  • 1. Data: 2012-07-30 23:09:49
    Temat: moduły radiowe o powtarzalnym czasie propagacji?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Potrzebuję przesłać sygnał 0/1 z czujnika na odległość ~500m. Raczej
    radiowo, teren prawie otwarty ale nie wiem co może się nagle mi w nim
    zjawić- nie mam na to wpływu. Krytyczny jest czas reakcji - chodzi o
    pomiar czasu dotarcia elementu z A do B, jeśli ten czas jest różny -
    oznacza to problemy po drodze, im szybciej zostaną wykryte - tym lepiej.
    Różnica czasu rzędu 0.1s jest niedopuszczalna.

    Czy ktoś coś ... w temacie modułów OEM radiowcych na 446MHz itp pasma,
    które miałyby powtarzalne i udokumentowane równe czasy reakcji (w
    dodatku jak najkrótsze)?
    Czy zostaje mi konstruowanie foto-linii na IR/Laser i modlenie się by
    nic nie wlazło pomiędzy? (zwierze, człowiek, ptak, pająk na
    odbiornik/nadajnik?). Znaczenie ma również pobór prądu z baterii, więc
    foto-ir-pętla działająca cały czas online może się po tygodniu okazać
    zbyt prądożerna.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-07-30 23:27:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    BartekK wrote:

> [...]
    > odbiornik/nadajnik?). Znaczenie ma również pobór prądu z baterii, więc
    > foto-ir-pętla działająca cały czas online może się po tygodniu okazać

    A synchronizowane zegary nie wystarczą? Masz co prawda opóźnienie, może
    różne, ale wiesz dokładnie kiedy telegram został wysłany.

    Waldek

  • 3. Data: 2012-07-30 23:34:35
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    > Różnica czasu rzędu 0.1s jest niedopuszczalna.

    A jaka jest dopuszczalna ? To dosyć istotne czy chodzi o 100uS czy o 100 pS.

    Paweł

  • 4. Data: 2012-07-31 11:35:24
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-30 23:34, Pawel2420 pisze:

    > A jaka jest dopuszczalna ? To dosyć istotne czy chodzi o 100uS czy o 100
    0.1s jest niedopuszczalne, 0.01s już od biedy może być, a pójście w
    jeszcze większą dokładność to już nieadekwatna komplikacja i koszty
    (przy radiówce)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-07-31 12:15:12
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-30 23:27, Waldemar Krzok pisze:

    > A synchronizowane zegary nie wystarczą? Masz co prawda opóźnienie, może
    > różne, ale wiesz dokładnie kiedy telegram został wysłany.
    W sumie mogły by być, ale czy na jakimś AVR z kwarcem, w zmiennych
    warunkach termicznych (jeden koniec może walić słońce, drugi koniec w
    hali) - po paru dniach nie rozjadą mi się te zegary więcej niż wymagana
    dokładność pomiaru czasu ?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-07-31 12:27:33
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > 0.1s jest niedopuszczalne, 0.01s już od biedy może być, a pójście w
    > jeszcze większą dokładność to już nieadekwatna komplikacja i koszty (przy
    > radiówce)

    Tutaj masz to co chcesz:

    http://slandi.com.pl/strx300.html

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 7. Data: 2012-07-31 12:38:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    BartekK wrote:

> [...]
    > warunkach termicznych (jeden koniec może walić słońce, drugi koniec w
    > hali) - po paru dniach nie rozjadą mi się te zegary więcej niż wymagana

    Wziąłbym raczej MSP, bierze mniej prundu ;-). Możesz co jakiś czas
    synchronizować, wysyłając telegram w obie strony w tym samym czasie. Trzeba
    by było pomyśleć nad protokołem.

    Waldek