eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCo nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka.... › Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    From: sirapacz <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Co nowego w elektryce, czyli jak nowoczesnie podłączać gniazdka....
    Date: Thu, 16 Aug 2018 10:26:33 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    > Co chcesz modyfikować i naprawiać?
    > Takie lutowane barany jak robiłem 20 czy 30 lat temu .....

    np podpiąć się z nowym gniazdkiem

    > Jak nie jest wyposażony i nie ma wiedzy to niech nie pisze, że coś jest
    > złe, bo to nie jest problem złego osprzętu tylko braku odpowiednich
    > narzędzi i braku wiedzy.
    > Dodam, że PH2/PH3 to też niezbyt dobry wybór do osprzętu elektrycznego.
    > Z "braku laku" lepszy będzie już wkrętak płaski, bo typowo krzyżowe to
    > tylko zniszczą śruby, a operator wkrętaka będzie się mocował z tym
    > wkrętakiem.

    Zależy od wielkości łba śruby. Potrafię użyć wkrętaka spokojnie:) nie
    zmienia to faktu, że skręcane dają mi mniej pewności niż wago.
    Co kto lubi.

    > PH to standard wkrętaków krzyżowych firmy Philips
    > W elektryce jednak używa się najczęściej standardu Pozidriv, które
    > oznaczane są jako PZ
    > Natomiast płasko-krzyżowe oznaczane są jako PZ/S (Pozidriv) oraz
    > odpowiednio PH/S (Philips).
    > Aby można było prawidłowo zaciskać prawie wszystkie zaciski śrubowe
    > trzeba by się zaopatrzyć w taki komplet wkrętaków:
    > https://techmiks.pl/wkretaki-izolowane-pl-ph-pz-s-16
    0-iss-7-wera-05135961001.html
    > Philips choć rzadko, ale czasami też się zdarza. Jeżeli ktoś dużo
    > pracuje przy elektryce to warto jeszcze się doposażyć we wkrętaki PH/S
    >
    > Tu zdecydowanie polecam wkrętaki firm: Wera, Haupa, Knipex, Wiha

    z którą nie miałem problemu używając zwykłych PH (może i PZ - nie
    pamiętam teraz dokładnie - raczej ph z tych co musiałem dłubać) czy
    płaskich. Potrafiłem zerwać gwint jak już wspomniałem - nie da się tego
    zrobić przykręcając za słabo a uwierz mi, nie należę do silnych osób:)

    > Wydawałoby się, że wkrętak to prozaiczna sprawa, ale uwierz mi, że jak
    > kupisz odpowiednie narzędzia to praca staje się całkiem inna niż byle
    > czym, a kupując narzędzia dobrej firmy, posłuży ono przez wiele lat
    > nawet przy intensywnym użytkowaniu.

    Zgadzam się w całej rozciągłości - cały czas staram się doposażać i
    wyleczyłem się skutecznie z najtańszych rozwiązań.