  • 11. Data: 2013-02-08 12:32:57
    Temat: Re: Co mi da przejście z 4GB ram na 8?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 11:47, Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > przyspieszeniem bym nie przesadzał - czapki z głowy sam TEMP i cache na
    > ramdysku nie zrywa, zresztą cała przeglądarka w wersji portable też
    > (choć jest szybciej - używam choćby ze względu na prywatność - wraz z
    > wyłaczeniem cache cała historia, cookies itp idzie w niebyt w
    > odróżnieniu od przeglądarki odpalanej z HDD).

    > Te "kolubryniaste programy" w przypadku 95% userów nazywają się GRY.
    > Powoli nowe topowe produkcje zaczynają wymagać 8 GB RAM + 2 GB VRAM, ba
    > nawet dla top wydajności zalecają 16 GB - takie czasy i ekstremalnie

    Tak z ciekawości, podasz kilka tytułów gier które wykorzystają
    więcej niż 4GB RAMu.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2013-02-08 13:48:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Feb 8, 11:47 am, Michal <s...@d...mailexpire.com>
    wrote:
> [...]
    > Powoli nowe topowe produkcje zaczynają wymagać 8 GB RAM + 2 GB VRAM, ba
    > nawet dla top wydajności zalecają 16 GB - takie czasy i ekstremalnie

    Z gierek to odpalam jakieś starocie które jeszcze mi na athlonie
    hulały więc to nie problem.
    Ale ja potrafię czasem system zamulić przeglądarką, bo mam w zwyczaju
    klikać "przywróć ostatnią sesję" gdzie nawarstwia się
    czterdziestapiąta zakładka która jest mi niezbędnie do życia
    potrzebna. Do tego jak odpalę cada i jeszcze jakiś programik do
    symulacji pól to jest padaka na całego :>

    L.

  • 13. Data: 2013-02-08 14:30:02
    Od: "Piotr B. \(pb2004\)" <p...@n...pl>

    >Tak z ciekawości, podasz kilka tytułów gier które wykorzystają
    >więcej niż 4GB RAMu.

    Nawet gdyby nie istniały przy 4GiB RAM nawet program wykorzystujący tylko
    2GiB znacząco spowolni system.

    --
    Piotr Borkowski

  • 14. Data: 2013-02-08 15:45:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-08 14:30, Użytkownik Piotr B. (pb2004) napisał:

    > Nawet gdyby nie istniały przy 4GiB RAM nawet program wykorzystujący
    > tylko 2GiB znacząco spowolni system.

    Może i tak, tyle że gra to nie jest program w trakcie używania którego
    wykorzystuje się jeszcze inne pamięcio i procesoro żerne czynności.
    Jak ostatnio sprawdzałem gry które miałem pod ręką to zajmowały
    tylko 2GB RAMu. Ale generalnie graczem nie jestem i możliwe że
    akurat gier które zajmują więcej niż 4GB RAMu nie spotkałem.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2013-02-08 17:00:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-08 11:47, Michal pisze:
> [...]
    > przyspieszeniem bym nie przesadzał - czapki z głowy sam TEMP i cache na
    > ramdysku nie zrywa, zresztą cała przeglądarka w wersji portable też
    Jednak czas dostępu w ramdisku jest wielokrotnie lepszy niż do hdd, a
    nawet ssd. A to że niekoniecznie musi się to przekładać na wizualny
    efekt to wiadomo, różnie bywa, różnie są programy pisane, nie sama
    szybkość dysku/ramu się liczy, skoro program np podczas startu najpierw
    sprawdza aktualizacje przez internet ;) to wczytanie go o 0.2s szybciej
    nie zmieni 10s oczekiwania na update-server

> [...]
    > Błąd. Przy usypianiu hybrydowym pamięć nie jest zapisywana na dysk jak
    > przy zwykłym. Mając podłączonego UPSa używam namiętnie i bardzo sobie
    > chwalę - jedna z najfajniejszych cech Win7 po zmianie z XP. Oczywiście
    > coś za coś - jak nie ma się podtrzymywania to przy zaniku napięcia traci
    > się nie zapisane na HDD dane, ale przy UPSie można praktycznie to
    > pominąć bo pobór prądu w stanie hibernacji hybrydowej jast praktycznie
    > taki sam jak przy soft off ATX (na liczniku poboru wyszło mi ~2W różnicy
    > przy 4 modułach dwustronnych DDR3 obsadzonych na mobo).
    Chyba to ty coś mylisz. Sama nazwa "hybrydowe" odnosi się do tego, że
    jest podwójne usypianie - przez zrzut na dysk jak przy hibernacji, a po
    tym stan S3 czyli podtrzymanie w RAM. Gdy po obudzeniu się komputera w
    RAM jest to co miało być - to startuje od razu. Jak zaniknie zasilanie -
    to to samo mamy na dysku zahibernowane, i wstaje tak samo tylko chwilę
    dłużej. Inaczej to jest zwykły "suspend S3", który istniał w czasach
    przed-XP od dawna.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2013-02-08 17:04:11
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-08 11:28, Piotr B. (pb2004) pisze:
    > Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    >>

