  • Data: 2011-11-06 15:26:30
    Temat: Re: Co kupić - nieco lepsza idiot camera
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jarek" <j...@n...pl> wrote:

    >> Wstępna selekcja wg parametrów:
    >> http://www.dpreview.com/products/search/cameras#crit
    erias=SpecsCoreParams%2CSpecsManualFocus%2CSpecsISOR
    angeSearch%2CSpecsUncompressedFormatNew%2CSpecsWhite
    BalanceOverrideCustom%2CSpecsImageStabilizationNew&i
    ncludeDiscontinued=No&sort=newestFirst&view=list&pag
    e=1&paramSpecsCoreParamsBodyType=LargeSensorCompact%
    2CRangefinder%2CMirrorless%2CSLRLike%2CCompact&param
    SpecsManualFocus=Yes&paramSpecsISORangeSearchMin=400
    &paramSpecsISORangeSearchMax=3200&paramSpecsISORange
    SearchIncludeBoosted=No&paramSpecsUncompressedFormat
    New=RAW&paramSpecsWhiteBalanceOverrideCustom=Yes&par
    amSpecsImageStabilizationNew=sensor-shift%2Coptical

    > Jak się okazuje znalezienie idiot camery z ręcznym zoomem jest trudne.
    > W zasadzie tylko Fuji HS20 wchodzi w grę.
    >
    > Z ciekawszych propozycji znalazłem Samsung EX1 - trochę mały zoom (3x)

    Pewnie za to dobrze skorygowany. No i światło zachęcające...

    Hiperzoomy (bo zapomniałem, że tu szkło przyspawane i koniecznie
    trzeba brać je pod uwagę :) nie dość, że często słabe na obydwu końcach,
    to jeszcze ciemne i wymuszające małą matrycę = komplet wad przy foceniu
    w świetle zastanym.

    Zdaje się, że to Panas LX3 zaczął segment kompaktów miłych dla
    fotoamatorów - sensowna matryca, jasne, nieprzesadzone z zoomem szkło.
    Ten Samsung należy do puli jego klonów, więc jeśli nie ten, to może jest
    jeszcze coś podobnego. Ogólnie bardzo miły kierunek do przyjemnego
    fotografowania w sensownej jakości i bez napinania się na torbę gratów.
    Np. Panas. LX5 ma bardzo użyteczny zakres zooma eq. 24-90 - można
    pozazdrościć szerokiego kąta. ;) (a i portretówka przy f:3.3 jako taka
    z niego będzie):
    http://www.dpreview.com/reviews/q42010highendcompact
    group/

    > ale podobno szkło ma niezłe. Ktoś może robił tym zdjęcia ?

    No ja właśnie nie - jeszcze nie miałem z takimi miłymi kompakcikami
    do czynienia, trzeba więc zajrzeć do archiwum - były tu już wypowiedzi
    posiadaczy.

    pozdrawiam

    [mr.]