eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo lepsze? Starsze Audi 80 vs Nowszy Peugeot 306Re: Co lepsze? Starsze Audi 80 vs Nowszy Peugeot 306
  • Data: 2010-03-30 09:32:21
    Temat: Re: Co lepsze? Starsze Audi 80 vs Nowszy Peugeot 306
    Od: The_EaGle <e...@j...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Art. pisze:
    > Mam dylemat.
    ...
    > - Audi 80 B4 powiedzmy, rocznik 1994, benzyna+LPG 1.8 lub 2.0 albo 1.9 TD
    > - Peugeot 306 hatchback/sedan, rocznik 1998-1999, benzyna+LPG 1.5 lub
    > 1.6 albo 1.9 TD

    Oczywiście że peugeot 306.

    Audi z tego okresu będzie miało przebieg z pół miliona kilometrów i z
    dużą dozą prawdopodobieństwa uczestniczyło w kilku wypadkach. Dodatkowo
    praktycznie nie masz szans na znalezienie egzemplarzu nie naprawianego
    przez wiejskiego mechanika z młotkiem w lewej i brudną szmatą w prawej
    ręce. Takie połączenie to najgorsze co możesz spotkać.

    Pug za to jest samochodem prostym i tanim w eksploatacji. Ta sama
    konstrukcja przejeździla kilka lat wiecej w xsarze i też ludzie którzy
    tym sie poruszali chwalą sobie te samochody.

    Najbardziej newralgiczną częscią jest tylna oś z belka samoskrętna (po
    FC w 1997r).
    Kupując ten samochód zwróć uwagę na tylne koła muszą stać pionowo
    a nie pod kątem. A wieć tak: | | a nie tak / \ . Ten drugi przypadek
    oznacza że masz do wymiany już nie tylko łożyska ale i całą tylną belkę.
    Zwykle belka zużywa się koło 100tyś km i trzeba wymienić łożyska jak
    ktoś tego nie zrobi to szlag trafi całą belkę. Trzeba tego pilnować.
    Choć nie jest to reguła ja miałem spokój nawet przy 250tys jak
    sprzedawałem ten samochód a do belki nikt sie nie dotykał a łożyska nie
    wymagały wymiany. Bardziej narażone na uszkodzenia są ci którzy worzą w
    bagażnikach dużo ciężkich klamotów i oczywiście model kombi.

    Szczególnie polecam diesla XUD9 1.9D 71KM lub 1.9 TD 90KM. Rzadko ale
    możesz trafić także 1.8D XUD7 64KM.
    Generalnie te silniki są bardzo trwałe i przebiegi 500tys km nie są
    rzadkością bez żadnych remontów. W moim przypadku przy 250tys km nie
    miałem żadnych ubytków olejów po między wymianami a sprawdzenie
    ciśnienia sprężania wykazywało normę fabryczną.

    Jeżeli chodzi o własności jezdne puga to są one stosunkowo dobre jak na
    samochód z tego okresu, generalnie auto trzyma się drogi i nie przechyla
    do czasu jak działa tylna oś kiedy zakres skrętu się skończy auto
    zaczyna przechylać się. Dlatego dla 90% kierowców wrażenie jest takie że
    samochód ładnie trzyma się drogi i jest to prawda do pewnego momentu.

    Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to możesz 1.6 lub 2.0 bo 1.4 to
    najgorszy pomysł do tego auta.

    Podsumowując, auto bardzo proste w naprawie co znaczy tanie w
    eksploatacji. Nie mylić z naprawą u mechaników z Koziej Wólki bo kiedyś
    będąc u takiego nie posiadał odpowiednich kluczy aby odkręcić
    zbiorniczek wyrównawczy. Szczególnie diesle z przebiegiem 200tys i
    więcej nie stanowią żadnego problemu ważne aby auto było zadbane i
    prawidłowo eksploatowane o co dość łatwo przy zakupie tego modelu.

    Pozdrawiam
    Rafał




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: