  • Data: 2010-01-30 22:30:54
    Temat: Re: Co jest nie tak z Rav4?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Irek N. pisze:
    > Wszystko, co mialo jakis system dohamowujacy kola przy poslizgu
    > wymiekalo znacznie wczesniej, niz
    >
    > Ale dlaczego? Powodem jest to, że nie ma żadnej synchronizacji pomiędzy
    > kołami? Oczywiste wydaje się, że wszystkie z blokadami rządzą (w tym
    > jedynym przypadku, gdzie zależy nam tylko na sile pociągowej i nie mamy
    > problemu ze skręcaniem czy różnicami w drodze poszczególnych kół). Czy
    > aż tak dużo tracimy przez przypadkowe w końcu uślizgi wszystkich kół?
    > Czyli co, Haldex z blokadą mostów był by w takim teście nie do pokonania?

    Nie do pokonania będzie w pełni zblokowany napęd 4x4, czyli każde z
    czterech kół obraca się z tą samą prędkością. Wtedy to idzie do przodu
    jak czołg.

    Nie wiem czy jakikolwiek model (poza własnymi wydumkami) ma taki napęd.

    Z takich które można znaleźć w seryjnych autach to dostępne są np.
    blokady środkowego mostu, czasami chyba też tylnego.

    > A tego właśnie nie rozumiem, dogadali się, boją się nawzajem czy po
    > prostu nie ma co testować bo rozwiązanie takie samo?

    Z drugiej strony takie testy to też coś pokażą, ale w sumie nie ma
    pewności co to jest.
    Bo różnych testów można wymyślać całą masę, w jednych wygra jeden napęd,
    w innych drugi i co?