  • 11. Data: 2010-10-18 22:16:34
    Temat: Re: Co na ptaszki?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2010 22:41:24 +0200, Jan napisał(a):

    > ======================
    > I wróble i mazurki :) Wróbel-mazurek (Passer montanus) w odróznieniu od
    > wróbla domowego, jagodnika (Passer domesticus). Mazurek praktycznie
    > zdominował PL. Domowego nie widziałem od lat...

    Domowe widzę codziennie, mazurka trudniej zobaczyć.

    God created Arrakis to train the faithful.

  • 12. Data: 2010-10-19 05:41:31
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    > stanąłem pod
    > drzewem na którym jakiś mały dzięcioł nic sobie nie robił z tego, że ja
    > stoję
    > tuż pod nim i wyszukiwał robaków w drzewie charakterystycznie dzięcioląc.
    > Myślałem, że jak wymienię akumulatorki to uda mi się cyknąć mu fotkę.
    > Dzięcioł
    > był jakieś 2 m nade mną niestety po dłuższej chwili odleciał.
    > Pytanie jak w temacie? Czy tylko wypasiona lustrzanka z odpowiednim
    > obiektywem
    > czy może dla amatora jakiś aparat z dużym zoomem?

    Mistrzowski wstęp do pytania :)))

  • 13. Data: 2010-10-19 07:32:34
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Przed moimi oknami w
    > jakiejś odległości 50 m przebiega linia średniego napięcia
    > na której często
    > przysiadają ptaki. Jak otworzę okno to się płoszą i
    > odlatują

    Może powinieneś nasmarować zawiasy w oknach? ;-))) Nie mogę
    sobie wyobrazić żeby ptak miał się wystraszyć okna
    otwieranego 50 metrów dalej ;-).
    Ale to tak na marginesie...

  • 14. Data: 2010-10-19 07:47:08
    Od: Marx <M...@n...com>

    Mysle ze minales sie z powolaniem - pisz ksiazki.
    Marx

  • 15. Data: 2010-10-19 09:34:11
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Agent" <w...@o...ue> wrote in message

    > Mistrzowski wstęp do pytania :)))

    E tam, mistrzowski. ;)

    http://www.cyberfoto.pl/hyde-park/52840-zona-mnie-zd
    radza.htm

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 16. Data: 2010-10-19 14:35:26
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    1. Na początek ustaw sobie karmnik w dobrym miejscu koło domu (światło
    etc.). Będą wróblaki, a za nimi może i drapieżniki.
    2. Nie kupuj żadnego cośtam-zooma, to pieniądze wyrzucone w błoto.
    3. Na początek lustrzankę entry-level + obiektyw 70-300, zamkniesz się w
    3000 PLN. Pozwoli Ci to zorientować się co jest ważne i w jakim kierunku się
    rozwijać (sprzęt, umiejętności).

  • 17. Data: 2010-10-19 15:08:43
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-10-18 21:19:43 +0200, "Marian Janaś"
    <m...@p...onet.pl> said:

    > Jakiś czas temu na jednym z portali żeglarskich zaanonsowano, że Ania z JK AZS
    > robi ładne zdjęcia ptaków które publikuje w klubowej galerii. Niektóre
    > ze swoich
    > prezentacji zaczyna wstępem w stylu
    > "wsiadłam do kajaka i porobiłam parę fotek".

    Zapomniała dopisać "...wyjęłam z torby sprzęt za ~30 tys. zł i zrobiłam
    kilkadziesiąt (-set) zdjęć, z których wybrałam 3". I jeszcze czegoś w
    stylu "wypracowanie takiego warsztatu zajęło mi tylko kilka lat". Jak
    chcesz robić takie zdjęcia jak Ania, potrzebujesz dość szybkostrzelnego
    lustra (z 5 fps minimum), z niezłym wysokim ISO (wszak nie zawsze
    zdjęcia się robi w dobrym świetle), z bardzo sprawnym AFem. Do tego
    jasne tele - Ania użyła do tych fot 70-200/2.8L IS z telekonwerterem
    x2, większość ptakorobów używa raczej jasnych stałek z zakresu 400-600,
    nierzadko z telekonwerterami, ceny to naście-dziesiąt tysięcy zł.
    Budżetowo coś się da znaleźć u Sigmy czy Tokiny z zakresem do 400-500
    mm, ale to dalej kilka tys. i ciemno.
    Do tego dołóż trochę czasu na opanowanie podstaw kamuflażu, skradania
    się, minimum choćby wiedzy z zakresu ornitologii itp.
    Oczywiście możesz też iść po taniości, wybierając jakieś budżetowe tele
    pokroju 70-300, ale raz że ciemno, dwa że krótko do wielu sytuacji,
    trzy - AF wolny. W każdym razie udane zdjęcie będzie wtedy kwestią łutu
    szczęścia.

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-10-19 20:09:42
    Od: "Marian Janaś" <m...@p...onet.pl>

    Robert J napisał
    > Może powinieneś nasmarować zawiasy w oknach? ;-))) Nie mogę
    > sobie wyobrazić żeby ptak miał się wystraszyć okna
    > otwieranego 50 metrów dalej ;-).
    > Ale to tak na marginesie...

    Podejrzewam, ze to nie jest sprwa hałasu a refleksów światła odbitego od szyb
    okiennych podczas ruchu otwierania okna.

    Pozdrawiam Marian Janaś

  • 19. Data: 2010-10-19 20:15:24
    Od: "Marian Janaś" <m...@p...onet.pl>

    Marx napisał
    > Mysle ze minales sie z powolaniem - pisz ksiazki.

    Dziękuję za uznanie. Mam za sobą debiut w "Żaglach"

    Marian Janaś