    > Powyższe nie jest prawdą. Jeśli wystąpi spowolnienie to będzie ono
    > minimalne. Windowsy 6.X zapisują do pliku hiberfil.sys tylko część
    > używanej pamięci RAM. Przy 4 i 8 GiB w większości przypadków przy
    > hibernacji musi być zapisane grubo mniej niż 3GiB.

    A to może mocno zależeć od użytkowania komputera, uruchamianych
    programów itp. Teoretycznie zrzut do hiberfil.sys jest tylko tej części
    pamięci, która coś zawiera, i jeszcze chyba jest kompresowany, ale w
    praktyce, po np całym dniu (lub kilku) pracy na laptopie z 8GB ramu -
    zrzuca mi hiberfil.sys o wielkości ~6-7GB na dysk. Byćmoże jakieś
    programy nie czyszczą skutecznie ramu po sobie, albo windows
    nieprawidłowo takie strony dawno zwolnione zapisuje... Przy dysku
    laptopowym, który ledwo wyciąga 80-100MB/s - trwa to dobre półtory-dwie
    minuty.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2013-02-08 19:50:17
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Tak z ciekawości, podasz kilka tytułów gier które wykorzystają
    > więcej niż 4GB RAMu.

    A musi być gra? Wystarczy wirtualna maszyna. Lub dwie.
    Przem

  • 18. Data: 2013-02-09 00:22:51
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-08 17:00, BartekK pisze:

> [...]
    > sprawdza aktualizacje przez internet ;) to wczytanie go o 0.2s szybciej
    > nie zmieni 10s oczekiwania na update-server

    Zgadza się, ale spodziewałem się o wiele większego przyspieszenia
    wynikającego z pracy na RAMdysku. Najgorsze jest to, że część programów
    dla których aż się prosi praca na ramdysku (np: baly kluczy Bitcoin
    mające po 6 GB i bardzo intensywnie mielące HDD/zarzynające SDD
    odmawiają miewają pod NT 6.x stałe miejsca w RoamingProfiles i co gorsza
    nie działają przez odesłanie tego katalogu do Ramdysku przez NTFS
    junction :/

    > Chyba to ty coś mylisz. Sama nazwa "hybrydowe" odnosi się do tego, że
    > jest podwójne usypianie - przez zrzut na dysk jak przy hibernacji, a po
    > tym stan S3 czyli podtrzymanie w RAM.

    Masz rację - mój błąd. Dzięku UPSowi zawsze to wyłączam, zwłaszcza na
    maszynach z 16+ GB RAM, bo choć nie zawsze tyle zapisuje przy
    hibrernacji, to jednak tyle sobie allokuje na partycji systemowej, a
    przy podtrzymywaniu S3 przez UPS można spokojnie wyłączyć zrzut na HDD.

    --
    /MB

  • 19. Data: 2013-02-09 00:28:44
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-08 12:32, RadoslawF pisze:

    > Tak z ciekawości, podasz kilka tytułów gier które wykorzystają
    > więcej niż 4GB RAMu.

    Wszystko na najnowszym Frostbite + FC3/MP3 wymaga do dobrego działania
    maszyny z więcej niż 4 GB RAM dla wymaksowanych ustawień. Nie znaczy to
    że sama gra allokuje 4+ GB RAM, ale na systemach z 4GB RAM pod NT 6.x
    działa po prostu kiepsko, bo sam system potrzebuje dla siebie i
    koniecznych programów (IS, sterowniki z nakłądkami w NET) prawie 2GB RAM
    na dzień dobry. Do maksymalnych ustawień Max Payne 3 wręcz przebąkują o
    16 GB RAM, choć nawet na 8 GB działa OK. W 2013 r. ta tendencja na pewno
    będzie postępować przy obecnej podaży RAM - 4 GB na system do gier to
    IMHO mało.

    --
    /MB

  • 20. Data: 2013-02-09 01:01:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-09 00:28, Użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > 16 GB RAM, choć nawet na 8 GB działa OK. W 2013 r. ta tendencja na pewno
    > będzie postępować przy obecnej podaży RAM - 4 GB na system do gier to

    Mam wątpliwości, widziałem Medal of Honor: Warfighter i jedną z NFS
    i zabierały tylko 2 z 8GB RAM dostępnych. Ale sprawdzę to jeszcze,
    może faktycznie coś mi się pomyliło.