  • Data: 2012-07-02 17:57:17
    Temat: Re: Co kieruje lud?mi?
    Od: "JoteR" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "jadryś" napisał:

    > Czy zdajesz sobie sprawę z tego że sporo niewolników w obronie swojego
    > pana gotowych było oddać swoja życie.

    Rany boskie! A ja głupi myślałem, że podpisałem umowę na świadczenie usług
    telecośtam. To mówisz, że jak przyślą wici, mam siadać razem z czeladzią na
    koń?

    > Ale czy to coś zmienia w zdefiniowaniu niewolnictwa?

    Niczego nie zmienia. Co i tak nie ma znaczenia, bo definicja niewolnictwa
    nijak nie przystaje do faktu podpisania umowy o świadczenie usług. I - w
    odróżnieniu od niewolnika czy inszego kamerdynera - nie ja je świadczę IM,
    tylko ONI (znowu!) mnie ;->

    > A także to że Ty swiadomie i z rozmysłem zaprzedałeś swoją wolność

    Po raz n-ty pytam - wolność czego? Tylko konkretnie poproszę.

    > Tak, ciekawy jestem co jesteś w stanie zrobić takiemu np. Polsatowi który
    > zajmuje Ci kaucję za sprzęt zarzucając uszkodzenie dekodera?.

    Jaka kaucja? Jaki dekoder? Jaki Masaj?

    > Polsat robił to "z urzędu" obciążając wszystkich którzy rezygnowali z jego
    > usług... To było moje ostatnie doładowanie w Orange.

    Zepsułeś Polsatowi dekoder i obraziłeś się na Orange?

    > Niestety nie mam aż tak dużej wyobraźni co do miana jakim mógłbym nazywać
    > abonamenciarzy, a także sumienia dla tych co to sadzą że coś od swojego
    > pana dostają. Czymś nieludzkim byłoby ich utwierdzać w przekonaniu że są
    > wolnymi ludźmi.

    Przepraszam, ale powyższy wywód przypomina mi jako żywo tezy zawarte w
    podręcznikach MTRS-u [*], przedstawiające stosunki społeczno-ekonomiczne w
    krajach spoza RWPG.

    [*] MTRS - Marksistowska Teoria Rozwoju Społecznego, przedmiot niegdyś
    obowiązkowy na pierwszym roku Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych
    UW.

    JoteR