  • 1. Data: 2012-07-30 19:01:53
    Temat: Atmel Studio 6 i -nostartfiles
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Próbuję skompilować bootloader za pomocą Atmel Studio 6.0.1703. Projekt
    powinien być linkowany z parametrem -nostartfiles. Zaznaczam ptaszkiem w
    opcjach i to powoduje, że w katalogu Release zamiast pliku avrboot.elf
    powstaje plik startfiles. W środku widzę, że to jest elf, ale źle
    nazwany. Z linii komend wpisuję polecenie i mam ten sam efekt.

    Building target: avrboot.elf
    Invoking: AVR/GNU C Linker
    "C:\Program Files\Atmel\Atmel Studio
    6.0\extensions\Atmel\AVRGCC\3.3.2.31\AVRToolchain\bi
    n\avr-gcc.exe" -o
    avrboot.elf bootldr.o crc.o loader.o sys_startup.o usart.o
    -Wl,-nostartfiles -Wl,-Map="avrboot.map" -Wl,--start-group -Wl,-lm
    -Wl,--end-group -Wl,--section-start=.text=0x1E000 -mmcu=atmega128
    Finished building target: avrboot.elf

    "C:\Program Files\Atmel\Atmel Studio
    6.0\extensions\Atmel\AVRGCC\3.3.2.31\AVRToolchain\bi
    n\avr-objcopy.exe"
    -O ihex -R .eeprom -R .fuse -R .lock -R .signature "avrboot.elf"
    "avrboot.hex"
    C:\Program Files\Atmel\Atmel Studio
    6.0\extensions\Atmel\AVRGCC\3.3.2.31\AVRToolchain\bi
    n\avr-objcopy.exe:
    'avrboot.elf': No such file
    make: *** [avrboot.elf] Error 1

    Odznaczam -nostartfiles i projekt buduje się prawidłowo.
    Wiem, jest nowsza wersja AS, ale miałem kłopoty z kompilacją innego
    projektu, dlatego mam tą. Obu naraz się nie da zainstalować. Czy to jest
    wina toolchaina, czy ja coś poknociłem?

    --
    Michał