-
Data: 2019-12-15 22:13:06
Temat: Re: Co dolega programowaniu obiektowemu
Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 22:05:19 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 21:57:06 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 21:29:46 UTC+1 użytkownik fir napisał:
> > > W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 19:36:12 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
> > > > On Sunday, December 15, 2019 at 4:03:24 PM UTC+1, Borneq wrote:
> > > > > Yegor Bugayenko - What's Wrong with Object-Oriented Programming?
> > > > > https://www.youtube.com/watch?v=GMrjuuczZkQ
> > > > > EO, the Programming Language: https://github.com/yegor256/eo
> > > >
> > > > Myślałem że programowanie obiektowe to sam lukier. Mogę poprosić o kilka
> > > > zdań skrótu z sedna tych materiałów?
> > > >
> > >
> > > rzucilem na to okiem ale te argumenty tam nie sa nieststy zbyt kluczowe, sa to
pewne dalsze argumenty opowiadajace jak praktyczny OOP rozmija sie z teoretycznym OOP
(zakladajac troche blednie ze teoretyczne oop jest dobre - zalezy co by to mialo byc)
i jest kilka smiesznych cytatow znanych figur, ze np OOP jest solidnym sposobem do
pisania sphagetti code, czy tez jest sposobem na pisanie solidnego sphagetti (co jest
prawdą jesli rozumiec solidny dosyc metaforycznie)
> > >
> > > bardziej poprawnym argumentem na krytykowanie dlaczego opp to szit jest moim
zdaniem powiedzenie ze oop to sposob na tworzenie 'boilerplate' code i ze nie
upraszcza tylko gmatwa - a jeszze dokladniej mowiac to w OOP jest zle co oddziela go
od programowanie modulowego i hipermodulowego (hipermodulowe to moj wlasny wynalazek)
bo modulowosc (taka jak np w postaci .dll jest pozbawiona tych fundamentalnych wad)
> > >
> > > [jeszcze dopowiadajac co jest zle w OOP wiaze sie z ciaganiem wskaznikow bo
normalnie jesli chcesz dzilic kod na jednostki (metodami modulowymi i
hipermodulowymi) nei potrzebujesz ciagac zadnych wskaznikow i wtedy jest ok)
> >
> > kiedys podawalem jak rozne rzeczy wygladaja w paradygmacie ktory nazywam
hipermodulowym (mojego autorstwa/odkrycia/wymyslu):
> >
> >
> >
> >
> > void main()
> > {
> > Character alan, barry; //dwa moduly
> >
> > alan.hp = 100; //zdrowie potaci
> > alan.hit_strength = 10; //sila ciosu
> >
> > barry .hp = 110;
> > barry.hit_strenght = 9;
> >
> > alan hit barry;
>
>
> przy okazji tutaj wyzej to allan hit barry jak ktos by sie upieral moglby zapisac
>
> alan.hit(barry)
>
> (w poprawionym c przekazujesz struktury moduly przez adres implicite, tak ze barry
nie idzie przez wartosc) ale tez w poprawionym c doszedlem do koncepcji ze
> te kropki nawiasy i przecinki mozna dawac opcjonalnie do wyboru dla programisty
> n zamiast pisac
>
> print(1,2,3);
> moze alternatywnie pisac
> print 1,2,3
> print(1 2 3)
> albo
> print 1 2 3
>
> tak ze z tego wynika ze mozna pisac najprawdopodobniej w uproszczeniu
>
> barry hp = 110
> barry hit_strenght = 9
>
drobna uwaga czy te pola ktore sa wartosciami mozna by tez inicalizowac jak
barry hp(110)
barry hit_strenght(9)
alan hit barry
co czaem mogloby byc moze lepsze bo ten znak = wydaje sie czasem ordynarny
jest tez opcja
barry hp 110
barry hit_strenght 9
alan hit barry
i sam chyab jestem zdanie ze pewnie nalezy to zostawuc do wyboru dla programisty, w
zaleznsoci od stylu pisania jaki mu sie podoba
tez niby to przypomina troche c++ gdzie
o ile pamietam mozna pisac
int x(10);
//choc o ile pamietam nie mozna int x 29
ale mam nadziej ze widac ze tutaj test to co pisze zrobione w supelnie innym
'architektonicznym' konkekscie, wiec niektore zbieznosci sa tu raczej jakby jedynie
przyadkowe (co nawet widac imo)
> alan hit barry
>
> jak ktos chce porownac roznice miedzy tym a jakims OOPem w jawie czy c++ to moze
sobie porownac w tym alebo w bardziej skomplikowanych wypadkach
>
> (dodam ze w u mnie mozna z modulow robic tablice np
>
> Character soldier[100];
>
> soldier[3] hit soldier[4];
>
> i reszte sztuczek z traktowaniem modulow w pelni jak typy wbudowane (np int i
reszta)
>
>
>
>
> > //spowoduje barry.hp-=alan.hit_strength
> >
> > }
> >
> > gdzie definicja modulu Charater
> >
> >
> > module Character
> > {
> > int hp;
> > int hit_strenght;
> >
> > void hit(Charater whom)
> > {
> > whom.hp -= hit_strength;
> > }
> > }
> >
> > roznice miedzy OOP 'niby nie takie duze' ale jednak ogromne...
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.19 23:51 M.M.
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
Najnowsze wątki
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-29 Łożysko ślizgowe - jaki olej
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-29 Warszawa => Laravel PHP Developer <=
- 2025-03-29 Re: Kompensacja mocy biernej przy 230VAC
- 2025-03-29 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-29 Warszawa => Specjalista rekrutacji IT <=
- 2025-03-28 A gdyby to był elektryk?
- 2025-03-28 Współczesny falomierz
- 2025-03-28 Rzeszów => WEBCON Developer <=
- 2025-03-28 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-28 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-03-28 Warszawa => MENA New Business Manager <=