-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: The_EaGle <e...@j...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Co lepsze? Starsze Audi 80 vs Nowszy Peugeot 306
Date: Tue, 30 Mar 2010 09:32:21 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 60
Message-ID: <hos9e6$vkl$1@news.onet.pl>
References: <horh70$6qp$1@news.agh.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 82.177.17.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1269934342 32405 82.177.17.4 (30 Mar 2010 07:32:22 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Mar 2010 07:32:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <horh70$6qp$1@news.agh.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2268212
[ ukryj nagłówki ]Art. pisze:
> Mam dylemat.
...
> - Audi 80 B4 powiedzmy, rocznik 1994, benzyna+LPG 1.8 lub 2.0 albo 1.9 TD
> - Peugeot 306 hatchback/sedan, rocznik 1998-1999, benzyna+LPG 1.5 lub
> 1.6 albo 1.9 TD
Oczywiście że peugeot 306.
Audi z tego okresu będzie miało przebieg z pół miliona kilometrów i z
dużą dozą prawdopodobieństwa uczestniczyło w kilku wypadkach. Dodatkowo
praktycznie nie masz szans na znalezienie egzemplarzu nie naprawianego
przez wiejskiego mechanika z młotkiem w lewej i brudną szmatą w prawej
ręce. Takie połączenie to najgorsze co możesz spotkać.
Pug za to jest samochodem prostym i tanim w eksploatacji. Ta sama
konstrukcja przejeździla kilka lat wiecej w xsarze i też ludzie którzy
tym sie poruszali chwalą sobie te samochody.
Najbardziej newralgiczną częscią jest tylna oś z belka samoskrętna (po
FC w 1997r).
Kupując ten samochód zwróć uwagę na tylne koła muszą stać pionowo
a nie pod kątem. A wieć tak: | | a nie tak / \ . Ten drugi przypadek
oznacza że masz do wymiany już nie tylko łożyska ale i całą tylną belkę.
Zwykle belka zużywa się koło 100tyś km i trzeba wymienić łożyska jak
ktoś tego nie zrobi to szlag trafi całą belkę. Trzeba tego pilnować.
Choć nie jest to reguła ja miałem spokój nawet przy 250tys jak
sprzedawałem ten samochód a do belki nikt sie nie dotykał a łożyska nie
wymagały wymiany. Bardziej narażone na uszkodzenia są ci którzy worzą w
bagażnikach dużo ciężkich klamotów i oczywiście model kombi.
Szczególnie polecam diesla XUD9 1.9D 71KM lub 1.9 TD 90KM. Rzadko ale
możesz trafić także 1.8D XUD7 64KM.
Generalnie te silniki są bardzo trwałe i przebiegi 500tys km nie są
rzadkością bez żadnych remontów. W moim przypadku przy 250tys km nie
miałem żadnych ubytków olejów po między wymianami a sprawdzenie
ciśnienia sprężania wykazywało normę fabryczną.
Jeżeli chodzi o własności jezdne puga to są one stosunkowo dobre jak na
samochód z tego okresu, generalnie auto trzyma się drogi i nie przechyla
do czasu jak działa tylna oś kiedy zakres skrętu się skończy auto
zaczyna przechylać się. Dlatego dla 90% kierowców wrażenie jest takie że
samochód ładnie trzyma się drogi i jest to prawda do pewnego momentu.
Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to możesz 1.6 lub 2.0 bo 1.4 to
najgorszy pomysł do tego auta.
Podsumowując, auto bardzo proste w naprawie co znaczy tanie w
eksploatacji. Nie mylić z naprawą u mechaników z Koziej Wólki bo kiedyś
będąc u takiego nie posiadał odpowiednich kluczy aby odkręcić
zbiorniczek wyrównawczy. Szczególnie diesle z przebiegiem 200tys i
więcej nie stanowią żadnego problemu ważne aby auto było zadbane i
prawidłowo eksploatowane o co dość łatwo przy zakupie tego modelu.
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.10 09:40 Waldek Godel
- 30.03.10 09:51 to
- 30.03.10 10:14 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 30.03.10 15:22 hamberg
- 30.03.10 15:47 krzysiek82
- 30.03.10 19:04 Art.
- 30.03.10 20:39 The_EaGle
- 30.03.10 21:39 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 30.03.10 22:03 Artur Maśląg
- 30.03.10 23:41 Adam Płaszczyca
- 30.03.10 23:41 Adam Płaszczyca
- 31.03.10 00:31 Art.
- 31.03.10 01:28 Art.
- 31.03.10 05:54 Karolek
- 31.03.10 05:54 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze