-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcolo
gne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.high
winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
il
Date: Wed, 7 Dec 2022 12:02:58 +0100
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.5.1
Subject: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <tmlf6q$u28$1@gioia.aioe.org> <63903bd7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
In-Reply-To: <63903bd7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 221206-4, 6.12.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 28
Message-ID: <639072e4$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.244.22
X-Trace: 1670410980 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 469 79.184.244.22:49931
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2858
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709559
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-12-07 o 08:08, cyklista pisze:
> W dniu 05.12.2022 o 20:01, T. pisze:
>> Póki co ropę się wydobywa i przerabia na wiele produktów. Podobno
>> benzyna jest - można powiedzieć - produktem ubocznym z rafinacji.
>> Wyobraźmy sobie (nie)idealny świat, w którym wszystkie silniki (albo
>> większość) zastąpiono elektrycznymi. Co w takim razie będzie się
>> działo z przerobem ropy. Na pewno wolumen spadnie, ale przecież smary
>> i asfalt będą wciąż potrzebne. Czyli co - ON i benzyna będą sztucznie
>> spalane, jak obecnie robi się to z metanem, czy coś zamiast paliw da
>> się coś z tego zrobić? Co na to powiedzą ludzie na forum obeznani z
>> chemią?
>> T.
>
> Nic się nie będzie działo, zmieniając parametry rafinacji zmieniamy
> otrzymywane produkty. Dlatego tez skoro benzyn lekkich będzie potrzeba
> mniej to się ich mniej będzie produkować w rafinacji. Oczywiście jakaś
> ilość lekkich zawsze będzie i zależna też pewnie od gatunku ropy, ale to
> można też przerabiać zarówno na jeszcze lżejsze jak i na cięższe.
> Wszystko to kwestia ceny i opłacalności
Wydawało mi się, że frakcje po rafinacji sa mniej więcej określone.
Czyli jeśli nie byłoby popytu na asfalt to trzeba by go było utylizować.
Podobnie z benzyną - rozumiem, że można ją dołączyć do sąsiedniej
frakcji, ale konkretnie do czego? Do rozpuszczalników? Tyle ich nie
potrzeba... Stąd moje pytanie. Natomiast faktycznie ktoś tu rozsądnie
odpowiedział, że można to będzie spalać w elektrowniach. W nich można w
sposób przemysłowy lepiej oczyszczać spaliny niż w przeciętnym samochodzie.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.12.22 08:26 cyklista
- 08.12.22 08:58 trybun
- 08.12.22 10:32 T.
- 08.12.22 10:34 T.
- 09.12.22 16:31 ii
- 11.12.22 18:54 trybun
- 11.12.22 22:41 robot
- 12.12.22 10:23 J.F
- 12.12.22 11:38 J.F
- 12.12.22 11:54 J.F
- 12.12.22 12:42 ąćęłńóśźż
- 12.12.22 15:34 ii
- 12.12.22 17:39 J.F
- 12.12.22 19:35 ii
- 12.12.22 19:55 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=