  • 231. Data: 2020-07-28 07:33:09
    Temat: Re: Co to.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-07-2020 o 01:57, mk4 pisze:

    > No i wlasnie dla takich ciezko myslacych przypadkow jak tu przez ciebie
    > zaprezentowany tworzy sie coraz wiecej rond turbinowych.
    >
    > Bo taki nie pojmie i sie bedzie do usranego konca upieral. No to ci
    > wymaluja linie zebys przestal gledzic i mogl w koncu tepo podazac za
    > tymi liniami. No ale wtedy zali sie taki na forum, co to za twor...
    >
    > Na stan umyslu widac nie ma rady  ;)

    Dokładnie.

    Do tego wchodzi taki delikwent na grupę i z uporem godnym lepszej sprawy
    poucza wszystkich, którzy akurat wiedzą jak się powinno jechać i sieje
    ferment wśród tych co już tej pewności nie mają, głosząc swoje bzdury.

    Szkoda klawiatury, bo przekonać się młotka nie da, a ktoś jeszcze
    przeczyta i w nie uwierzy.
    EOD

  • 232. Data: 2020-07-28 08:58:34
    Temat: Re: Co to. SORO.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 23:32:13 +0200, Kol99

    > Jazda po SORO, wg twojej teorii skrzyżowania, jest skomplikowana
    > i nawet niebezpieczna.

    Jest banalnie prosta, tak samo jak w przypadku każdego innego skrzyżowania,
    z tym, że bezpieczniejsza, bo wykluczony jest kolizyjny skręt w lewo.

    > 1. Trzeba ustawić się na odpowiednim pasie przed wjazdem
    > na rondo.

    Dokładnie tak samo jak przed każdym innym skrzyżowaniem! Art. 22 o tym
    wprost mówi!

    > Żeby to zrobić prawidłowo, to trzeba znać dobrze
    > trasę, którą chce się jechać.

    Bzdura. Trzeba znać dokładnie tak samo jak w przypadku gdyby tam stało
    zwykłe skrzyzowanie. Czyli nie trzeba znać wcale, wystarczy się stosować do
    istniejących przepisów. To jest właśnie kwintesencja rondoprostowacza,
    stosuje inne zasady jak trafi na rondo, pomimo że zasady są znane i takie
    same niezlależnie jaki rodzaj skrzyzowania się zastanie na drodze. Musi tak
    być, bo przepisy muszą być i są UNIWERSALNE.

    > 2. "Skręt w lewo" czyli zjazd z ronda "w lewo". Manewr taki musiałby
    > rozpocząć się
    > z pasa wewnętrznego ronda, zmienić po kolei pasy przepuszczając innych
    > i wjechać na pas zewnetrzny, z którego wolno zjechac z ronda.

    Bzdura, jeśli wszyscy się zastosują do przepisów, tj. użyją odpowiedniego
    pasa do zmiany (lub nie) kierunku, czyli skręcając w lewo wjadą z lewego,
    jadąc prosto użyją dowolnego, skręcając prawo użyją prawego, ustąpią
    pierwszeńśtwa pojazdowi który przed nimi znajduje się na skrzyżowaniu
    (dokładnie nie tak jak w przedmiotowej sytuacji gdzie cytryniak "zajął"
    sobie pas i myślał że "nabył" już sobie pierwszeńśtwo), to wszystko
    zadziała jak w zegarku.

    Stosując twoje "teorie" wyssane z palca i nie mające podstaw w przepisach,
    skręcający w lewo na skrzyżowaniu jadący zewnętrznym pasem doprowadza do
    toru kolizyjnego z innymi pojazdami. Dokłądnie tak jak zrobił to
    cytryniarz, i to pomimo namalowania takim tępym baranom strzałeczek.

    > Trzeba jeszcze wiedzieć, czy to będzie "skręt w lewo", czy nie.
    > Często da się to ustalić dopiero patrząc na mapę, lub przejezdzając
    > skrzyżowanie kilka razy.

    Jeśli musisz wiedzieć takie rzeczy wcześniej i potrzeujesz paru przejazdów,
    to poważnie, jeśli posiadasz prawojazdy, jako kolejny już, lepiej je oddaj
    -- bo stanowisz zagrożenie na drodze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 233. Data: 2020-07-28 09:00:02
    Temat: Re: Co . Skrzyżowanie.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jul 2020 22:39:29 +0200, Kol99

    > To znaczy, że przecinają się tylko w twojej wyobraźni,
    > czyli rondo nie jest jednym skrzyżowaniem.

    W takim razie czekam aż podasz przepis/definicję że SORO to zestaw
    skrzyżowań a nie jedno i to samo skrzyżowanie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 234. Data: 2020-07-28 09:04:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello yabba,

    Tuesday, July 28, 2020, 4:00:53 AM, you wrote:

    > Dwie ciekawostki z dziedziny rond w Polsce
    > Największe rondo, na którym nie widać gdzie będzie nasz wybrany zjazd z
    > ronda, a środkowy pas umożliwia jazdę w kółko.
    > https://www.google.pl/maps/@51.6625222,16.0860961,27
    8m/data=!3m1!1e3
    > Rondo o najbardziej wygiętym kształcie.
    > https://www.google.pl/maps/place/%C5%BBaga%C5%84/@51
    .6176099,15.3143547,139m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x4
    708a6a0fb8aed2f:0xaf7b6015bb7dd014!8m2!3d51.6178445!
    4d15.3248325

    Rondo we wiosce, łączące 8 dróg:
    https://www.google.pl/maps/place/Pok%C3%B3j/@50.9025
    053,17.8363695,233m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471041
    3340584871:0x408f279bb243127c!8m2!3d50.9040233!4d17.
    8430924

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 235. Data: 2020-07-28 10:18:15
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    > Mon, 27 Jul 2020 23:32:13 +0200, Kol99

    > Bzdura. Trzeba znać dokładnie tak samo jak w przypadku gdyby tam stało
    > zwykłe skrzyzowanie.

    Nie, nie tak samo.
    Przy zwykłym skrzyżowaniu, jeszcze przed wjazdem z daleka
    widać jaki jest układ skrzyżowania i bez problemów można wybrać
    odpowiedni pas do wjazdu na skrzyżowanie.
    Przed rondem najczęściej nie widać ile jest ulic i z której strony
    dochodzą. Dla nie znających ronda może być problem, którym pasem
    wjezdżać na rondo zgodnie z twoją teorią ronda.

> [...]
    > jadąc prosto użyją dowolnego, skręcając prawo użyją prawego, ustąpią
    > pierwszeńśtwa pojazdowi który przed nimi znajduje się na skrzyżowaniu,

    Zgadza się, wszystko zadziała, tylko niepotrzebnie komplikuje się
    i stwarza dodatkowe zagrożenie.

    Według twojej teorii ronda przy "skręcie w lewo", należy przepuścić
    wszystkie pojazdy i zająć pas wewnętrzny ronda.
    To może spowalniać ruch pojazdów wjeżdżających na rondo.

    Według PoRD przy "skręcie w lewo" można wjechać na rondo prawym pasem
    i może, ale nie musi wystąpić potrzeba przepuszczania jadących innymi
    pasami.
    Ruch nie jest zwalniany.

    Zjeżdżając z ronda, według twojej teorii, należy zmienic pas z wewnetrznego
    na zewnętrzny, bezpośrednio przed zjazdem, czyli przepuscić wszystkie
    pojazdy jadące innymi pasami. To moze tamowac ruch i nie zawsze
    jest bezpieczne.
    Jadąc zgodnie z PoRD skręcając "w lewo", wolno zmienić pas z wewnętrznego
    na zewnętrzny w dowolnym miejscu ronda, co poprawia płynność i
    bezpieczeństwo jazdy.

    Według twojej teorii ronda należy włączyć prawy kierunkowskaz przed
    rondem, migać nim mijając drogę po prawej stronie, dalej jechac
    rondem, zjechac z ronda po przejechaniu około 1/4 obwodu ronda
    i wtedy wyłączyć kierunkowskaz.
    Śmieszne tylko trochę, ale niebezpieczne, bo migasz prawym, ale nie
    zjeżdżasz z ronda.

    Według twojej teorii ronda, skręcając "w lewo", należy włączyć lewy
    kierunkowskaz przed wjazdem na rondo, migać lewym jadąc dookoła ronda,
    podczas zmiany pasa z wewnętrznego na zewnętrzny też migać lewym
    chociaż zmienia się pasy jadąc w prawo. Następnie zjezdżając z ronda w prawo
    ciągle miga się lewym lkierunkowskazem.
    Śmieszne, głupie i niebezpieczne.

    Przemyśl to do czego prowadzi twoje rozumowanie o rondzie.

> [...]
    > toru kolizyjnego z innymi pojazdami. Dokłądnie tak jak zrobił to
    > cytryniarz, i to pomimo namalowania takim tępym baranom strzałeczek.

    Teraz napisałeś o rondzie turbinowym z znakami poziomymi.
    Oczywiste jest, że należy stosowac się do oznakowania.
    Więc nie wmawiaj mi jakichś "teorii", tylko postaraj się uwaznie
    czytać to co jest napisane.

> [...]
    > przejazdów,
    > to poważnie, jeśli posiadasz prawojazdy, jako kolejny już, lepiej je oddaj

    Każdy musi wiedzieć takie rzeczy wcześniej (przed wjazdem na rondo),
    żeby prawidłowo wybrać pas przed rondem,zgodnie z twoją teorią o rondzie.

    PoRD nie wymaga wybierania pasa do wjazdu na rondo, wolno wjechać
    dowolnym pasem, o ile znaki nie wskazują inaczej.

  • 236. Data: 2020-07-28 10:24:24
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

> [...]
    >
    > W takim razie czekam aż podasz przepis/definicję że SORO to zestaw
    > skrzyżowań a nie jedno i to samo skrzyżowanie.

    Już ci napisałem w poprzednich postach.
    To wynika z definicji skrzyzowania PoRD art. 2, pkt 10.

  • 237. Data: 2020-07-28 11:07:51
    Od: "Kol99" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kol99" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Już ci napisałem w poprzednich postach.
    > To wynika z definicji skrzyzowania PoRD art. 2, pkt 10.

    Droga dochodząca do ronda łączy się z drogą do ruchu
    dookoła wyspy i jest skrzyżowanie.
    Rondo składa się z wielu skrzyżowań.

  • 238. Data: 2020-07-28 12:02:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-07-28 o 11:07, Kol99 pisze:

    > Rondo składa się z wielu skrzyżowań.

    Nie bardzo, skoro raz ustępując przy wjeździe, nie musisz już ustępować
    przy każdym wjeździe, będąc na rondzie.

    --
    Liwiusz

  • 239. Data: 2020-07-28 12:06:53
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    053,17.8363695,233m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x471041
    3340584871:0x408f279bb243127c!8m2!3d50.9040233!4d17.

    Gdzieś jechałem przez rondo tylko z jedną ulicą - koniec ślepej ulicy na
    osiedlu i rondo służyło do zawracania.

    yabba

  • 240. Data: 2020-07-28 14:13:35
    Od: 7146<...@i...invalid>

    Liwiusz w

    > Nie bardzo, skoro raz ustępując przy wjeździe, nie musisz już ustępować
    > przy każdym wjeździe

    Bo wjeżdżający mają A-7 IDIOTO. Argument wyjęty z brudnego dupska wannabe
    prawnika Malinowskiego

    --
    'Tom N'