa
    glowica i aluminiowy blok w silniku skrecone sa stalowymi srubami. Wedlug Twojej
    teorii o pelzaniu glowice powinno sie dociagac codziennie. A najczesciej fabryczne
    skrecenie wystarcza na zalozona przez fabryke zywotnosc liczona w latach uzytkowania
    silnika. Myk jest w sile z jaka sie dokreca sruby mocujace glowice do bloku. Ma byc
    taka jak konstruktor policzyl. Jak ktos dokreci na oko czyli prawie zawsze za mocno
    to bardzo szybko bedzie wymienial uszczelke pod glowica. Ale jak uzyje sily z jaka
    fabryka kaze skrecac to bedzie jezdzil i jezdzil az mu sie samochod znudzi. Tak samo
    ze skrecaniem zlaczek do przewodow. Jak uzyc za duzej albo za malej sily to bedzie
    zle. Ale jak uzyc wlasciwej to polaczenie bedzie wieczne. Byl poruszany temat
    wlasciwej koncowki wkretaka. To ze wkrety sa smiesznie naciete nie oznacza ze mozna
    je dokrecac albo wkretakiem plaski albo krzyzakowym. Oznacza ze trzeba uzyc
    dedykowanej koncowki i do niej powinno sie uzywac wkretaka dynamometrycznego.
    Oczywiscie nikt nie dokreca z wlasciwym momentem bo wkretak dynamometryczny kosztuje
    tyle co skrzynka najtanszych.

  • 126. Data: 2018-08-17 07:53:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 17:50:32 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Przyklad zminnej dziedziny techniki. Aluminium i jego stopy sa malo
    > odporne

    Świetnie, ale dyskusja jest na razie o miedzi.

    --
    Marek

  • 127. Data: 2018-08-17 08:06:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 16 Aug 2018 23:42:09 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Kup wkrętaki o właściwym profilu, sprawdź i nie pisz bzdur.

    Proponuję byś chciał się zapoznał z historią patentu, po świat
    przestał używac wkrętów z przedziałkiem a nie powtarzac poprawiaczy
    rzeczywistości, załóż jeszcze sobie berszkę na ten wkrętak.

    --
    Marek

  • 128. Data: 2018-08-17 10:28:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O miedzi tez bylo tylko nie moja wina ze jak w gimnazjum uczyli czytac ze
    zrozumieniem to na wagarach byles.

  • 129. Data: 2018-08-17 20:56:11
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-17 o 08:06, Marek pisze:

    > Proponuję byś chciał się zapoznał z historią  patentu, po świat
    > przestał używac wkrętów z przedziałkiem a nie powtarzac poprawiaczy
    > rzeczywistości, załóż jeszcze sobie berszkę na ten wkrętak.

    Bredzisz.

  • 130. Data: 2018-08-17 21:47:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Aug 2018 20:56:11 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Bredzisz.

    https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Phillips_(wkr%C4%99t
    )

    Cytat:
    "Krawędzie wkrętaka i wgłębienie krzyżowe posiadają ścianki lekko
    zbieżne, przez co ściśle do siebie przylegają. Jednocześnie kształt
    narzędzia oraz zbieżność ścianek mają na celu spowodowanie
    efektu cam-out, czyli wyślizgiwania się głowicy narzędzia po
    przekroczeniu pewnego momentu obrotowego [...] "

    A teraz odszczekaj matołku.

    --
    Marek