eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCo będzie z ropą w erze samochodów elektrycznychRe: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcolo
    gne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.high
    winds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.
    neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Date: Wed, 7 Dec 2022 12:02:58 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    Subject: Re: Co będzie z ropą w erze samochodów elektrycznych
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <tmlf6q$u28$1@gioia.aioe.org> <63903bd7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
    From: "T." <k...@i...pl>
    In-Reply-To: <63903bd7$0$567$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 221206-4, 6.12.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 28
    Message-ID: <639072e4$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.244.22
    X-Trace: 1670410980 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 469 79.184.244.22:49931
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2858
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709559
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-12-07 o 08:08, cyklista pisze:
    > W dniu 05.12.2022 o 20:01, T. pisze:
    >> Póki co ropę się wydobywa i przerabia na wiele produktów. Podobno
    >> benzyna jest - można powiedzieć - produktem ubocznym z rafinacji.
    >> Wyobraźmy sobie (nie)idealny świat, w którym wszystkie silniki (albo
    >> większość) zastąpiono elektrycznymi. Co w takim razie będzie się
    >> działo z przerobem ropy. Na pewno wolumen spadnie, ale przecież smary
    >> i asfalt będą wciąż potrzebne. Czyli co - ON i benzyna będą sztucznie
    >> spalane, jak obecnie robi się to z metanem, czy coś zamiast paliw da
    >> się coś z tego zrobić? Co na to powiedzą ludzie na forum obeznani z
    >> chemią?
    >> T.
    >
    > Nic się nie będzie działo, zmieniając parametry rafinacji zmieniamy
    > otrzymywane produkty. Dlatego tez skoro benzyn lekkich będzie potrzeba
    > mniej to się ich mniej będzie produkować w rafinacji. Oczywiście jakaś
    > ilość lekkich zawsze będzie i zależna też pewnie od gatunku ropy, ale to
    > można też przerabiać zarówno na jeszcze lżejsze jak i na cięższe.
    > Wszystko to kwestia ceny i opłacalności

    Wydawało mi się, że frakcje po rafinacji sa mniej więcej określone.
    Czyli jeśli nie byłoby popytu na asfalt to trzeba by go było utylizować.
    Podobnie z benzyną - rozumiem, że można ją dołączyć do sąsiedniej
    frakcji, ale konkretnie do czego? Do rozpuszczalników? Tyle ich nie
    potrzeba... Stąd moje pytanie. Natomiast faktycznie ktoś tu rozsądnie
    odpowiedział, że można to będzie spalać w elektrowniach. W nich można w
    sposób przemysłowy lepiej oczyszczać spaliny niż w przeciętnym samochodzie.
    T.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: