  • 1. Data: 2012-07-30 23:16:18
    Temat: Co dobrze "ekranuje" diody IR?
    Od: Olo <o...@f...pl>

    Potrzebuję w obudowie kamery dobrze wyizolować moduł IR od reszty
    kamery, szczególnie obudowy, gdyż obecnie podczerwień ciśnie się również
    do środka i odbija elektronikę w szybce :) Czym to zrobić (zasłonić)?

  • 2. Data: 2012-07-30 23:30:01
    Temat: Re: Co dobrze "ekranuje" diody IR?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Olo wrote:

    > Potrzebuję w obudowie kamery dobrze wyizolować moduł IR od reszty
    > kamery, szczególnie obudowy, gdyż obecnie podczerwień ciśnie się również
    > do środka i odbija elektronikę w szybce :) Czym to zrobić (zasłonić)?

    Ja mam obudowy z czarnego Delrinu(R). Jak masz mało miejsca, to papier
    pokryty grafitem też dość dobrze izoluje (grafit w sprayu).

    Waldek

  • 3. Data: 2012-07-31 00:04:04
    Od: Olo <o...@f...pl>

    On 2012-07-30 23:30, Waldemar Krzok wrote:

    > Ja mam obudowy z czarnego Delrinu(R). Jak masz mało miejsca, to papier
    > pokryty grafitem też dość dobrze izoluje (grafit w sprayu).
    >
    > Waldek

    Dzięki za szybki odzew. Gdzie takie obudowy kupujesz?

  • 4. Data: 2012-07-31 00:48:44
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Olo wrote:

    > Dzięki za szybki odzew. Gdzie takie obudowy kupujesz?

    Nigdzie. Samemu robimy. Kawałek delrinu, wiertarka, frezarka i gotowe. Ale
    to tylko prototypy, jak trzeba więcej, to zamawiamy u mechanika. A skąd
    delrin bierzemy, to nie wiem, musiałbym się kolegi zapytać.

    Waldek

  • 5. Data: 2012-07-31 03:34:40
    Od: shg <s...@g...com>

    On Jul 31, 12:48 am, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    wrote:

    > Nigdzie. Samemu robimy. Kawałek delrinu, wiertarka, frezarka i gotowe. Ale
    > to tylko prototypy, jak trzeba więcej, to zamawiamy u mechanika. A skąd
    > delrin bierzemy, to nie wiem, musiałbym się kolegi zapytać.

    Na allegro są pręty z czarnego POM (mało) i poliamidu (dużo). Oba
    materiały obrabia się całkiem nieźle, no tylko że to pręt, więc dużo
    trzeba wyciać.
    Chyba w ZA Tarnów można nawet nieduże ilościa zamówić. My od nich
    bierzemy taśmy i pręty teflonowe, z tego co kojarzę to bezpośrednio,
    ale nie jestem pewien, rzadko się zajmuję takimi zamówieniami.
    Są też firmy, które tym handlują detalicznie. To mam w zakładkach:
    http://www.technozbyt.net , akurat teraz jakoś opornie działa, nie
    kupowałem u nich jeszcze, ale pamiętam, że też różne takie rzeczy
    mieli i chyba nie tylko pręty.

  • 6. Data: 2012-08-04 23:24:23
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Olo" <o...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Potrzebuję w obudowie kamery dobrze wyizolować moduł IR od reszty kamery,
    > szczególnie obudowy, gdyż obecnie podczerwień ciśnie się również do środka
    > i odbija elektronikę w szybce :) Czym to zrobić (zasłonić)?

    IR to chyba podczerwień?
    To folia aluminiowa nie wystarczy?
    Jak nie to obłożona styropianem lub pianką...
    Cokolwiek izolującego termicznie.

    To jedynie teoretycznie....
    Feromon

    PS Lub zmienić szybkę na nieodbijającą podczerwieni :))))